• Sessió 32a D


    Vam començar la sessió de dimarts corregint l’anàlisi sintàctica de les oracions.

    Després, vam comentar l’ús de la puntuació dels comentaris sobre “la Contra” a Catherine Malabou.

    Finlament, vam mirar el curtmetratge Cuerdas per entendre l’article d’Ignacio Calderón Almendros. Cliqueu aquí.

    Article complet

  • Intermedi 2 (13a i 14a sessió)

    Bon dia,

    La setmana passada vam treballar la “r”. Vam fixar-nos en les erres simples, múltiples i mudes que apareixien en aquest document i en vam comentar la teoria.
    dictat r alumne A
    dictat r alumne B

    Si voleu repassar la teoria o practicar una mica més, aquest enllaç us pot anar bé: Itineraris d’aprenentage. Intermedi. Distinció r/rr Cliqueu a l’apartat “Distinció r/rr” que trobareu a l’esquerra de la pantalla.

    A més, també vam acabar de preparar la presentació oral. En primer lloc, vau elaborar un decàleg de l’orador ideal.

    En segon lloc, vam plantejar-nos com podíem aconseguir algun d’aquests punts. Vam dir que per mantenir l’interès dels oioents podríem: fer-los participar amb preguntes, tenir en compte la postura, ser amens, mirar el públic i no llegir el discurs. Per no llegir el discurs i tenir-lo organitzat, vam dir que necessitaríem un guió ben preparat. Finalment, pel que fa a expressar-se amb claretat, vam dir que intentaríem evitar els mots crossa i que miraríem d’utilitzar un vocabulari precís. A més, la Magda va assumir el repte intentar parlar amb un to més alt i el Juan parlar una mica més lent. Estic segura que ens en sortirem. 🙂

    Fins demà,

    Lourdes

    Article complet

  • Intermedi 1 (13a i 14a edició)

    Bon dia,

    La setmana passada vam repassar els accents diacrítics fent un joc. Cadascú havia de triar dos diacrítics: el que considerés més útil i el que considerés més difícil. Els vam escriure en un post-it i havíem d’intercanviar-lo amb 4 persones abans de recuperar el nostre post-it. Per intercanviar-lo, havíem de definir els dos diacrítics de la persona amb qui volíem fer l’intercanvi.

    A continuació, vam acabar la 2a unitat. Vau posar en comú l’anunci que havíeu redactat per buscar personal i en vau fer una altra versió. Si algú no va venir, ja em donarà el document aquesta setmana o la setmana vinent. Cap problema.:)

    Un cop finalitzada la 2a unitat, vam encetar la 3a unitat. En primer lloc, vam fer un decàleg de l’orador ideal.

    En segon lloc, vam començar a preparar la presentació a partir d’aquest document: preparant exposició oral. Vau escriure el nom de 3 cançons que us agraden i de 3 cançons que detesteu. Vau triar-ne una per fer-ne la presentació i vau fer una pluja d’idees de la cançó triada. També vau buscar documentació sobre la vostra tria.

    Dijous vam treballar l’estructura de l’exposició. Per fer-ho, vam llegir un text que en parla i, en grups, hi vau localitzar els accents que hi faltaven. La veritat és que ho vau fer molt bé. Felicitats! Si no vau venir, aquest és el text: estructura exposició text accentuar Finalment, en vam fer un esquema a la pissarra i vam acordar que de deures redactaríeu la presentació de la cançó (també podia ser un cantant o grup) i que per redactar-la seleccionaríem quina informació volíem compartir amb els companys i, a més, tindríem en compte l’estructura de què vam parlar a classe. Recordeu que no ens l’haurem d’aprendre de memòria. 😉 Ja en farem un guió la setmana vinent. Pas a pas.

    Quines ganes que tinc d’escoltar les presentacions…

    Fins demà,

    Lourdes

    Article complet

  • Dijous gras, simulacre faràs

    Hauríem d’haver donada per acabada aquesta unitat. També, el trimestre. De moment, aprofitarem aquest cap de setmana per:

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • Bàsic 3. Què fem en el nostre temps lliure?

    Esports

    www.flickr.com/loozrboy

    En les dues últimes sessions vam parlar de les activitats que ens agrada fer en el nostre temps lliure: llegir, córrer, practicar algun esport…

    Imagineu que aquest cap de setmana voleu anar al cinema. Mireu-vos la cartellera
    Cartellera Barcelona i escolliu una pel·lícula que us agradaria veure i una altra que no aniríeu a veure per res del món. Digueu-me per què. Ho podeu fer en un comentari al blog, per c/e o en un full a part. En parlarem a classe dimarts que ve.

    Us enllaço una entrada d’un altre blog, que també és força interessant: M’agrada la llimona, i a tu?
    Per a la setmana que ve teniu més feina. Heu de fer aquest exercici en un full a part. Expressió escrita (correu electrònic)

    Déu n’hi do! Quanta feina!!

    Vinga, ànims, que ho esteu fent molt bé!

    Article complet

  • 31a sessió D

    “Signes de puntuació i funcions sintàctiques”

    La classe del dimarts passat, 25 defebrer, la va començar en Jaume fent un incís sobre els pocs comentaris de l’article que  havíem penjat a la pàgina (CNL Eramprunyà), en resposta a la pregunta: ”Què ens pot aportar aquesta pensadora a la diversitat? .” Després de parlar del malentès de les dates, ens vàrem comprometre ha fer-ho i penjar-ho i així tenir-ho a punt per a la classe de dimarts dia 4.

    Tot seguit, es van organitzar els grups de treball per explicar els dos temes:

    – Signes de puntuació

    – Funcions sintàctiques

    Cada grup de “xerpes” va fer les seves explicacions i tots els companys vàrem fer els exercicis per complimentar l’enteniment de cada concepte.

    En primer lloc, es van explicar els signes de puntuació, i es van comentar els conceptes: la coma, els guions, els guions llargs, els parèntesis, les cometes i les cometes dobles.

    Després en Jaume va complimentar les explicacions donades per cada xerpa i ens va fer treballar un text, dels serveis informatius de TV3, per posar-hi cadascú els signes de puntuació corresponents.

    I en segon lloc, es van explicar les funcions sintàctiques i es van comentar els  conceptes següents: subjecte, atribut, predicatiu, i els diferents complements del verb [directe (CD), indirecte (CI), circumstancial (CC), nominal (CN) i preposicional (CRV/C.Prep)]. Els “xerpes” ens van fer raonar sobre les preguntes que hem de fer per esbrinar cada complement i quins pronoms utilitzem. Després vàrem treballar diferents frases per localitzar tots els conceptes explicats. En Jaume va donar una frase a cada grup per treballar-la.

    I així vam arribar a dos quarts de deu, hora de finalitzar la nostra classe i com que ja no hi havia mes temps, les tres frases restants les hauríem de treballar individualment a casa per compartir-les i comentar-les al proper dia.

    Article complet

  • Suficiència 1. Descripció dels vostres espais favorits

    menjador
    www.flickr.com/photos/museu_art_lleida

    Aquesta setmana ha arribat Sa Majestat el Rei Carnestoltes.Durant uns dies podrem fer les coses prohibides la resta de l’any. Nosaltres abans de fer-ho revisarem el que hem fet aquesta setmana:

    Hem començat corregint els exercicis de gènere i nombre del substantiu.
    Recordeu, es pot dir: el/ la clamor,el/la sabor i el/la mar.
    També hem recordat els plurals d’algunes paraules que en castellà s’escriuen només en plural i en català tenen singular i plural com :
    anàlisi/s
    crisi/s
    síntesi/s
    antítesi/s
    tesi/s

    Hem treballat la diferència entre la S sorda i la S sonora(que no existeix en castellà).
    La S sonora s’assembla al so que fa un mosquit i et vibren les cordes vocals quan passa l’aire i en canvi amb la S sorda no vibren les cordes vocals; és el so semblant a la s en castellà.
    Hem après a fer els plurals de les paraules que terminen amb:

    -aç capaç, capaços, capaces
    -iç feliç, feliços, felices
    -oç veloç, veloços, veloces

    Hem finalitzat l’informe en grup del Casal.

    Aquest dimecres hem començat comentant les descripcions d’un espai, i hem après que:
    – esquerre/a depèn si es masculí o femení posarem e/a, però l’expressió a l’esquerra, a l’esquerra de, sempre acaba en a,
    – que el llum (és un aparell) i la llum (la claror)
    – “per”(causa/motiu) i “per a” (finalitat/destinació)
    – Baixar (quan hi ha un desplaçament) i abaixar (nosaltres no ens desplacem )
    . Hem de baixar les escales
    . Hem d’abaixar les persianes.

    Baixar o abaixar
    – A diferenciar entre tanmateix (però) i així mateix (a més a més).
    – Sinó(condició) i si no (oposició).
    – Doncs no es pot substituir mai per: ja que o perquè.

    Si voleu practicar més:
    Remarques en l’ús de sinó / si no

    Podeu fer les activitats 5 i 6 de l’apartat del si no / sinó (el podeu seleccionar a la banda esquerra de la pantalla)

    Deures:
    Repassar l’accentuació, pag. 19-20-21 i els exercicis a la pag.22 del Dossier del Nivell C de Justícia.

    El Carnaval és un gran joc en el qual, durant unes hores, pots deixar de ser tu mateix i convertir-te en l’heroi que sempre has volgut ser.

    Per cert, si us haguéssiu de disfressar d’un animal, quin escolliríeu? i per què? Feu-me arribar les respostes en forma de comentari.
    Bon cap de setmana.

    Article complet

  • Qui, què, a qui, per què, amb què, com…

    Si  Jessica Fletcher se’n sortien, esbrinant assassinats, vosaltres també podreu reconèixer les funcions sintàctiques dels titulars que vam treballar en la unitat passada.

    Fins dijous,

    Article complet

  • Dietari S2 24/2/14

    PENTAX ImageHola, companys!!!

    Us comenten què vam fer ahir a classe.

    En primer lloc, vam corregir els exercicis 1 de la pàgina 88 i el 2 de la pàgina 120 dels exercicis de reforç.

    En segon lloc, la Núria, ens va donar una fotocòpia de:

    SUBSTITUCIÓ DEL COMPLEMENT INDIRECTE

    Característiques del C.I.

    1. Gairebé sempre apareix quan ja hi ha un complement directe.

    La Xènia ha fet un petó a en Jaume.

    2. Sempre responen a la pregunta a qui? o per a qui?

    L’estructura principal que pot fer la funció de C.I. és:

    1. La preposició a seguida d’un sintagma nominal ( un substantiu o un substantiu amb determinants, quantificadors, complements…):

    Donarem les notes als alumnes de segon i tercer.

    Ha regalat la bicicleta a la seva veïna .

    Substitució dels complements indirectes per pronoms febles:

    Fixa’t en la substitució de C.I. de 3a persona per pronoms:

    Compraré un llibre a la Berta.        Li compraré un llibre.  (singular)

    Compraré un llibre a les meves nétes.    Els compraré un llibre. (plural)

    Fixa’t que el pronom els substitueix un complement indirecte tant si és femení com masculí:

    Compraré un llibre a les meves nétes.

     Els compraré un llibre.

    Compraré un llibre als meus néts.

    Recorda les diferències entre el complement directe i el complement indirecte:

    COMPLEMENT DIRECTE

    Sol anar sense preposició:

    He vist l’Olga

    Si és determinat, singular i de 3a persona se substitueix per el o la

    Rentaré la roba –>  La rentaré

    COMPLEMENT INDIRECTE

    Sol portar la preposició a

    He comprat un regal a l’Olga

     Si és singular i de 3a persona se substitueix per li: 

     Compra bombons a l’Eva –> Compra-li bombons

    A continuació vam fer dos exercicis relacionats amb el C.I.

    I per últim, vam llegir una fotocòpia amb el títol: Una plaça hiperactiva, per després fer la tasca 2 del tema 5 on hi havia dos graelles relacionat amb el text.

    Doncs, això és tot.

    Fins dimecres,

    Aurora i Conchi

    Article complet

  • Sessions 11a i 12a

    Hem dedicat les sessions d’aquesta setmana al barri de Lluminetes. Com que vau dir que una de les activitats era la de llogar un pis, és el que hem après.

    Dimarts , vam escoltar les descripcions d’uns plànols. Després vam pensar en grups els mobles i els objectes que ens podíem trobat en cada habitació. Aquest n’és el resultat:

    Vam explicar casa nostra a un company, que la va dibuixar. Amb els plànols penjats a la pissarra, vam triar-ne un per llogar-lo.

    Dijous, vam comentar el vocabulari de les habitacions que faltaven. Vam aprendre com podien ser els objectes, a demanar i dir quins serveis té l’habitatge i per a què serveix el pronom hi. Ens vam quedar amb les ganes de redecorar l’aula. Ho deixarem per a un altre grup.

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes