• Suficiència 3: el semàfor

    Al Volant, una ONG dedicada a la seguretat viària, ha decidit organitzar una campanya que té per objectiu sensibilitzar els conductors i les conductores de la necessitat de conduir de forma responsable per reduir al màxim els accidents de trànsit. L’empresa de màrqueting encarregada de dur a terme la campanya ha suggerit que els associats i les associades de l’ONG s’hi impliquin mitjançant la publicació d’experiències relatives a la seguretat viària a El semàfor, que és la nova revista digital que l’ONG difondrà entre tota la població local.

    Ja heu tingut accés a diverses experiències relacionades amb la seguretat viària i també heu dialogat amb altres companys i companyes d’ONG sobre les principals causes i conseqüències dels diversos accidents. Per tant esteu en condicions de redactar la vostra experiència i les conclusions a què heu arribat per contribuir a millorar la seguretat a les carreteres.

    Seguiu llegint…

    Aquests són els articles d’opinió publicats a El semàfor amb l’objectiu d’aconseguir una conducció responsable i així reduir al màxim els accidents de trànsit.

    ___________________________________________________________

    De vida només n’hi ha una, no la perdis a la carretera!

    Fa uns anys vaig tindre un accident, quan un camió es va incorporar sense mirar a la carretera per la qual jo circulava i al esquivar-lo vaig xocar amb la tanca de protecció.
    Penso que a l’hora de conduir hem de tindre tots els sentits posats en allò que estem fent. D’entrada opino que la imprudència del conductor del camió va ser la conseqüència de l’accident, malgrat que vaig tindre molta sort perquè vaig poder controlar el cotxe i no envair el sentit contrari.

    Penso que a l’hora de conduir les presses no són bones companyes de viatge, per més que ho digui la DGT, no sempre li fem cas.

    D’altra banda considero que una distracció al volant pot portar conseqüències molt greus, tot i que no sempre som conscient d’això i molts ho paguen amb la seva vida o amb la vida d’altres persones.

    Per tant, vull enviar un missatge a tots els conductors perquè prenguin consciència de tot això i respectin les normes de trànsit. Perquè de vida només n’hi ha una, no la perdis a la carretera!

    Franc

    ___________________________________________________________

    Multes indiscriminades per part de la policia local de l’Arboç

    L’any passat la policia local de l’Arboç em va posar una multa de 300 euros i em va retirar 6 punts del carnet de conduir. El motiu de la multa va ser l’excés de velocitat en una zona limitada a 40 km/h. La velocitat a què jo anava aquell dia era de 80 km/h, el doble de la permesa.

    A partir d’aquest moment respecto tots els senyals de límit de velocitat.

    D’entrada opino que la multa va ser desproporcionada perquè no vaig cometre cap imprudència temerària i no vaig arriscar la vida d’altres persones ni la meva. A més, penso que la zona on vaig cometre la infracció no representa un punt negre ni d’alt risc. És una zona amb bona visibilitat.

    D’altra banda considero que l’únic objectiu d’aquestes multes per part de la policia local de l’Arboç és recaptar diners, ja que aquests senyors es dediquen a posar una càmera mòbil entre els matolls i a canviar-la constantment de lloc.

    Per tant, crec que s’hauria de revisar, reformar i actualitzar tot el sistema actual de multes i que les multes haurien de ser proporcionals a les infraccions.

    Paqui

    _____________________________________________________________

    Conduir amb prudència

    L’any passat vaig tenir un accident de trànsit amb cotxe a la carretera nacional 260 molt a prop a Lleida. Les causes principals , menjar molt, cansament i adormir-me, i les conseqüències, al bolcar el cotxe em vaig fer ferides lleus, problemes psicològics i a més destrucció total del vehicle. A causa d’aquesta experiència vaig comprendre que s’ha de conduir amb prudència.

    És  a  dir,  d’una  banda,  són  molts  els  factors  que  intervenen  per  conduir  amb  serenitat. Per això s’ha  d’insistir  en  la  formació   estudiant    les   normes  de  seguretat,  a  pesar  que  la majoria dels conductors no ens acostumem a respectar les normes.

    D’altra banda, penso que els governs no sempre compleixen amb les seves responsabilitats. Per exemple quan per males condicions del temps no estan en condicions les calçades i és impossible conduir.

    Així mateix, considero que és molt important no distreure’ns al volant, descansar i menjar poc abans de sortir de viatge, respectar els senyals de trànsit i circular amb atenció.

    Per acabar, afirmo que la Direcció General de Trànsit ha de continuar treballant a millorar les normes de seguretat, a més de la retirada del carnet i les sancions. I els ciutadans hem de respectar totes les normes i d’aquesta manera conduirem amb responsabilitat i es reduiran els accidents de trànsit.

    Mirta

    ____________________________________________________________

    Per una conducció responsable

    L’any  passat vaig tenir un accident en una rotonda quan volia girar a la dreta anant pel carril interior. El problema va ser que jo pensava que el cotxe que circulava pel carril de la dreta havia de girar obligatòriament, però va continuar la marxa.

    A causa d’ aquesta experiència considero que els conductors desconeixem amb més freqüència del que pensem les normes de circulació i que hauríem de conduir amb més atenció.

    Per començar hem de circular sempre pel carril adient malgrat que això ens faci abaixar la velocitat. A més, penso que és molt important no distreure’s al volant. Així mateix cal respectar els senyals de trànsit, tot i que a vegades ens sembli que no són les més adients.

    Per acabar vull afirmar que la majoria dels accidents que patim són deguts a una incorrecta conducció per part nostra i que es podrien evitar, tan sols prestant una mica d’atenció quan conduïm i respectant els senyals de trànsit.

    Pilar

    ____________________________________________________________

    Si plou no corris!

    Aviat farà tretze anys que vaig tenir un accident de trànsit molt greu, on vaig deixar el cotxe totalment inservible per tornar a la carretera i ser conduït. Gràcies a Déu ni tan sols em vaig fer una rascadeta i al cap d’ un parell de dies ja tornava a conduir.

    Era un dia del mes d’octubre entre les sis i les set de la tarda quan, de cop i volta i tot de sobte, davant meu hi havia una “mobilet” amb un home que la conduïa. Vaig donar un cop de volant  per no topar amb aquella persona i el cotxe se’m va abocar al voral de la carretera en la direcció contrària a la que circulava.

    A partir d’aquesta experiència, quan plou i es fa de nit, procuro no córrer gaire i estar més a l’aguait de tot allò que circula i es mou per la carretera, ja que la vida que tenim cadascú és molt maca per deixar-la a la carretera per culpa d’un accident i per més que correm no arribarem gaire més aviat.

    Per tant, gaudeix tot el que puguis conduint el teu cotxe i pensa que a casa teva i al teu voltant tens una família i uns amics que t’estimen molt i volen que tornis sa i estalvi.

    Mª Teresa

    _______________________________________________________________

    L’educació viària des de la nostra infància

    L’any passat a les meves vacances vaig tenir l’ensurt més gran de la meva vida, quan em vaig trobar al meu carril un cotxe que venia contra direcció a  gran velocitat i avançant-ne un altre. El vaig poder esquivar gràcies al fet que em vaig separar una mica a la meva dreta i l’altre cotxe, un mica més a la seva, i així en un carretera de dos carrils vam passar tres cotxes.

    A causa d’aquesta experiència em vaig preguntar per què som tan irresponsables conduint un vehicle i provocant tants accidents i per què abaixem la guàrdia en la conducció.

    La resposta l’hauríem de buscar en l’educació que rebem des de la nostra infància. Des de petits, veiem com no hi ha ningú que respecti totes aquestes normes, tant si són conductors com si són vianants, com creuar per llocs indeguts fora dels passos de vianants, creuar la calçada amb el semàfor vermell, etc. I amb el vehicle veiem contínuament com es depassa el límit permès de velocitat, no es respecten els semàfors, etc.

    Penso que aquest tipus de bones actituds hauríem d’inculcar-les a les joves generacions en l’ensenyament primari, explicant-los joves què és el correcte i què no ho és, treballant pares i tutors per, per exemple, creuar correctament un carrer.

    Per això i per acabar, vull dir que hauríem d’implicar-nos tothom, tant pares com a formadors, si volem aconseguir una major  seguretat viària.

    José Miguel Rabinad

    ____________________________________________________________

    Conduir amb prudència i respecte és la solució

    Tots sabeu que la ciutat de Tarragona és una mica caòtica quant al trànsit i si no ho sabeu doncs ara sí: en aquesta ciutat no es té gaire respecte per res.

    La meva experiència amb el cotxe va ser en una de les rotondes de Tarragona quan tornava cap a casa amb la meva mare. Un noi es va saltar el senyal de cedir el pas i no em va fer un cop al cotxe per sort, perquè vaig tenir molt de reflexos i vaig frenar en el moment que vaig veure que a ell li importava poc tenir un accident!

    Des d’aquesta experiència, sempre he pensat que a la carretera s’ha d’anar amb molt d’ull, perquè que cada dia ens trobem amb conductors/es que sembla que els hagin regalat el carnet a la tómbola. A més, s’ha d’agafar el cotxe havent descansat abans; per més que ho repeteixen a la televisió, no en fem gaire cas i conduir amb un grau de cansament elevant és molt perillós! També s’han de fer les aturades convenients en els viatges llargs, tot i que en nombroses ocasions la pressa per arribar-hi ens fa conduir massa hores seguides. I finalment, s’han de respectar els senyals de trànsit i sobretot s’ha de procurar despistar-se el menys possible amb la ràdio, el tabac, parlant amb els viatgers acompanyants, etc.

    Per tant, m’agradaria que ens conscienciéssim que el cotxe, la moto… no són cap joguina i que qualsevol infracció o distracció podria tenir conseqüències greus, fins i tot podria provocar la mort. Així doncs, si conduïm amb cap i ulls arribarem lluny sense cap problema.

    María Atanes

    _____________________________________________________________

    ATENCIÓ EN LA CARRETERA

    L’estiu passat tornàvem a casa en cotxe després d’una sortida mot agradable, quan davant nostre ens van trobar amb un panorama desolador i sense cap dubte impactant: una fortíssima col·lisió entre dos vehicles amb  els cossos estesos a l’asfalt.

    A causa d’aquesta experiència considero que la precaució al volant és del tot indispensable perquè qualsevol distracció pot tenir conseqüències inesperades.

    D’entrada penso que la gent ha de ser conscient de la màquina que porta. No estem parlant d’una bicicleta, un cotxe mai se’ns pot anar de les mans, així doncs cal conduir amb respecte cap als altres.

    D’altra banda crec que la precipitació no és bona companyia en la conducció perquè no ens adonarem dels obstacles que poden sorgir i una persona amb el cap atordit per les presses de cap manera podrà reaccionar igual que una altra amb la ment tranquil·la i amb un ritme pausat.

    Com a conclusió vull dir que la mesura més important a la carretera és una atenció plena i constant i que mai podem oblidar la responsabilitat que comporta conduir un vehicle. Penso que és una eina molt pràctica i també un mitjà  per gaudir de viatges meravellosos.

    Dolors Villa

    ______________________________________________________________

    Print Friendly, PDF & Email
    Share

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.

Filtre d’apunts


Establiments col·laboradors

Visita algun dels 36 establiments col·laboradors de Calafell per comprar-hi en català.


Segueix-nos a:


Arxius