• C2 41a sessió

    obra de Bea

    Santpedor , 12 de març de 1939

    Maleït trànsit de l’ A-2 a les 09.00 del matí! Torno a arribar tard a la instrucció. Entro al centre de formació de la tropa i observo que efectivament la instrucció ha començat. El comandant Jaume es gira cap a mi i em diu de forma cordial: “Passa Jordi,passa!” Ufffff…estic salvat… m’he lliurat de l’arrest al batalló aquest cap de setmana.Ràpidament, em poso al dia amb els companys de trinxera.

    L’oficial en cap ens comenta que la fi de la guerra és a prop i que encara ens queda la batalla final. Però ens explica un breu pla de xoc per poder-la superar amb èxit. Personalment no les tinc totes. Soc un simple soldat de batalló, però crec en aquest oficial i en les seves dilatades experiències en batalles guanyadores. No és com els altres, té quelcom que enganxa…Sí! Crec que ens en sortirem!

    Per donar-nos coratge i ànims parlem de cinc donasses camarades de la república: Núria Folch, Rosa Maria Arquimbau, Dolors Anglada, Aurora Bertrana, Francesca Bonnemaison i Maria Teresa Vernet. Tot seguit, el batalló n’ha parlat i ha arribat a la conclusió que són un exemple de camarades a seguir.

    El comandant, conscient que en aquestes alçades de la guerra necessitem un petit permís,encara que sigui mental, ens ha obsequiat amb un joc elèctric. Divertit i boig, ha complert amb la nostra expectativa.

    Ja com nous,hem fet un exercici sobre preguntes i respostes d’un text de la camarada Núria Folch. Aquest cop hem treballat en binomis i a mi m’ha tocat amb la Toni.

    Seguidament, ens hem ajuntat amb un escamot de quatre soldats. Hem treballat un article d’opinió sobre aquell llibre que tot el batalló en parla i llegeix en les seves hores lliures, Incerta glòria.

     

    Per finalitzar la sessió, el comandant Jaume ha demanat al batalló que realitzi un telegrama a la Comandància Superior del mapa de guerra. Així tindrem dret a un cupó d’aliments. Potser amb sort, aquest cop serà de xocolata!

     

    El comandant ens ha donat festa per demà i ens ha tornat a convocar per a la instrucció de dijous. A veure quina en porta de cap!

     

    Atentament,

     

    Un soldat de la demarcació del Bages

    Article complet

  • C2 40a sessió

    COMUNICAT OFICIAL C2 CASTELLDEFELS

    Mitjançant aquest comunicat volem informar-vos dels temes tractats a la darrera sessió:

    1. La subhasta
    2. El joc dels sons dels animals
    3. Tria de la millor invitació
    4. Vídeo de les dones exiliades
    5. Puzle de donasses
    6. Piulada sobre la donassa

    Castelldefels, 12 de març de 2019

    Article complet

  • Tertúlia literària amb Irene Solà a Castelldefels

    Aquest mes de març tenim una nova tertúlia de “Nova collita”. La tertúlia, organitzada per la Biblioteca Ramon Fernàndez Jurado, està dedicada a descobrir nous escriptors en llengua catalana. Es tracta d’autors d’obres de força qualitat literària, que gaudeixen del reconeixement de la crítica però que encara no han arribat al gran públic.

    La tertúlia del mes de febrer tindrà lloc el dijous 14 de març a les 19 h amb la presència de l’escriptora Irene Solà, que ens parlarà de la novel·la Els dics.

    Si us animeu a llegir-la i a conèixer-la, ja podeu passar a recollir-ne un exemplar pel taulell de la Planta 0 de la Biblioteca. Tingueu en compte que per participar en aquesta tertúlia cal inscriure-s’hi prèviament.

    Enllaços relacionats

    Article complet

  • Últim repte curs elemental 1

    Bona tarda,

    La setmana passada el comitè de valoració del concurs “El millor grup del CPNL” es va posar en contacte amb nosaltres i ens va plantejar l’últim repte.

    Abans que acabi el mes de març haurem d’haver elaborat un Kahoot amb preguntes relacionades amb allò fet durant el curs. Com a mínim, n’haurem de fer 2. Per tant, haurem de treballar en grup. Per començar a  preparar-lo, vam elaborar una llista de tot allò que hem treballat durant el curs. Déu-n’hi-do la feina que hem fet! Les properes sessions anirem elaborant el Kahoot. Estic segura que també superarem aquest repte:)

    A més de tot això, a l’última sessió vam parlar del Dia Internacional de les Dones i abans de marxar vam veure un vídeo. Aquí el teniu. 

    https://little-revolutions.com/ca/canvia-el-conte/

    Article complet

  • Suficiència 2 (15a i 16a sessió)

    https://cdn.pixabay.com/photo/2012/11/04/05/35/learn-64058_640.jpg

    Dilluns vam corregir uns exercicis de derivació. Es tractava de formar noms a partir de la paraula que ens donaven entre parèntesis. Si voleu practicar més:

    Les paraules derivades
    Derivació amb prefixos

    Després vam continuar amb els verbs. Potser us pot ser útil aquest material.
    El subjuntiu

    També us vaig donar uns exercicis per treballar les grafies: x,ix,g,j,tx,ig
    Consonants palatals fricatives i africades

    Dimecres vam revisar l’entrada al blog de la setmana passada. Vam continuar fent exercicis sobre verbs i vam corregir els exercicis d’ortografia.

    Vam consultar també aquesta pàgina:
    Els sons del català

    Article complet

  • Intermedi 3 (15a i 16a sessió)

    https://pixabay.com/photos/headphones-smartphone-technology-791078/

    Dimarts vam escoltar dues intervencions més, les de la Laime i la Marta, que van parlar d’una novel·la negra i d’un clàssic de la literatura catalana. Bones intervencions!

    Després vam corregir l’exercici de Comprensió lectora del model de prova i també vam escoltar un àudio. Comentant les respostes i algunes qüestions de vocabulari ja no ens va donar temps a treballar res més.

    Si voleu practicar més, aquí teniu l’enllaç a l’examen de mostra de la convocatòria de la Secretaria de Política Lingüística. No té la mateixa estructura que el que farem nosaltres, però hi ha algun exercici que és similar.

    Prova de mostra B2

    Dijous van intervenir la Lídia, la Mireia i la Valentina. També ho van fer molt bé i vam riure una estona amb el fragment que va escollir la Valentina per llegir, realment el protagonista és “horrible”.

    Vam escoltar un altre àudio i vam reprendre el tema dels verbs. Cal fer els exercicis 4, 5 i 7 de la fotocòpia que us havia passat anteriorment sobre verbs irregulars. A classe vam fer l’ex. 6.
    Si voleu anar avançant, la setmana que ve repassarem l’estructura de la carta formal.

    La carta formal

    La carta formal 2
    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • C2 39a sessió

    Castelldefels, 5 de març de 2019


    Per fi, avui, dimarts, m’ha tocat fer l’acta epistolar.

    Com sempre, l’esquadra ha estat convocada a les 09.30 a les trinxeres per començar el dia. En Jaume arriba puntual com sempre, carregat de papers i idees per al dia, amb un “bon dia” i un somriure es presenta al camp de batalla. Com és la nostra rutina,  comencem amb el recordatori del dia anterior. Un per un hem recordat totes les coses que vam fer . Una vegada finalitzem la nostra rutina, en Jaume ens assigna un número, el qual utilitzem per posar-nos en grups i començar la primera missió del dia. Aquesta missió consisteix a fer una acta que exposarem a la resta de l’escamot. Votarà quina és la millor de totes.

    Avui en Jaume té moltes missions per a nosaltres i, tot seguit, ens ordena la següent. Reparteix les fotografies fetes a l’exterior i ens ordena deixar-les a terra en l’ordre corresponent al poema que tenim de base. Com és habitual,en Jaume per tal de mantenir la moral de la tropa elevada crea una missió de confiança. Ens ajunta en trinomis, en què un de nosaltres serà el guia dels moviments dels altres dos. Només ens podrà tocar l’espatlla esquerra o la de la dreta per guiar-nos des de la trinxera fins al final i tornar. El primer trinomi que aconsegueixi assolir la missió tindrà el reconeixement de tots.

    Per finalitzar el dia, en Jaume no té cap intenció de deixar que la tropa descansi. Ens ordena l´última missió del dia: crear una invitació per tal que assisteixi el major nombre de persones a l’exposició de fi de curs del nivell C2 de català. Realitzem aquesta missió els trinomis de la missió anterior, fem una cadascun i escollim la més adequada de les tres i la  donem a en Jaume.

    I per fi, acabem el dia.

    Fins a una altra,

    Article complet

  • C2 38a sessió

     

     

    COMUNICAT OFICIAL C2 CASTELLDEFELS

    Volem informar-vos dels temes tractats a la darrera sessió:

    1. Confecció i tria de comunicats amb informació  de la sessió anterior
    2. Visionat de la introducció definitiva per a l’exposició
    3. Joc “La tira més llarga”
    4. Gravació d’imatges i sons a l’exterior per a l’estrofa del poema

    Castelldefels, 5 de març de 2019

     

    Article complet

  • Intermedi 3 (13a i 14a sessió)

    https://pixabay.com/illustrations/checklist-clipboard-questionnaire-1622517/

    Dimarts vam continuar escoltant les presentacions orals dels companys i companyes. Van intervenir a classe el Paco, el Manuel, la Dory i l’Elena. En algun cas caldria millorar la fluïdesa, però crec que els nervis ens juguen males passades, o sigui, que cal preparar-s’ho bé i pensar que el professorat té en compte que és una situació d’estrès i nervis.
    Vaig repartir uns exercicis de repàs d’ortografia de les vocals i d’accentuació.
    També vam corregir uns exercicis de verbs.
    Després en grups us vau corregir la sol·licitud que havíeu fet a casa. Entre tots vau veure quines eren les errades més habituals i crec que vau entendre una mica més què és el que ha d’incloure aquest tipus de text.

    Dijous l’Elvira i la Cristina van intervenir parlant del llibre que han llegit. Només cal millorar alguna qüestió fonètica. Molt bé, noies!
    Després vam practicar a l’aula l’exercici de comprensió oral del model de prova. És aquest:
    Àudio I3

    Les preguntes són a la pàg. 1 de:
    Model de prova I3

    A casa heu de fer l’exercici 2 (comprensió lectora) del mateix model de prova.

    També vam treballar l’ús de les preposicions, especialment per i per a. També teniu uns exercicis sobre aquest tema.

    I per acabar, heu de fer una altra sol·licitud sobre un tema que us vaig passar a classe.

    Article complet

  • Suficiència 2 (13a i 14a sessió)

    https://pixabay.com/illustrations/no-not-warning-text-prohibition-1426591/

    Aquesta setmana hem treballat gairebé exclusivament els verbs. Concretament els verbs irregulars velars i l’imperatiu.

    L’imperatiu

    Si voleu practicar més:
    Els verbs velars

    Dilluns vam fer alguns exercicis de verbs i vam observar algunes particularitats. Per ex.: tots els derivats del verb sentir es conjuguen com sentir (és a dir, segueixen el model pur, jo sento) excepte assentir (jo assenteixo) i dissentir (jo dissenteixo).

    A més, també vam veure que hi ha verbs que en català són de la 2a conjugació però que en castellà són de la 3a i això pot provocar confusions. Ex.: batre, emetre, remetre…

    També vam recordar alguns verbs que tenen alguna irregularitat ortogràfica. Potser aquest esquema us pot ser útil.

    Esquema irregularitats verbals

    Si voleu practicar més:
    Activitats verbs irregulars

    De deures, heu d’escriure un text instructiu individual. Pot ser una recepta de cuina, les instruccions d’un joc, les instruccions per fer una manualitat, per muntar un moble…

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share