• Intermedi 2: un viatge

Aquesta pàgina recull els resums de les exposicions orals que tots els aprenents feu a l’aula sobre algun viatge que heu fet. Qui necessiti més informació, que faci clic als enllaços i… bon viatge!

Seguiu llegint…

__________________________________________________________

Egipte

És un país intrigant, amb grans contrastos, ric, amb moltíssima història. Temples, tombes, tresors, mesquites, museus, agricultura, tèxtil, joies, terrissa, perfums, sedes, espècies, molta aigua, etc. Però mal administrat pels governants: viuen 50 o 60 anys enrere i no els deixen surar. Els egipcis eren una raça de savis, inventors d’estris molt interessants. (Cristina)

Vielha i la Vall d’Aran
    A la Vall d’Aran podeu gaudir d’un munt d’experiències. Podeu visitar els pobles típics de muntanya, on arribareu per carreteres estretes i sinuoses. Menjareu bo (us recomano l’olla aranesa) i pagareu bé (massa bé diria jo). Tindreu contacte amb l’aranès, un idioma curiós, però maco. Per tot arreu hi veureu la creu occitana, amb un magnetisme inexplicable. Visites a la vall o a prop: Baqueira, el port de la Bonaigua, Banyeres de Luchon, una fàbrica de caviar, la vall de Boí i, sobretot, el parc natural d’Aigüestortes. De vegades, hi ha molt a prop coses i llocs que es poden gaudir, però es desconeixen. (Razvan)

__________________________________________________________

Itàlia

Ja fa uns quants anys que vaig fer aquest viatge al mes d’agost amb una altra parella d’amics. En principi volíem fer-lo amb moto, però per possibles problemes vam decidir de fer-ho en cotxe. La nostra ruta va ser: Barcelona – Cannes – Pisa – Florència – Roma – República de Sant Marino – Venècia – Barcelona. Ens va agradar tot molt. Vam caminar moltíssim. Vam menjar la millor pasta, magnífiques pizzes, boníssims gelats, i és clar: fantàstics “capuccinos”. El que més em va sorprendre van ser les catacumbes i el que més em va agradar, Venècia. Us recomano que hi aneu un cap de setmana a visitar-la. És una ciutat que encanta. (Mercè)

PUNTA CANA I L’HURACÀ JENNI

El meu viatge de noces a Punta cana va estar ple d’incidències. Recordo molt bé el moment de l’aterratge. Es va sentir un soroll, com si es trenqués alguna cosa, i l’avió va fer un moviment aterridor, l’hostessa es va posar blanca i va córrer a asseure’s i lligar-se el cinturó. Per sort no va passar res.

Malgrat això, Punta Cana és fantàstica: la sorra de la platja blanca, l’aigua del mar calenta, les palmeres, la vegetació, la gent… Tot és idíl·lic a menys que, com a mi, de matinada vingui a visitar-te un huracà. (Ana)

___________________________________________________________________________

La Cerdanya

Una vegada vaig fer un viatge fantàstic amb la família a la Cerdanya. Vam visitar Besalú, Camprodon, Puigcerdà, Bellver de Cerdanya… En aquest poble hi havia un mercat medieval. Vam pujar al Cim de l’Àliga. A la muntanya, els meus fills s’ho passaven d’allò més bé, sobretot quan se’ls acostaven les vaques. És un viatge molt maco per fer en família i per gaudir de la naturalesa. (M. Rosa)

__________________________________________________________________________

PAÍS BASC

Fa uns 17 anys vam anar a Hondarribia amb una altra parella. És un poble petit de la costa del País Basc. Estàvem instal·lats en un apartament a primera línia de mar, davant la plata i el port. El que més em va agradar era poder gaudir de com pujava i baixava el nivell del mar cada dia. Durant els quinze dies que hi vam ser, vam visitar Irún, Pasajes, Bilbao i Sant Sebastián. (Nico)

Les (Vall d’Aran)

El 2009, la meva família i jo vam anar a un poble de la Vall d’Aran que es diu Les. Les habitacions eren molt maques. Cada matí, fèiem excursions per lliure: a Baqueira, a França, a veure rius i muntanyes, una piscifactoria d’esturions, uns óssos en captiveri. Després de dinar a l’hotel (olla aranesa, cuina de muntanya, caça, etc.), dos monitors s’estaven amb els nanos fent manualitats, excursions, jugant a futbol, fent gimcanes…. A les nits, sortíem amb pel poble o fèiem un bingo, ballàvem a una discomòbil, etc. Així vam passar deu dies estupendament a la muntanya, gaudint de la natura. (Montse)

Punta Cana (Santo Domingo)

La meva experiència personal del viatge a Punta Cana és bastant penosa. Ens vam embarcar en catorze interminables hores d’avió per arribar al que jo creia que seria el viatge de la nostra vida. Gran error. Cal dir que la República Dominicana és preciosa: paisatges paradisíacs, platges caribenyes de sorra blanca…, però la meva sensació va ser d’estar “segrestada” en un luxosíssim complex turístic. No vaig tenir l’oportunitat de sortir amb la meva família a conèixer el país, la cultura, la gent, els costums, etc. Em va  impactar moltíssim la diferència  abismal entre  les zones riques i els poblats. (Paqui)

París

El mes d’agost de fa dos anys, el meu marit i jo i uns amics vam anar 10 dies a París. Quan vam arribar a l’aeroport, el primer que vam fer va ser comprovar que l’hotel estigués a prop de la torre Eiffel. Vam visitar el museu del Louvre, Montmartre, els Camps Elisis, el poble hispanoespanyol i vam pujar a la torre Eiffel. També vam fer un recorregut turístic en vaixell pel riu Sena. Va ser un viatge molt gratificant i ens ho vam passar molt bé. Ho recomano. (Lluïsa)

Brussel·les i Bruges

Brussel·les té un clima fred, ennuvolat i amb molt poc sol. Es parla el flamenc, peròpel turisme, també es parla el francès i l’anglès. Els llocs més visitats són la plaça Major, el Manneken Pis i l’Atomium. És una ciutat amb molts espais verds, molt ben cuidats i respectats. Per altra banda, Bruges és una ciutat d’encant. Des que hi entres fins que en surts sembla que visquis en un conte. És un viatge que recomano. (Carme R.)

Un creuer pel Mediterrani

L’any 2008 vaig fer un creuer pel Mediterrani amb el meu marit i els meus fills. Era un vaixell preciós, de la companyia NCL. En primer lloc vam visitar Malta, on vam fer una ruta lliure per l’illa. La següent ciutat a visitar va ser Nàpols i la ruta va ser amb bus turístic. Seguidament vam anar a conèixer Roma, on vam visitar el Partenó, el Colisèum, el Vaticà, la Fontana di Trevi… També hi vam menjar una pizza. L’endemà vam atracar a Pisa, on vam fer una visita organitzada, i vam acabar a Niça. Tinc un molt bon record d’aquest creuer i us el recomano a tots. (Esther)

El Nepal

Per arribar al Nepal calen moltes hores d’avió (28 hores), passant per Munich, Qatar i Katmandú. És un país no gaire gran, amb la població concentrada majoritàriament a la capital. La religió oficial és l’hinduisme. El clima és subtropical. Hi ha dues races majoritàries: la indoària i la mongolària. Sembla que no hi hagi regles a l’hora de conduir. La capital té un grau de contaminació molt elevat. És un país impressionant, meravellós, que s’ha de visitar, perquè és un lloc ideal per fer excursions i desconnectar de l’estrès que portem al nostre país. A més, la gent té un gran cor. (José Luis)

Print Friendly, PDF & Email

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.

Filtre d’apunts

Establiments col·laboradors

Visita algun dels 36 establiments col·laboradors de Calafell per comprar-hi en català.