Suspens 0
El que havia de ser un article d’opinió pensat i escrit entre tots plegats, es va convertir en vuit visions per convèncer als companys que és possible una altra manera d’aprendre. La claa: compartir coneixements, emocions i diversió.
El que havia de ser un article d’opinió pensat i escrit entre tots plegats, es va convertir en vuit visions per convèncer als companys que és possible una altra manera d’aprendre. La claa: compartir coneixements, emocions i diversió.
Divendres 19 de gener assistirem a la representació d’El metge de Lampedusa que tindrà lloc al Teatre Plaza de Castelldefels a les 21 h.
El preu de l’entrada amb el descompte ja aplicat és de 9,60 €. Per assistir a aquesta activitat cal inscriure-s’hi prèviament. Punts d’inscripció:
L’últim dia per formalitzar la reserva i efectuar el pagament de les entrades és el dimecres 17 de gener.
Ens hi acompanyeu?
El metge de Lampedusa (crítica)
El mes de gener es projectarà Emoji als Yelmo Cines Castelldefels dins el Cicle de cinema infantil en català. Les projeccions tindran lloc el dissabte 20 de gener (16 h) i diumenge 21 (12 h).
El Cicle, organitzat pel Servei Local de Català de Castelldefels i la Federació Coordinadora de les AMPA, en el marc del Pla Educatiu d’Entorn de la ciutat i amb la col·laboració de Yelmo Cines i de l’Ajuntament de Castelldefels, forma part del CINC. Es tracta d’una iniciativa de la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura per fer créixer l’oferta i el consum de cinema infantil en català.
Dins del cicle es programa una pel·lícula mensual destinada al públic infantil i juvenil. L’entrada per a qualsevol de les projeccions tindrà un preu únic de 4 euros, que s’aplicarà a tothom sense necessitat de presentar cap val de descompte.
Emoji
Dissabte 20 (16 h) i diumenge 21 de gener (12 h)
a Yelmo Cines Castelldefels (l’Ànec Blau)
Bon dia,
Avui, 8 de gener, comença la matrícula per als cursos de català del 2n trimestre. La matrícula és amb hora concertada. Podeu trucar-nos al 93 664 42 11 o bé acostar-vos al Servei Local de Català (carrer Església, 117, Centre Cívic Canyars-Poble Vell) i demanar hora per matricular-vos-hi o, en cas que sigui necessari, fer una prova de nivell.
Us hi esperem!
Més informació: cursos de català
L’equip del Servei Local de Català de Castelldefels us volem desitjar bones festes i feliç 2018! Si voleu celebrar el Nadal en català, us hem preparat alguns recursos…
Des del SLC de Castelldefels hem repartit cartes als Reis editades pel Consorci per a la Normalització Lingüística entre alumnat, AMPA i establiments col·laboradors amb el VxL de la ciutat. Si encara no la teniu, la podeu descarregar des d’aquest enllaç: cartes als Reis
A l’enllaç el Web de Nadal del CPNL, hi trobareu cançons, dites, contes, felicitacions digitals, etc. Tot el que us cal per celebrar el Nadal 2017.
Finalment, si voleu consultar quins jocs hi ha en català i els establiments on els podeu trobar, ho podeu fer consultant aquest enllaç: I tu, jugues en català?
A Castelldefels podeu comprar joguines i jocs en català a Magatzem Chacón Joguines (av. Constitució, 142-144), a Ziggurat Jocs (c. Guillermo Marconi, 2, baixos) i a Juguettos (av. Santa Maria, 17-19). Recordeu que, si presenteu el carnet d’alumnat o del Voluntariat per la llengua a Ziggurat Jocs, us faran un 10% de descompte en tots els productes que compreu.
Bones festes i feliç 2018!
A l’establiment Juguettos de Castelldefels es poden comprar i encarregar jocs i joguines en català.
Juguettos (av. Santa Maria, 17-19), que s’ha adherit a la campanya ” I tu, jugues en català?”, forma part de la xarxa de botigues que potencien la joguina i el joc en català.
Aquesta campanya vol contribuir a potenciar l’ús de la llengua catalana en el sector del joc i de la joguina. Més de 400 botigues de tot Catalunya li donen suport i prenen el compromís de fer visibles els jocs i les joguines que incorporin el català.
La darrera sessió del curs de C2 va tenir un to una mica festiu, ja que era l’última classe abans de les vacances de Nadal. Un cop més, vam començar la sessió repassant dues actes que havien fet els nostres companys. El procés es fa amè i permet, primer a individualment i després en parella, anar comentant el text escrit. Quatre ulls hi veuen més que dos. Després, vam escollir el títol per a dues actes diferents. En una acta va sortir el títol guanyador El cul a la cadira i en una altra acta Òptim Optimot. També vam estar repartint qui feia la propera acta i la postal de la sessió.
El Jaume ens va recordar que la propera classe serà el dimarts 16 de gener. És d’aquí unes setmanes, i segurament seran dies de moltes festes, celebracions… Després de les vacances de Nadal en Jaume ens va avançar que començarem a preparar el guió per a poder fer el vídeo. Fins aleshores hi podem anar pensant.
L’activitat principal de la sessió consisteix en conèixer una mica més el Jaume. Primer de tot, el que fem és que cadascú de nosaltres hem de pensar una o dues preguntes que li faríem. Aquestes preguntes tant poden ser de caire personal com professional. Un cop pensades les preguntes individualment, ara les compartim en un grup de cinc o sis alumnes. Entre tots hem de poder triar, escollir i descartar preguntes. D’aquesta manera que cada alumne en triï només una. Generalment, descartem les preguntes que són molt semblant o repetitives com ara: On vius? Què vas estudiar? Quants anys fa que treballes d’això? ….
Una vegada tots hem escollit una pregunta per fer-li, fem dues fileres paral·leles, ens posem mirant cara a cara a la nostra parella i ens asseiem a la cadira. Llavors consisteix que una persona d’una filera fa una pregunta que havia pensat per a en Jaume a qualsevol company de la filera del davant i aquest ha de respondre com si fos el Jaume. Després, en Jaume respon o dona la resposta encertada a la pregunta. Es produeixen moments força còmics, ja que algunes preguntes no sabem com respondre-les i d’altres són curioses i divertides. Llavors el company que ha respost en nom d’en Jaume fa una altra pregunta a un altre company diferent i així successivament.
Per acabar la sessió fem un pica-pica amb cava, galetes i polvorons. Tot plegat, en un ambient força distès, lúdic i agradable. També dona lloc a comentar entre tots algunes de les respostes que ha donat el Jaume. Per acabar, ens desitgem molt bon Nadal i fins a la tornada!!
Avui hem fet una sessió a la biblioteca pública de Castelldefels per familiaritzar-nos amb les eines lingüístiques que Internet ens facilita. Tot i això, hem començat com és habitual, revisant l’acta de la 15a sessió i n’hem triat el títol adient .
En Jaume ens ha facilitat una piulada per trobar les errades lingüístiques i explicar quines eines de la xarxa hem fet anar per verificar-ne les correccions. Les principals fonts a consultar són:
L’Optimot és la que dona més opcions de cerca i amb una casuística més àmplia, però si volem una de més concreta podem emprar l’Ésadir.cat . El Servei Lingüístic de la UOC és similar a l’Ésadir.cat. El Parles.upf té un apartat molt bo per ajudar-nos en tècniques d’escriptura.
Tot seguit, en Jaume ens ha explicat com podem penjar el nostre article d’opinió al blog d’ Els veïns del C2. Cal esperar una invitació al blog i cal que ens hi registrem. El primer serà anar a la part superior esquerra i a Els meus llocs entrar al blog d’ Els veïns del C2. Un cop som al blog, hem d’anar a Entrades del blog/Afegim, on trobarem un processador de textos i podrem pujar aquí els suports en imatge que vulguem. A l’apartat Categories i etiquetes, hem de marcar Articles d’opinió i etiquetar amb les paraules clau per que ens puguin trobar més fàcilment a la xarxa. Les etiquetes seran #paradís40, #c2cast17, el nom de cada grup i les paraules en negreta que marcarem a l’article com a paraules claus.
Un cop redactat el tex, el podem publicar al moment, guardar-lo i recuperar-lo més tard i previsualitzar-lo com quedarà. També hem de tenir cura d’emprar imatges (fotografies,gràfics,dibuixos,etc.) que no tinguin dret d’ús reservat i sempre serà millor citar la font de la qual les hem obtingudes.
cdn.pixabay.com/photo/2013/02/21/19/11/active-84646_640.jpg
Intentaré resumir les últimes tres sessions.
Si recordeu l’entada anterior
Elemental 1
vam veure algunes frases fetes. Us afegeixo les que vam treballar el 5 de desembre:
Frases fetes i significat
A més, de deures havíeu de llegir el conte, Mens sana in corpore quiet, inclòs en aquest material:
Mou-te!
En la sessió següent vam comentar el vocabulari nou que vau trobar en la lectura:
Vocabulari lectura Mou-te
I, en grup, vau parlar sobre esport, seguint les preguntes del mateix material. va resultar que a classe hi ha de tot: gent esportista, gent activa i gent a qui la idea de prendre’s una pastilla per gaudir dels avantatges de l’esport sense fer-ne li resultava molt atractiva…
Després vam veure com es forma l’imperatiu, el temps verbal que serveix bàsicament per donar ordres directes.
L’imperatiu
L’imperatiu 2
Formes d’imperatiu
Dijous passat vam corregir uns exercicis per practicar l’imperatiu i també per repassar el present i l’imperfet de subjuntiu.
Per acabar, vam escriure una mena de carta al company o companya invisible, seguint aquest material:
El company invisible
Ara cadascú de nosaltres té una carta i ha de tractar d’endevinar quin company o companya de classe l’ha escrit.
Dimarts en l’última sessió descobrirem el misteri.
Fins la setmana que ve.
/pixabay.com/es/frutas-hortalizas-alcachofa-banano-155616
Dilluns vam repassar l’accentuació de la E i la O. Vam veure algunes “normes” que ens poden ajudar per saber si el so de la E i la O és obert o tancat.
Després vam corregir uns exercicis pendents de la vocal neutra i de la O i la U en posició feble.
A continuació, en grups de 4 persones vau estar parlant sobre l’alimentació, els tipus de dieta que hi ha, si teniu en compte el lloc d’origen dels aliments, la composició… a l’hora de comprar…
La sessió de dimecres la vam dur a terme a la Biblioteca Ramon Fernàndez Jurado. A la Sala multimèdia vam veure quins recursos hi ha a Internet per aprendre català, per resoldre dubtes, per fer més exercicis…
Vau resoldre aquests dubtes:
Intento resumir els enllaços que vam consultar:
Llista de recursos en línia
Crec que la sessió va ser molt profitosa.
Dilluns serà la nostra última classe d’aquest trimestre. Ens veiem dilluns!