• Contes bàsic 2

    Bon dia,

    Aquí teniu les gravacions dels contes que hem estat treballant: El Niti i el lleó (Jihad, Aitana i Laura), El regne del Revés (Rosemary, Victoria, Silvia i Lourdes), El Timbaler del Bruc (Gabriela, Luis i Iñaki), La fada blava (Jesús, Yuli, Soukaima, Abdelkader) , La llebre i la tortuga (Elisbeth) i La llegenda de la Huacachima (Chaimaa, Wellington i Yuri).

    contes bàsic 2

    Felicitats per la feina feta!

    Lourdes

    Article complet

  • Intermedi 1 (16a i 17a sessió)

    Dimarts vam estar treballant els pronoms febles: com s’escriuen segons si es col·loquen davant o darrere del verb, també vam comentar que si hem de posar apòstrof sempre es posa el més a la dreta possible i, per últim, vam veure quins són els complements del verb que es poden substituir per pronoms febles.

    Formes pronoms febles

    Exercicis pronoms febles

    Després per canviar de tema vam gravar els vídeos de la nostres paraules preferides del català. Aquí teniu una foto del making of

    Dijous vam acabar de gravar les paraules que faltaven i vam treballar la invitació. Aquí teniu un model d’invitació formal:
    La invitació

    Per acabar vam veure que el complement directe no porta preposició a en català. Vam treballar unes frases per veure quan hem de posar els, el i quan hem de posar als, al.

    Recordeu que al i als és la unió de la preposició a + el / els.
    El o al?

    Moltes gràcies per la vostra col·laboració i fins dimarts!

    Article complet

  • Intermedi 3 (16a i 17a sessió)

    Dilluns vam continuar amb les exposicions orals dels companys i companyes.

    En primer lloc, va parlar la Lola sobre el seu amor als animals. Va parlar dels avantatges de tenir un animal de companyia i de l’estimació mútua entre l’animal i l’amo. Una estimació que, segons la Lola, moltes vegades és superior a la que es poden tenir alguns humans. Molt bé, Lola! es notat que sents passió pels teus gossos!

    Després, el Noel ens va parlar sobre un viatge que va fer a Bolívia i Perú. Ens va explicar les meravelles que va visitar: el llac Titicaca, el salar de Uyuni i la ciutat de Machu Picchu. Tot plegat, un viatge fantàstic! Gràcies, Noel.

    Per acabar la tanda d’exposicions, la Cristina i la Jessica ens van comentar els llibres que havien llegit. El de la Cristina parla sobre la història d’una família xinesa a qui li passaven una sèrie de desgràcies. Ens va explicar molt bé el fil argumental i això que era difícil no perdre’s! Molt bé, Cristina.

    Per acabar, la Jessica ens va parlar d’un clàssic de la literatura catalana: El violí d’Auschwitz de Maria Àngels Anglada. Va fer un bon resum de la història i ens va donar la seva opinió personal. Gràcies, també Jessica.

    A continuació, vam corregir uns exercicis per treballar el gènere i el nombre de substantius i adjectius.
    Plural de noms

    A partir de les correccions dels textos que em vau entregar vaig observar que alguns confoneu algunes paraules com que i què. Si voleu practicar aquest cas i d’altres:
    Confusions

    Dimecres vam començar la classe amb l’exposició de l’Emili sobre el funcionament del curs. Moltes gràcies pels teus comentaris, els tindré en compte!
    Després vam repassar alguns punts del curs mitjançant un Kahoot. Crec que ens ho vam passar molt bé. Per si voleu saber més d’aquesta eina:
    Kahoot

    Per finalitzar, us recomano que practiqueu una mica més els verbs:
    El subjuntiu

    I us desitjo un bon cap de setmana i sort per a l’examen de dilluns!

    Article complet

  • Tertúlia literària “Tocats pel foc”

    Aquest 2018 es commemora l’Any Pedrolo. És per això que la Biblioteca Ramon Fernàndez Jurado dedica la propera tertúlia literària a Tocats pel foc.

    La tertúlia tindrà lloc el dijous 14 de juny a les 19 h i serà moderada per Montserrat Morera d’Espais Escrits.

    Si us animeu a llegir-la, ja podeu passar a recollir-ne un exemplar pel taulell de la Planta 0 de la Biblioteca. Tingueu en compte que per participar en aquesta tertúlia cal inscriure-s’hi prèviament.

    Us hi animeu?

    Informació Biblioteca Ramon Fernàndez Jurado

    Article complet

  • S3 16a sessió

    Pronoms, pronoms, pronoms…

    Continuem amb les actes ballables. Aquesta és la proposta guanyadora.

    L’article d’opinió

    Però en tenim tres més.

    Article complet

  • Intermedi 3 (14a i 15a sessió)

    https://pixabay.com/en/massage-recovery-relaxation-rest-599532/
    Dilluns les exposicions del Fran i de la Rosa ens van transportar a llocs molt llunyans: el Marroc i Vietnam. Ens van explicar que viatjar és una de les seves passionsi i així ens ho van transmetre. Moltes gràcies pel vostre entusiasme i esforç!

    S’acosta la prova i tots plegats comencem a estar nerviosos, però si hem seguit el curs adequadament segur que tindrem èxit.
    Vam repassar les parts de la prova i les puntuacions de cada apartat. També vam practicar la lectura en veu alta.
    Us enllaço de nou el model de prova:
    Model prova I3

    A més, vam fer un exercici per practicar el canvi de gènere i nombre en noms i adjectius i un altre per practicar els verbs. També vam corregir un exercici de frases fetes.

    Dimecres vam continuar amb les exposicions. Aquesta vegada va intervenir la Nerea, que ens va presentar una associació de protecció dels animals. Ens va explicar que no només podem adoptar, sinó que també podem apadrinar. Fantàstica iniciativa!
    A continuació, l’Estrella ens va explicar a què es dedica: teràpies naturals (és per resumir-ho perquè fa moltes coses!) i ens va comentar que és la feina que més li agrada.
    Després va intervenir-hi el Fernando, que ens va explicar breument el primer llibre en català que ha llegit, El gran quadern.
    Es tracta d’una trilogia sobre uns germans bessons, que es queden a viure amb la seva àvia per no patir la guerra.
    Gràcies, Fernando, per l’esforç i “els nervis” a l’hora de parlar en públic. T’animo que segueixis llegint en català!
    Per últim, la Montserrat ens va parlar sobre la criança amb aferrament, quin és l’origen d’aquesta tendència, què proposen i, principalment, quina ha estat la seva experiència personal. La veritat és que la seva intervenció va suscitar un debat força interessant entre els companys i companyes de classe.
    Per acabar, vam jugar amb uns daus de verbs. En grups, vau haver de formar frases amb el que ens marcaven els daus: persona, temps i verb.
    La propera setmana les comentarem a classe.
    Fins dilluns i bon cap de setmana!

    Article complet

  • Intermedi 1 (14a i 15a sessió)

    https://pixabay.com/en/loudspeaker-man-boy-holding-1459128/

    Dimarts, per iniciar la classe, vam continuar practicant els adjectius. Jo us vaig donar uns noms i havíeu d’afegir els adjectius que se us acudissin. En van sortir molts!
    Després vam parlar sobre puntuació, concretament l’ús de la coma.
    Ús de la coma

    Vam veure també la importància de les comes. En alguns casos, el fet de posar-la o no implicaria un canvi de significat.
    La coma

    Dijous vam treballar l’ortografia de la B i la V.
    Si voleu practicar més:

    La B i la V

    També vam fer un petit tast de pronoms febles. De moment només vam veure’n l’ortografia, és a dir, com s’escriuen en funció de la posició (davant o darrere del verb) i com comença o acaba el verb (en vocal o consonant).

    Formes pronoms febles

    I per acabar la classe, vam fer una activitat en grup per parlar, a partir d’uns paperets agafats a l’atzar.

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • S3 15a sessió

    Una acta ballable

    Tal com havíem acordat, a partir d’ara les actes de les sessions seran ballables.

     

    Aquesta és la que hem triat, però en teníem dues més.

    Malauradament, hem patit una mala jugada tecnològica en un dels equips.

    preposicions

    oclusives

    Article complet

  • B2 (més passats)

    Bon dia,

    Aquestes setmanes hem estat treballant el passat recent i el pretèrit imperfet d’indicatiu. Us deixo alguns enllaços perquè pugueu practicar una mica més:

    fets i esdeveniments passats/demanar i dir què ha fet algú avui (Speakcat) Exercicis de l’1 al 6

    fets i esdeveniments passats/demanar i dir si ja s’ha fet una cosa  (Speakcat) Exercicis de l’1 al 5

    fets i esdeveniments passats/comprara fets recents amb fets passats (Speakcat) Exercicis de l’1 al 4

    fets i esdeveniments passats/activitats globals (Speakcat) Exercicis de l’1 al 14

    A més, hem escrit uns contes. Aviat en farem una gravació. Quines ganes…

    Bon cap de setmana!

     

    Article complet

  • S3 14a sessió

    Embolica que fa fort!

    Un nus humà

    Vam transitar amb els verbs transitius cap al què i al com que. Posat que sabéssim fer els pronoms, no els hauríem hagut de repassar.

    Si voleu aprofundir més sobre els verbs transitius, cliqueu aquí.

    Si no us ha agradat aquesta acta, en tenim dues més:

    abans

    després

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share