• B3 18a sessió

    Article complet

  • 17a i 18a sessió Suficiència 1

    Benvolguts companys,

    Per primera vegada faig aquest resum de les activitats desenvolupades a classe la passada setmana, tant dimarts com dijous, 25 i 27 de novembre.

    El dimarts vàrem començar amb un exercici de majúscules i minúscules. La Lourdes ens va dictar grups de paraules per formar oracions/frases i s’havia de modificar les paraules i/o afegir-ne de noves en cas necessari:

    1.- doctora martí visitar hospital barcelona

    La Dra. Martí visita a l’Hospital de Barcelona.

    Les majúscules corresponen a: professió abreviada, cognom i nom propi d’una institució.

    2.- president generalitat inaugurar ahir teatre àngel guimerà

    El president de la Generalitat va inaugurar ahir el Teatre Àngel Guimerà.

    Les majúscules corresponen a: nom de l’institució/organització de govern i nom propi d’una institució. Cal recordar que el càrrec sempre s’escriu amb minúscula excepte quan és va acompanyat del tractament protocol•lari.

    3.- novel•la preferida meva filla ser jardí vora mar

    La novel•la preferida de la meva filla és Jardí vora el mar.

    Les majúscules corresponen a: la inicial de la primera paraula del títol de la novel•la.

    4.- lluís homar fer interpretació excel•lent terra baixa teatre borràs

    Lluís Homar fa una interpretació excel•lent de Terra baixa al Teatre Borràs.

    Les majúscules corresponen a: nom i cognom d’una persona, nom de l’obra de teatre (inicial de la primera paraula del títol de l’obra) i nom propi d’una institució.

    5.- sant jordi cap departament cultura ajuntament Barcelona regalar rosa treballadora

    Per Sant Jordi el cap del Departament de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona regala roses a les treballadores.

    Les majúscules corresponen a: festivitat, nom d’organització concreta i nom propi d’una institució.

    6.- nadal ajuntaments baix Llobregat posar punt informació plaça església

    Per Nadal els ajuntaments del Baix Llobregat posaran un punt d’informació a la plaça de l’Església.

    Les majúscules corresponen a: festivitat, nom de la comarca i nom del lloc urbà. En aquest cas ajuntments és un genèric i per això la minúscula.

    Fins aquí l’exercici.

    Com que hem de fer un diari, mes aviat periòdic ja que no surt cada dia, ens vàrem posar a treballar per donar passos definitius i començar amb la publicació.

    1.- Encara teníem pendent decidir quin seria el nom del nostre diari. Així, doncs, vàrem fer una votació per escollir una de les quatre opcions que hi havia:

    – lliure, c-notícies, la veritat, demà

    Després de la votació per un estret marge i a causa d’un misteriós vot que ha servit per desempatar ;)… tenim nom!!!

    Som el periòdic Lliure

    2.- Reunits en grups havíem de fer les següents tasques:

    a. Escollir el text de presentació. La Lourdes ens va donar còpies de les quatre presentacions redactades pels grups en jornades anteriors. Havíem de llegir-les i modificar-les si ho consideràvem necessari. Doncs en aquest cas per votació a mà alçada decidírem que el text redactat i modificat pel grup de la Sybille, la Paloma, en Fran, en Josue i en Carles (no estic segura dels noms) és l’escollit perquè és clar, concís i curt, ja que l’objectiu és que es llegeixi.

    b. Triar els textos de les notícies ideals. Partim de feina feta en dies anteriors en què treballant en grups vam escollir quina era la noticia ideal que voldríem publicar. D’aquestes notícies ja redactades i corregides, vam escollir la que ens semblés millor per començar a escriure el periòdic. Aquesta és feina grupal i el resultat es veurà al blog del periòdic Lliure.

    c. Difusió. Pluja d’idees. Aquesta tasca vas ésser un a més a més pels grups que acabessin abans, però em sembla que la classe s’acabà abans…

    El dijous vàrem començar amb la consulta del Joan sobre el passat.

    Passat llunyà
    Jo vaig + infinitiu
    Tu vas(vàres) + infinitiu
    El/Ella va + infinitiu
    Nosaltres vam(vàrem) + infinitiu
    Vosaltres vau(vàreu) + infinitiu
    Ells/Elles van(varen) + infinitiu

    Forma literària
    aní
    anares
    anà
    anàrem
    anàreu
    anaren

    Després, seguint amb la tasca del periòdic Lluire, la Lourdes ens va portar uns capítols del llibre La cuina de l’escriptura de Daniel Cassany, que dóna eines per escriure un text des de l’inici quan cerces quin tema vols tractar i les primeres idees, passant per aprofundir-les i desenvolupar-les, també per definir la forma en què vols transmetre-les. A ixí, doncs, és un llibre de consulta per qualsevol que vulgui escriure una notícia, un treball d’investigació, un treball escolar…

    Els capítols del llibre amb els quals treballàrem en grups són:

    1.- El creixement de les idees.
    Diana, Anna, Patricia Linares i Patricia Marchán

    2.- Paràgrafs.
    Juan, Paloma, Fran i Carlos

    3.- Deu regles per triar mots.
    Andrea, Sybille, Tadeusz i Javier

    Primer havíem de fer una lectura individual del capítol corresponent subratllant allò important i el que no enteníem, paraules noves. Després amb el grup vam fer una posada en comú i el resum del capítol. Començàrem la feina: la lectura individual és feta, la posada en comú també i vàrem organitzar com farem el resum. Al nostre grup vàrem fer un sorteig per repartir les parts del capítol. El proper dia acabarem el resum.

    Això es tot amics!

    Patricia Marchán

    Article complet

  • D 12a sessió

    20141127_203525

    Foto del Kike

    Dijous passat, per començar la classe, ens vam agrupar al voltant d’en Jaume, que portava diversos cordons agafats a la mà i cadascú de nosaltres van estirar-ne un d’un extrem. D’aquesta manera, els companys que agafaven els dos extrems del cordó, formaven un binomi per realitzar els exercicis durant la classe.
    El primer exercici es tractava d’un joc. Els binomis havien encarar-se i cadascú sostenia una moneda a la cara palmar de la mà esquerra. L’exercici tractava de parlar sobre qualsevol tema amb el company, fins que en Jaume s’assegués, moment en el qual havíem de mirar de treure la moneda de la mà del company.


     

     
    Seguidament, i com fem a cada classe, es va comentar l’acta del bloc, per tal de repassar els exercicis de dimarts passat.
    Posteriorment, en Jaume va repartir fulls d’exercici per practicar l’ús dels possessius. Es tractava de fer tres exercicis, en el quals s’havia de corregir l’ús dels possessius, tenint en compte que sempre els hem d’utilitzar com a últim recurs:
    1r EXERCICI
    Corregeix els possessius d’aquest fragments sobre l’ús i la regulació del “finning”:
    – El CRAM desenvolupa projectes d’investigació i conservació, juntament amb altres entitats científiques i universitats, per tal de conèixer millor l’ecosistema marí i millorar el seu estat de conservació (millorar-ne l’estat de conservació).
    – En aquesta activitat, l’alumnat ha d’analitzar, com a representants de la Unió Europea, quatre situacions de captures de taurons i ha de comprovar la seva legalitat amb la finalitat de veure si estan suficientment protegits (comprovar-ne la legalitat).
    – Aquest conveni estableix una xarxa mundial de control del comerç d’espècies amenaçades, així com de productes derivats d’aquestes espècies, i exigeix usar els permisos oficials per al seu comerç ( per al comerç).
    – En l’àmbit espanyol, la protecció d’algunes espècies amenaçades s’ha concretat prenent mesures per protegir la seva pesca (protegir-ne la pesca).
    – El finning o la pràctica de l’extracció d’aletes en taurons vius existeix des de fa molts anys, però la seva regulació és de fa poc (des de fa poc que ha estat regulat).

    2n EXERCICI
    S’ha d’evitar l’abús de possessius; a vegades simplement s’han d’eliminar, a vegades s’han de substituir per una oració de relatiu o per un pronom personal i a vegades s’ha de canviar l’estructura de la frase. Malgrat això, no s’ha d’eliminar si són necessaris per a entendre la frase.
    – A partir d’avui, la biblioteca comença els seus horaris (els horaris).
    – Ensenyaran totes les eines que aprenent té al seu abast (a l’abast).
    – En el primer cas l’objectiu serà establir la rendibilitat que proporciona cada títol, mentre que en el segon cas ens centrarem a determinar el cost de l’operació en el seu conjunt (en conjunt).
    – Uns dels paràmetres més significatius del rendiment d’un processador és la seva velocitat (és la velocitat).
    – El dret de subscripció, per la seva importància que té, mereix una atenció especial (la importància que té).
    – Havia començat estudis de teologia, que van despertar el seu interès per la natura (que li van despertar el interès per la natura).
    – Ens mostra les possibilitats que té la xarxa per a conèixer bé la llengua i millorar el seu ús (millorar-ne l’ús).
    – …la navalla que , segons sembla, havien llençat en la seva fugida (quan fugia).
    – En els anys de la introducció dels ordinadors, els economistes nord-americans es van trobar amb la paradoxa que la seva utilització  (amb la paradoxa d’utilitat).

    EXERCICI 3
    En algunes expressions el possessius va posposat i no pas anteposat: “a càrrec meu”, “en poder vostre”, “a casa seva”, “de part teva”, etc.
    – Vaig acomiadar el dol en el meu nom i en el de la família (en el nom de la família i en el nom meu)
    – Tothom pot estudiar des de la seva casa. (casa seva)
    – Van guanyar perquè el tribunal estava al seu favor (a favor seu)
    – Per molt que aquest canvi ens afecti, no és el nostre problema. (problema nostre)

    En Jaume va penjar a la pissarra dos codis QR, que contenien les solucions d’alguns dels exercicis i un comentari sobre l’ús dels possessius, que es detalla a continuació:

    L’ús abusiu dels possessius: els possessius tenen en català un ús força més restringit que en altres llegües. Per tant, cal tenir molta cura a utilitzar-los únicament en aquell casos en què són estrictament necessaris, i també a evitar construccions de possessius que en català es resolen amb el pronom en o li.

    Tot seguit, vam tornar a parlar del resum i en Jaume ens va aclarir quines eren les característiques principals que ha de tenir un bon resum:
    – Original (l’hem d’explicar amb les nostres paraules, no podem copiar el text)
    – Objectiu (no podem donar opinions)
    – Fidel (a de contenir totes les idees important)
    – Breu: (en teoria hauria de ser una quarta part del text original)
    Així mateix, vam corregir els resums d’un informe que havíem treballat per grups a la classe anterior i que tractava sobre l’ús dels patis a les escoles. En Jaume ens va demanar de refer els resums, arran d’un esquema que ens va facilitar, on hi havia totes les idees principals que havia de contenir un resum complet del text:
    1. L’informe vol debatre l’ús dels patis.
    2. Qüestiona quin concepte i quins és l’ús dels centres.
    3. El pati és l’únic espai lúdic i educatiu.
    4. Es pretén valorar-ne l’ús per discutir-lo.
    5. S’han investigat escoles de primària.
    6. 6. El mètode: diagnosticar, conèixer altres experiències i intervenir en dos patis.
    7. Seminaris.
    8. L’equip, dirigit per la presidenta de l’IPA.
    a. Comissió de seguiments
    b. Comitè d’experts
    c. Equip d’investigació

    Com a deures per a dimarts vinent, havíem de penjar a l’enllaç del bloc els nous resums.

    D 12a sessió by Slidely Slideshow

    Article complet

  • Elemental 2. El pis ideal

    pluja
    www.flickr.com/photos/bikerbaixcamp

    Dimarts vam escoltar les últimes intervencions orals: la Claire ens va parlar sobre l’origen de la marca DANONE, de l’evolució dels envasos del iogurt i de la història de la família; l’Alberto ens va presentar un plat, el salmorejo. Ens va explicar la recepta i les qualitats nutritives del plat.

    Molt bé, nois i noies! Hem après moltes coses interessants amb les vostres exposicions. Enhorabona!

    Vam seguir practicant l’ús del present i de l’imperfet de subjuntiu.

    Al final de la classe ens vam inventar un parell d’històries amb els daus d’un joc que es diu Story Cubes. Aquí teniu diverses maneres de començar i acabar un conte.
    Fórmules per començar i acabar contes

    Dijous vam corregir uns exercicis de verbs que teníem pendents i vam parlar del nostre pis ideal (primer individualment i després ho vam posar en comú)
    Finalment, el pis és així:
    Vull que tingui 3 habitacions, vull que tingui 2 banys, vull que sigui cèntric, vull que tingui una cuina i un saló espaiosos, també vull que tingui ascensor, que tingui calefacció a totes les habitacions (encara que per a l’Ana no és imprescindible) i que tingui botigues a prop.

    De deures, heu d’escriure un correu electrònic a un amic que treballa en una immobiliària per explicar-li com voldríeu que fos el pis que voleu llogar.

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • Resumim

    Tal com hem quedat, aquí teniu la presentació de la sessió d’avui en què teniu l’esquema per redactar-lo com a resum.

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • Suficiència 3. Esprint final

    Examen

    www.flickr.com/photos/Jixar

    Hola a tothom,

    Espero que dilluns no us trobeu en les condicions de la noia de la foto! Descanseu durant el cap de setmana!

    Dilluns vam fer un “intensiu” de verbs. Us enllaço un document amb recomanacions per fer l’exercici de verbs de la prova. Us el vaig passar a classe.
    Recomanacions exercici verbs

    Va quedar pendent la correcció d’alguns exercicis del model de prova de la Secretaria de Política Lingüística (vegeu entrada anterior). Us afegeixo la correcció per si algú els vol corregir, però ja vam comentar que era una prova més difícil que la que passarem nosaltres i no és ben bé igual.
    Solucions prova secretaria

    I també aquest altre:
    Oracions condicionals

    Per últim, us vaig comentar que miréssiu l’ortografia de la M (MPC, MPT) i la N (consonants nasals) i de la L·L. Dossier de Nivell C de Justícia, pàg. 42, 43 i la pàg. 47. Fixeu-vos especialment en els exemples que hi ha en els quadres.

    Em sembla que això és tot.

    Fins dilluns!

    Article complet

  • D 11a sessió

    la foto 3 (4)

    Per començar la classe vam llegir l’acta de la sessió anterior, com sempre. A continuació, partint del document que havia penjat el Jaume sobre els informes, entre tots vam recordar com ha de ser un informe:

    Tipus:
    • Tècnic
    • Acadèmic
    • Administratiu
    • Analític (projecte)
    • Expositiu (dossier)
    • Persuasiu

    Estructura:
    • Sumari
    • Introducció
    • Cos
    • Conclusions
    • Annexos i taules

    Després, per grups, vam comentar els treballs del dia anterior i el Jaume ens va demanar que féssim l’exercici on havíem de corregir les errades que hi havia a les oracions. Les oracions són les següents:

    1-Amb aquests annexos es pot considerar que l’informe ja està complert.
    Complert és incorrecte ja que és el participi de complir.  Hi  hem d’escriure complet.

    2- Cal assenyalar amb una creu les caselles corresponents abans d’entregar el document a la secretaria.
    Assenyalar és incorrecte. Hi hem d’escriure marcar o senyalar. Entregar cal buscar si és correcte o no a casa. Secretaria l’hem d’escriure amb majúscula (els càrrecs s’escriuen en minúscula i les àrees o departaments amb majúscula).

    3- Caldrà convocar eleccions al comitè arrel de la dimissió de tots els membres.
    Arrel és incorrecte.  Hi hem d’escriure arran, a conseqüència o a partir de.

    4-El nombrament de la coordinació arribarà aquesta setmana i el nomenament de la direcció la setmana vinent.
    Nombrament és incorrecte.  Hi hem d’escriure nomenament. Llavors per no repetir nomenament posem de. Cal posar una coma després de direcció.

    5-Els pastissets oferits a la recepció oficial amb gust a taronja amarga van tenir molt d’èxit entre els invitats.
    A és incorrecte.  Hi hem d’escriure de.
    Oferits és correcte però també podem escriure oferts i invitats també és correcte però podem escriure convidats.

    6-Es considera que la quota de mercat, ara per ara, és més aviat baixa.
    Tot és correcte.

    7-Hi adjunto la carta de presentació amb l’informe que em vas demanar?
    Tot és correcte.

    8-Hi ha temps per presentar les reclamacions fins a mitjans de juny.
    Mitjans de  és incorrecte.  Hi hem d’escriure mitjan.

    9-L’acompanyaren els assistents, els tècnics i tanmateix alguns accionistes.
    Tanmateix és incorrecte (és per unir 2 coses oposades).  Hi hem d’escriure també o treure tanmateix i no afegir-hi cap paraula.

    10-La mitja d’edat de consum d’alcohol és de 16 anys.
    Mitja és incorrecte.  Hi hem d’escriure mitjana (mitja és la peça de roba que ens podem a les cames).

    11-Les germanes Llopis tenen sempre el recolzament dels companys de l’aula.
    Recolzament és incorrecte.  Hi hem d’escriure suport.

    12-Per tal de fer públiques les informacions de les dates de la convocatòria, és precís que es pengin al tauler de l’entrada.
    Precís no és correcte i hem d’escriure és necessari o cal. També hem fet l’aclariment de la diferència entre dates i dades: dates és la data del dia que és i dades són datos.

    Després de fer la correcció a la pissarra entre tots de les oracions, continuem en grups de tres persones. Cada membre del grup té una part d’un informe i l’hem de llegir i anotar una frase-resum de cada paràgraf. Després ho comentem amb el nostre grup i finalment fem una posada en comú de tots els grups i el Jaume escriu a l’ordinador els nostres resums. A la propera sessió els comentarem.

    D 11a sessió by Slidely Slideshow

    Article complet

  • L’Abella Maia al XVIII Cicle de cinema infantil en català de Castelldefels

    cartell abellamaia castelldefels

    El mes de desembre es projectarà L’Abella Maia als Yelmo Cines Castelldefels dins el Cicle de cinema infantil en català. Les projeccions tindran lloc el dissabte 13 de desembre (16 h) i diumenge 14 (12 h).

    La petita Maia no aconsegueix adaptar-se a les estrictes regles del rusc. Quan desapareix la mel, les principals sospitoses són les vespes, i les abelles pensen que la Maia n’ha estat còmplice. Juntament amb el seu amic Willy deixen el rusc per anar a buscar els culpables.

    Dins del cicle, organitzat pel Servei Local de Català de Castelldefels i la Federació Coordinadora de les AMPA, en el marc del Pla Educatiu d’Entorn de la ciutat i amb la col·laboració de Yelmo Cines i de l’Ajuntament de Castelldefels, es programa una pel·lícula mensual destinada al públic infantil i juvenil. Les projeccions s’inicien el mes de novembre i finalitzen el mes de juny.

    L’entrada per a qualsevol de les projeccions del Cicle tindrà un preu únic de 4 euros, que s’aplicarà a tothom sense necessitat de presentar cap val de descompte.

    L’Abella Maia

    Dissabte 13 de desembre(16 h) i diumenge 14 (12 h)

    a Yelmo Cines Castelldefels (l’Ànec Blau)

    Guia educativa de Castelldefels (2014-2015)
    Agenda de Castelldefels

    Article complet

  • 16a sessió Intermedi 3

    Dijous passat, vam començar la classe corregint unes frases d’una sol•licitud i d’una carta en què el remitent havia oblidat de posar els signes de puntuació que calien i que la disposició del text no era l’adequada. També havíem de posar majúscules després del punt.

    La Lourdes ens va fer notar el vici que tenim a traduir erròniament del castellà l’expressió de “de debido a” com a “degut a” en lloc de dir la forma correcta “a causa de”.
    Per exemple: …per la manca de diners a causa del baix pressupost econòmic .

    Només podríem utilitzar “degut a” en la forma del participi del verb deure.
    Exemple: El canvi climàtic és degut a la contaminació. (correcte)

    En el text vam trobar més errors d’ortografia i paraules mal escrites: el verb aconseguir en lloc de conseguir (incorrecte) i la forma m’encantaven / em encantaban (incorrecte).
    També vam veure la diferència entre “com” (per comparar) i “com a” (per expressar en qualitat de)
    Exemple: És una mica per tot això que us demano com a pares i mares… ( en qualitat de pares i mares)

    Ens va dir que en català no hi ha cap verb que acabi en -guer, i l’l error que fem en les formes verbals de l’infinitiu, participi i gerundi dels verbs com saber.

    Infinitiu: : saber (correcte) / sapiguer (incorrecte).
    Participi: sabut (correcte) / sapigut(incorrecte).
    Gerundi: sabent (correcte) / sapiguent(incorrecte).
    Present de subjuntiu: sàpiga…

    Jo avui he sabut que el participi del verb saber és sabut, no sapigut.
    Jo vull que tu sàpigues cuinar.

    Tots aquests dubtes els podem resoldre consultant el llibre dels verbs catalans conjugats.

    Després de comentar que, en general, ho havíem fet força bé ,ens va recalcar que anéssim en compte amb la utilització de les comes quan no calen. Ens va tornar els treballs corregits amb els errors encerclats i els va anar comentant per si teníem algun dubte.

    Per acabar, ens va demanar que li entreguéssim per grups el resum fet del capítol que havíem escollit del llibre La cuina de l’escriptura de Daniel Cassany,per aprendre a escriure bé. Cadascú havia triat el capítol que més li interessava per treballar-lo a classe.

    1) El creixement de les idees.
    2) Els paràgraf.
    3) 10 regles per triar mots.

    Bon cap de setmana a tothom i fins dimarts!

    Antoni

    Article complet

  • D 10a sessió

    2014-11-20 20.34.02

    Foto de Joseba

    En primer lloc,  vam  començar el curs escoltant la lectura que feia el Jaume del text del qual vam fer un dictat dimarts passat. Després,  vam posar-nos en grups  amb els mateixos companys/es amb qui vam estar l’últim dia de classe per repassar els anuncis fets i finalment fer una subasta del nostre treball.  Havíem de valorar el nostre exercici . La forma de fer-ho va ser mitjançant una subasta. De tots els diferents col·lectius tractats va sortir escollit l’anunci que feia referència a la multiculturalitat. El total de la subasta va donar 17 punts (persones assistents a la classe aquell dijous). El Jaume, en finalitzar el recompte de punts, ens va informar que tots havíem aconseguit mantenir 15 punts del total que es poden perdre si no realitzem les tasques encomanades correctament.
    L’activitat següent va ser formar grups diferents als anteriors, de només tres persones, per treballar l’exercici que teníem per deures. Consistia a trobar tres punts positius i tres de  negatius del curs que estem realitzant.  Cada grup va anar apuntant els seus punts tant negatius com positius i  el Jaume els va anar apuntant a la pissarra disposant dues columnes.
    Els punts positius van ser els següents:
    -Classes dinàmiques i cooperatives
    -Les actes pujades al bloc
    -Classe entretinguda i amena
    -Grup cohesionat i adequat per treballar
    -Participació còmoda (sense interacció del professional)
    -Horari compatible
    -Obtenir el certificat
    Els punts negatius que van sortir van ser :
    -Teoria (gramàtica, puntuació i lèxic)
    -Revisió professional
    -Orientació de l’aula
    -Suport tecnològic
    -Angoixa pel temari
    -Manual o llibre amb exercicis de referència
    Fet aquest exercici entre tots/es, el Jaume va  reflexionar sobre els diferents punts que van sortir a les dues columnes de la pissarra.
    Comencem la unitat 2 on hem d’aprendre a escriure un informe.  Les preguntes que ens planteja el Jaume són : els informes, de què es fan i per a què es fan?
    Els alumnes, disposats en grups i de forma oral mitjançant un portaveu, van anar suggerint possibles respostes per a aquestes preguntes.
    1-Es pot fer un informe d’una taula rodona.
    2-D’un reportatge
    3-De la publicitat televisiva
    4-Sobre  nutrició i  salut
    5-Del curs que estem fent
    6-Sobre els maltractaments o els abusos infantils a la TV
    7- De la falta de recursos en l’ensenyament
    8-Un informe d’aula
    9- Un informe sobre la igualtat social
    Vam fer una votació per saber quin era el tema del qual volíem redactar  un informe. A partir dels anteriors i aixecant la mà per fer la votació ,va sortir escollit el d’escriure un informe de l’aula on realitzem el curs. Una altra pregunta plantejada pel Jaume va ser : Com s’ha d’escriure un informe?
    Entre tots vam col·laborar per fer un quadre sinòptic.
    2014-11-20 21.02.43
    Un bon informe ha de ser concís, adequat, objectiu, estructurat (seguir un ordre). Per tant ha de tenir una introducció on es faciliten dades que després es desenvolupen, una part expositiva i per últim s’ha d’arribar a una conclusió.
    Per acabar vam fer un treball de gramàtica. Per grups havíem de corregir un text i tornar-lo a escriure  correctament. Tots els textos eren diferents.
    Els deures per dimarts (25 de novembre)  són llegir l’enllaç que ens va passar el Jaume  (http://parles.upf.edu/llocs/cr/catacd/infoct1.htm) on es parla de Què és, per a què serveix, com es fa i quines són les  parts d’un informe.

    D 10a sessió by Slidely Slideshow

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes