• C2 23a sessió

    Creació de l'Esther G

    Creació de l’Esther G

    Dimarts 26 de gener de 2016

    Avui hem començat la classe comentant les piulades que vam fer per acabar la sessió anterior.  Fet això, en Jaume ens ha parlat dels diferents tipus d’arguments: d’exemple, d’autoritat, d’analogia i de causa-efecte.  A continuació, hem format grups per realitzar un exercici que ens ha ajudat a identificar els diferents arguments de què havíem parlat. Finalment, hem pensat un tema per redactar un article d’opinió. Cadascú ha exposat el tema que ha triat i el perquè vol escriure’l. Ara hem de pensar, per a la propera classe, quina serà la finalitat del nostre article.

    Article complet

  • C2 7a sessió

    IMG_20160203_114951

    Ahir vam llegir les cartes en grups per triar-ne una. Aquí teniu les quatre seleccionades.

    Vam organitzar la celebració de la propera classe: Dijous Gras

    Article complet

  • C2 22a sessió

    IMG_20160201_142635

    Creació de

    Per a iniciar la sessió del passat dijous, 21 de gener, cada alumne tenia un paperet amb una paraula escrita. A partir d’aquest mot s’havia de buscar a persones que tinguessin paraules sinònimes.

    Un cop agrupats, vam iniciar la primera activitat. Les paraules que ens van fer agrupar-nos eren connectors d’oracions. Aquests marcadors serveixen per assegurar la cohesió i/o lògica de les diferents parts del text, tot modificant enunciats, organitzant textos…

    Com a exemples, vam veure connectors que serveixen per: afegir informació (Així mateix,… A més a més,… Després,…); diferenciar (D’una banda … de l’altra,… En canvi, … Al contrari,…); marcar un ordre (Segonament,… Finalment,… Per acabar,…); concloure (Per tant,… En conseqüència,… Així doncs,… En definitiva,… ); exemplificar (Com exemple,… En concret,… Per exemple,…); resumir (Resumint el més important,… En conjunt,… Globalment,… En resumir,…).

    Segonament, per parelles, vam fer exercicis escrits per repassar alguns connectors (preposicions, adverbis, conjuncions…).

    A continuació, es van realitzar també uns exercicis escrits per practicar quan s’ha d’escriure doncs (substituïble per per tant) i quan perquè (substituïble per ja que).

    Posteriorment, vam revisar els títols que cada alumne va escriure al twitter referent a l’article Unes noves coordenades, de Salvador Cardús.

    Finalment, vam “piular” al twitter què opinàvem sobre la broma telefònica que Ràdio Flaixbac  va fer al president Mariano Rajoy.

     

    Article complet

  • C2 21a sessió

    Creació del Cristóbal

    Creació del Cristóbal

    El professor ens va donar uns fulls amb exercicis per treballar degut a, per saber quan és correcte i incorrecte. Degut és participi de deure i quan no és correcte s’ha de substituir per a causa de.
    Després ens va dictar tot un seguit de paraules per tal de treballar el lèxic i sinònims.Vam formar grups de tres persones i cada grup havia d’agrupar les paraules sinònimes que ens havia dictat el professor segons el tema que ell havia dit a cada grup.Hi havia cinc paraules correctes i una d’incorrecta.
    Després va repartir un article d’opinió sobre la independència de Catalunya dividit en diverses parts i els grups havíem d’esbrinar quin era l’ordre d’aquest article.
    El professor va penjar l’article a twitter i ens va dir per al proper dia havíem de posar títol en aquest article i penjar-lo a la xarxa social.

    Article complet

  • Suficiència 3 (enllaços)

     

    Bon dia,

    Tal com vam quedar dimecres passat, aquí teniu alguns enllaços amb la teoria que hem vist aquests dies i activitats per si voleu practicar una mica més. Quan obriu els enllaços, heu de buscar l’apartat corresponent a l’esquema que trobareu a la part esquerra.

    • canvi i caiguda de preposicions: teoria i activitats (Itineraris d’aprenentatge. Nivell suficiència)
    • correlació verbal (part final d’ús de temps verbals + activitat 16): teoria i activitats (Itineraris d’aprenentatge. Nivell suficiència)
    • formes no personals del verb (gerundis): teoria i activitats (Itineraris d’aprenentatge. Nivell suficiència)
    • perífrasi probabilitat i obligació: teoria i activitats (Itineraris d’aprenentatge. Nivell suficiència)
    • verbs amb formes velaritzades: teoria i activitats (Itineraris d’aprenentatge. Nivell suficiència)

     

    Aprofito, també, per afegir l’enllaç al model de prova de Suficiència 3. Aquí el teniu:

    model prova Suficiència 3

    àudios

    solucionari model prova Suficiència 3

    Fins després!

    Lourdes

    Article complet

  • Bàsic 2 tarda (5a i 6a sessió)

    Emocions

    www.flickr.com/photos/robom8/4504165421

    Dimarts vam acabar de corregir uns exercicis per practicar el passat imperfet. Havíeu d’escriure tres coses que fèieu en la vostra infantesa. Si no ho heu fet o no vau venir a classe ho podeu escriure com a comentari a aquesta entrada.

    D’altra banda, vam treballar el vocabulari per expressar emocions i estats físics: nerviós, content, enfadat, empipat, emprenyat, avorrit, espantat, tranquil, amoïnat, neguitós
    També vam repassar els noms d’algunes parts del cos.
    Si voleu saber-ne més:
    El cos humà
    Parts de la cara
    Sóc com sóc

    Dijous vam acabar de revisar els exercicis pendents i en grups vau completar aquestes fitxes:
    Adjectius emocions

    I també vau estar dient com es sentien algunes persones a partir de la foto de la seva cara.

    Per últim, vam endevinar paraules que contenen la ela geminada (L·L) i també vau fer un exercici per practicar el pronom HI.

    Vam acabar la classe escoltant aquesta cançó:
    Sense tu

    Article complet

  • S2 6a sessió

    lletres Brossa

    Els Viatgers sou convocats per aconseguir el primer emblema, necessari per obtenir la vareta.

     

    De moment, heu de reservar una visita al Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA). Heu d’escriure una carta formal. Dimarts triarem la millor carta formal per enviar.

    Abans, però, vam acordar com ha de ser una bona carta formal.

    base d'orientacio carta formal

    Ah, per cert, dimarts descobrirem qui sap més de Joan Brossa!

     

    Article complet

  • Elemental 1. 5a i 6a sessió

    Dilluns vam practicar amb uns exercicis l’ús d’algunes conjuncions usuals: però, doncs, per tant, perquè, si no, sinó

    Si voleu saber-ne més:
    Conjuncions

    Vam començar a comentar quines notícies havíeu portat per tal de debatre-les a classe. La llista va ser realment variada: La Bíblia al mòbil, Per què menteixen els nens?, L’assetjador allibera angoixa en la víctima, Escalfor de l’hivern (revista Veritas), El petroli puja un 15% en dos dies, El terratrèmol del Marroc, Cinc planetes en línia, Els vitralls del Castell…

    Vam decidir que començaríem dimecres amb l’article:
    Per què menteixen els nens?

    Així doncs, dimecres vam llegir en grups l’article i vau debatre a partir d’aquestes preguntes:
    Preguntes per debatre 1r text

    Crec que vau treure força suc del tema i vam passar una bona estona. I si només poguéssim dir la veritat? Recordeu la pel·lícula de Jim Carrey Mentiroso compulsivo?

    www.flickr.com/photos/smb_flickr/10858502015
    Pinotxo

    Bé, per a la setmana que ve heu de llegir aquest article:
    L’assetjador allibera angoixa en la víctima

    Article complet

  • C2 24a sessió

    2016-02-16 18.52.53

    Creació de l’Ana

    Castelldefels, 28 de gener de 2016 a les 19.35 hores, el curs de català Nivell C2, #c2cast15, es reuneix a l’Aula Magna del Casal de Cultura en segona sessió.

     

    Atès que l’assistència supera el 90%, el  president decideix començar la sessió sota el següent ORDRE DEL DIA:

     

    1-Treballar l’article d’opinió propi

    2-Article seleccionat

     

    Referent al punt número 1, creem una etiqueta per a TWITTER. D’altra banda, fent servir els conectors, el company de l’esquerra dóna suport la teva idea i el següent la refuta (que punyetero, el presi …).

     

    Punt 2: L’article seleccionat és de l’historiador gironí Xavier Diez. Està dividit per paràgrafs i hem de triar el connector que hi falta.

    Ja que hi ha un apassionat partit de futbol – i tant el president com el secretari som seguidors del Mirandès -, donem la sessió per finalitzada a les 21.25 hores.

     

     

    El President

     

     

    Article complet

  • S2 5a sessió

    Ahir vam començar la sessió amb la roda per recordar la sessió anterior. Vam veure quins eren els recursos gramaticals en l’ús de la forma de tractament de vós. Vam repassar les regles d’accentuació a partir dels mapes mentals i vam resoldre les errades d’accentuació de les cartes.


    mapes visuals – Created with Haiku Deck, presentation software that inspires

    errors accent

    Ah, i vam recordar les abreviatures principals per escriure una adreça.

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share