• C2 2a sessió

    Iniciem el camí

    extreta d’https://morguefile.com/photos/morguefile/1/Tahiti/pop

    Avui ha estat el segon dia de classe.  Han vingut alumnes que no havien pogut venir el primer dia. Per aquest motiu i per facilitar la disminució del nivell d’estrès, el professor ens ha col·locat en cercle i, deixant una cadira lliure, l’alumne que tenia la dreta lliure havia de convidar  un altre a asseure-s’hi. Així, d’aquesta manera, fins que tots ens hem mogut.

    Per posar al dia sobre el curs, els que vam acudir dijous passat hem explicat un petit resum del que vam estar fent, presentació del curs, examen de prova, etc.

    El professor ens ha estat explicant, de forma interactiva i amb jocs de rol, de quina manera havia pensat estructurar les classes i  quins recursos ens deixaria utilitzar a l’hora de fer l’examen com diccionaris, apunts, entre d’altres. Finalment, i de forma conjunta entre el professor i els alumnes hem decidit com volíem que fossin les classes. Per aconseguir els objectius marcats des d’avui fins a final de la classe, el professor ha proposat que cada dia hauríem de guanyar punts i intentar arribar a un màxim cada dia.  09102017_PLA DE CURS c2

    Paradís 4.0: de Papeete a Castelldefels

    Una de les dinàmiques de grup d’avui consistia en organitzar la classe en dos grups per tal de tenir dues opinions i debatre-les. Per poder-ho fer, ha dividit la classe en els alumnes que duien tatuatges i els que no. Cada un de nosaltres ha explicat els seus  motius.

    Després d’això, ens ha agrupat en grups de 4 persones.  A cada grup se li ha assignat el mateix fragment d’un text, el qual, després de llegir-lo de forma individual, havíem de posar en comú diferents coses: en quin moment del dia crèiem que es situava, quines emocions ens evocaven, etc. Un cop fet això, i després de numerar-nos en cada grup de l’1 al 4, ens hem tornat a reagrupar, de tal manera que en cada nou grup quedés el text complet sumant-ne els diferents fragments. Un cop ajuntat i posat en comú l’article, el professor ens ha posat en context sobre el text després de fer-nos expressar en una paraula el que ens havia fet sentir.  Ha explicat que l’autora és la filla de Prudenci Bertrana, autor de la famosa novel·la Josafat, Aurora Bertrana, la qual va escriure quan vivia a Papeete (Tahití).  Aquest any es clou l’Any Bertrana. Tant el pare com la filla van trencar els esquemes de l’època amb la seva aportació a les lletres catalanes. Aurora Bertrana

    Per finalitzar, ha proposat que un  company de classe ens tatués l’emoció que ens ha evocat el text en algun lloc visible del cos. A més,  l’hi havíem de  fotografiar i compartir-la  a les xarxes socials amb l’etiqueta de #c2cast17 i #paradís40 . Si ho fem bé, guanyarem els quilòmetres que pertoquen per aquesta activitat.

    Hem rebut la primera postal!

    Article complet

  • C2 1a sessió

    Extreta d’https://morguefile.com/photos/morguefile/2/thermometer/pop

    Vam començar la sessió mesurant el nostre nivell d’estrès. Després, el professor es absentar de l’aula i va aparèixer un militar que ens va formar en dues files i ens va anar demanant per les nostres expectatives. La majoria venim per aconseguir el certificat tot i que alguns companys van confessar que venien també per aprendre.

    Per què ens va aparèixer aquest paio a l’aula?

    Després vam mirar de consensuar el percentatge d’assoliment i com nominàvem els possibles companys que havien de formar part del percentatge d’exclosos.

    Criteris per nominar companys

    Finalment, ens vam agrupar per conèixer l’estructura de la prova i vam fer els dos exercicis de l’apartat de gramàtica i lèxic del model de la prova: primer, individualment i després, contrastant-ho amb el grup.

    Teràpia de xoc

    Per acabar, vam fer una activitat per presentar un company. Ens anàvem demanant informació i l’apuntàvem en el corresponent full. Amb aquesta informació havíem de presentar el darrer company a qui havíem preguntat.

    Article complet

  • Elemental 1 (2a sessió)

    pixabay.com/en/letters-old-antique-handwriting-2794201

    En primer lloc, vam recordar què havíem fet en la sessió anterior. També vam fer noves presentacions.
    A continuació, a partir d’unes fotos tallades en dos havíeu de trobar la vostra parella per fer una activitat.
    Un cop fetes les parelles, vau parlar una mica de quins són els vostres gustos a l’hora de passar el vostre temps lliure: quines són les activitats d’oci que us agrada fer. Després vau escriure una carta als companys de classe per convidar-los a fer una sortida, a veure una pel·lícula…
    Vam intercanviar les cartes i un cop llegides vau donar una resposta oral a la invitació. La majoria vau acceptar la proposta dels companys!

    Si voleu veure expressions per fer propostes o suggeriments:

    Guia de conversa universitària

    I també si voleu repassar l’estructura de la carta:
    La carta informal

    Per acabar la classe, vam començar un tema una mica “dur”, els pronoms febles. Si voleu saber-ne una mica més en clau d’humor…
    El Gran Dictat

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • Intermedi 1 (2a i 3a sessió)

    Dilluns vam començar amb molta energia i vam encetar uns quants temes: recursos en línia (o en paper) per resoldre dubtes, els dígrafs i la separació sil·làbica i l’estructura de la nota.

    Per si no us va quedar clara alguna qüestió sobre els dígrafs, us deixo aquest vídeo molt senzill sobre el tema:

    Els dígrafs
    Si voleu practicar més sobre la nota:
    La nota

    Dimecres vam continuar treballant la separació sil·làbica, vam parlar del concepte d’oració i del punt.

    Per acabar, vam descobrir o recordar l’origen de la llengua catalana, on es parla, quines varietats té…

    Català, llengua d’Europa

    Fins dilluns!

    Article complet

  • I3 1a sessió

     

    Article complet

  • Suficiència 3 (1a i 2a sessió)

     

     

     

    Bon dia,

    La setmana passada vam començar el curs de Suficiència 3. Vam fer algunes activitats per conèixer-nos, ja que tenim molts companys nous. Benvinguts!

    A continuació, vam presentar el calendari del curs, vam resoldre els dubtes que van plantejar relacionats amb el curs i també vam veure l’estructura de la prova.

    calendari curs S3

    estructura prova S3

    A més, vam acordar que aquest trimestre treballarem sobretot l’expressió escrita. Per fer-ho, farem dictats, reprendrem el dietari d’aula amb voluntaris, reprendrem el diari digital com a espai on penjar els articles d’opinió que anem elaborant i ens ocuparem d’elaborar píndoles. Ara bé, per tal de no invertir-hi gaire temps, no elaborarem els continguts de les les píndoles, sinó que seleccionarem els recursos on s’expliquen.

    Finalment, vam emplenar els buits d’un text amb la paraula correcta. Així, vam veure:

    perquè / per què / per a què

    si no / sinó

    rendible / rentable

    complet / complert

    a l’hora / alhora

    quan / quant

    conte / comte / compte

    que / què

    posat que

    quant a

    I això és tot. 🙂

    Fins ara,

    Lourdes

    Article complet

  • Intermedi 1 (1a i 2a sessió)

    pixabay.com/en/coaching-class-classroom-2526903/

    Hola a tothom!

    Aquesta setmana hem començat el curs, ens hem presentat i ens hem conegut una mica.

    El primer dia vau escriure aquest petit text:

    Presentació

    A partir d’aquest escrit vam observar que hi havia una dificultat en el tema de l’apostrofació. Si voleu saber com ho podem solucionar:
    L’apostrofació

    A més, dimecres vam començar a treballar la fonètica: consonants que no sonen i vocals que canvien de so segons la zona geogràfica. Dues qüestions per millorar: erres finals que no sonen, per ex., en els infinitius i O en posició feble (àtona, dèbil) que sona U.

    Per al proper dia heu de separar una sèrie de paraules en síl·labes.

    Fins dilluns,

    Article complet

  • Elemental 1 (1a sessió)

    pixabay.com/en/spider-web-with-water-beads-network-921039/

    Dijous ens vam conèixer. He de dir que sou un grup molt maco. Vam fer servir la dinàmica de la teranyina per presentar-nos, encara que el fil estava una mica embolicat…

    A petició de l’Antonio aquí teniu un enllaç a verbs:
    Taules de formes verbals

    I també l’OPTIMOT:

    Optimot

    Article complet

  • Avantatges del carnet d’estudiant del CPNL

     

    Dilluns vam començar els cursos i, si n’esteu fent un, us hem donat un carnet d’estudiant del CPNL. Per a què serveix?

    Podeu obtenir descomptes en la compra d’entrades per a espectacles, museus i equipaments culturals de Catalunya. Podeu consultar-los en aquest enllaç.

    Avantatges carnet estudiant

    D’entre els descomptes que ofereix el carnet d’estudiant del CPNL, en destaquem els que es poden obtenir en la compra d’entrades per als espectacles de la Temporada d’arts escèniques i música de Can Massallera (Sant Boi), per als concerts del Sant Boi Jazz Club de Cal Ninyo i per als espectacles en català del Teatre Plaza (Castelldefels).

     

    Per poder obtenir la reducció en el preu d’entrada cal presentar el carnet d’estudiant del curs 2017-2018, juntament amb el DNI.

    Temporada d’arts escèniques i música (Can Massallera)

    • Venda anticipada d’entrades a  Ticketea i a Can Massallera.
    • Venda d’entrades el mateix dia de la funció a Can Massallera, a partir d’una hora i mitja abans.

    ​Can Massallera, carrer de Mallorca, 30, 08830 Sant Boi de Llobregat

    Sant Boi Jazz Club (teatre Cal Ninyo)

    Sant Boi Jazz Club és un projecte que vol oferir un divendres al mes la possibilitat de gaudir del bon jazz, a Cal Ninyo.

    • Venda anticipada d’entrades i el mateix dia a Cal Ninyo

    Teatre Cal Ninyo, carrer Joan Bardina, 44, 08830 Sant Boi de Llobregat

    Programació del Teatre Plaza

    • Venda anticipada d’entrades a  Ticketea i a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà.
    • Venda d’entrades el mateix dia de la funció al Teatre Plaza, a partir d’una hora abans.

    ​Teatre Plaza, plaça de l’Estació, 4, 08860 Castelldefels

     

     

    Article complet

  • Matrícula curs 2017-2018

    Bon dia,

    Voleu fer un curs de català? El primer trimestre començarà el mes d’octubre i, si sou antics alumnes, és a dir, si vau fer un curs amb nosaltres l’any passat, podeu venir a matricular-vos en torn preferent:

    12, 13 i 14 de setembre (de 9.30 a 13 h i de 16 h a 19 h) i 15 de setembre (de 9.30 h a 13 h)

    Si sou nous alumnes, benvinguts! En el vostre cas, el període de matrícula serà del 18 al 29 de setembre. Com que la matrícula i les proves de nivell per als nous alumnes són amb hora concertada, ens podeu fer un truc a partir del 4 de setembre. Afanyeu-vos perquè les places volen!

    Informació horaris i preus

     

    I recordeu que ens hem traslladat. Aquí teniu la nova adreça:

     

    Servei Local de Català de Castelldefels

    Centre Cívic Canyars

    C. Església, 117

    Tel. 93 664 42 11

     

    Esperem veure-us aviat!

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share