• Què en volem saber?

    Si hem de presentar el cantant que hem triat a la resta de companys, cal que acordem les preguntes.

    Ànims!

    Escriviu un comentari amb el nom del cantant i un enllaç d’un vídeo seu.

    Article complet

  • 2a sessió B2

    Vam recordar què havíem treballat en la sessió anterior. Tot seguit, vam presentar l’objectiu de la sessió: aprendre a demanar i donar dades biogràfiques.

    Vam negociar i acordar quines són les preguntes que volíem conèixer sobre el cantant de Xàtiva. Vam aprofitar aquesta activitat per conèixer com formem el passat perifràstic.

    Vam repartir la biografia a cada component del grup (Biografia Raimon). Vau haver  de buscar dos verbs en present i passar-los a passat perifràstic. Després, van mirar de respondre les preguntes que havíem acordat. Ara, cal buscar les dades biogràfiques per presentar el vostre cantant.

    Article complet

  • 2a sessió Intermedi 3

    Hola, estimats companys, us saluda la Mª Pilar com a alumna integrant del curs del nivell Intermedi 3. Em plau iniciar la tasca que la Lourdes, la nostra estimada professora, ens ha encarregat consistent que cada dia sigui un de nosaltres qui faci el resum dels continguts treballats a classe.

    Pel que fa al 3 d’abril (segon dia de classe) recordem, per la seva rellevància, els punts tractats el passat dia 1: vam començar aclarint dubtes envers l’examen de fi de curs i també es van esmentar algunes novetats pel que fa a la mecànica de les classes que queden definides en els següents punts:

    “Les Perles del Dia”, “El Corrector”, “El Dietari” i “Com mantenir els 20 punts de la nota de curs”.

    – Hem començat per plantejar i resoldre “Les Perles del Dia” (així es diu el nou apartat on la professora recollirà els nostres errors d’expressió i vocabulari, per tal d’evitar-los i avançar). Avui hem recordat com fer l’ús correcte, entre altres, de: “vaig arribar”, en lloc de “he arribat” ; “doncs”, en lloc de “pues”, i “m’agrada”, en lloc de “me agrada”. Aquesta activitat ens ha donat l’oportunitat d’aplicar per primera vegada “El Corrector” que vam decidir entre tots a la classe anterior.

    – Queda definit, doncs, El Corrector, eina que ens facilitarà l’estudi a través de l’autocorrecció: hem associat cada tipus d’errada (ortogràfica, morfosintàctica, de lèxic, connectors, puntuació, etc.) a un signe diferent, per tal que la professora utilitzi aquests signes per marcar-nos els errors i nosaltres en farem la correcció que correspongui. Alguns exemples: si en un text hem comès un error ortogràfic, s’ha decidit que la professora ens el tornarà encerclant la part que està malament; si el problema es d’adequació, ho marcarà amb un signe “=”; en el cas que es tracti d’un contingut “comentat a classe”, la Lourdes ens dibuixarà “un ull”, per tal que repassem les nostres notes i en fem memòria…

    – Pel que fa al Dietari, hem treballat la seva definició, que ha quedat expressada com que serà: un resum del que es fa a classe diàriament i cada un dels alumnes es farà càrrec de redactar-lo i passar-lo per correu electrònic a la professora, qui el corregirà i penjarà al blog. Queda establert l’ordre alfabètic per portar-lo a terme.

    – Com mantenir els 20 punts de nota de curs?: Es tindran en compte el aspectes següents:
    1.- L’assistència a classe (haurà d’estar per sobre del 75%).
    2.- Fer el deures, que inclou: escriure el dietari, emplenar les graelles (autocorrecció) i portar a terme les tasques de classe.
    3.- La participació a classe.

    A continuació vam iniciar una activitat (que continuarem el proper dia) relacionada amb les professions i els riscos laborals. Consistia que cadascú escollís una professió i li adjudiqués tres riscos laborals inherents a la seva realització.
    Per cloure, i ja dintre de la Unitat 1, que es titula precisament Riscos Laborals, vam fer un primer exercici de vocabulari, practicant les paraules: abrusadora, cautelós, endreçat, enlluernadora, estrepitós, evacuació, gèlida, insà, resclosit i ventilat.

    És tot companys. Continuem…

    Mª Pilar

    Article complet

  • 1a sessió Intermedi 3

    Bon dia,

    La setmana passada vam inaugurar el curs Intermedi 3. Com que hi havia alguns companys nous, vam començar presentant-nos. Havíeu d’explicar 3 dades biogràfiques, 2 aficions, les expectatives del curs i, si volíeu, una imatge/metàfora de com us sentíeu aquest inici de curs. Així doncs, vam conèixer el Santos i l’Ingrid. Benvinguts!

    A continuació vam parlar del calendari del curs i va arribar l’hora de parlar de la prova. Us vaig demanar que confiéssiu en mi i, sorpresa, no hi vau posar cap objecció. Vaig dir que en parlàvem el primer dia, que explicaríem l’estructura de la prova i que ja en tornaríem a parlar-ne més endavant. De moment, us vaig demanar un vot de confiança: treballem, passem-nos-ho bé, aprenem i ja reprendrem el tema de la prova més endavant. Si fem tot això, segur que ens en sortirem. Fora dubtes!!!!! Si no vau venir, aquesta és l’estructura de la prova d’I3.

    A continuació, vam fer tres grups. Cada grup tenia un objectiu diferent: establir com mantindrem els 20 punts de nota de curs, establir com ha de ser el dietari d’aula i per a què serveix i establir el sistema de signes de correcció dels textos escrits. Com que se’ns va fer tard, vam exposar els grups del sistema de correcció i del dietari. Aquí teniu el document amb els exemples de sistema de correcció: SISTEMA DE SIGNES DE CORRECCIÓ – aprovat

    I fins aquí la sessió de dimarts i l’única entrada que faré jo. A partir d’ara us toca a vosaltres. 🙂

    Fins demà,

    Lourdes

    Article complet

  • 1a i 2a sessió Intermedi 2

    Bon dia,

    La setmana passada vam inaugurar el curs Intermedi 2. Com que hi havia alguns companys nous, vam començar presentant-nos. Havíeu d’explicar 3 dades biogràfiques, 2 aficions, les expectatives del curs i, si volíeu, una imatge/metàfora de com us sentíeu aquest inici de curs. Així doncs, vam conèixer la Sonia, el Miguel i l’Àngels. Benvinguts!

    A continuació vam fer una posada en comú de les perles del dia i vam comentar alguns errors freqüents. Sembla que el “bueno” continua en una de les primeres posicions. 🙂

    Tot seguit us vaig plantejar que treballaríem per projectes i vau proposar-ne alguns. Un cop fetes les votacions, hi va haver un empat entre els jocs i l’itinerari per Catalunya. Quan ens estàvem plantejant com podíem desfer l’empat, la Raquel va proposar fusionar-los. Per tant, vam acordar que el projecte d’aquest curs serà preparar joc o jocs de repàs en què hi hagi un itinerari per Catalunya. Déu n’hi do! Se’ns ha girat feina…

    És per això que l’últim dia vam veure una fitxa amb una proposta turística. Després de posar en comú la càpsula d’accentuació, vau accentuar aquesta fitxa i ens va servir per veure que els gentilicis que acaben en -es porten accent obert: anglès, francès, portuguès… Vam comentar alguns trucs per tenir en compte a l’hora de saber l’obertura de les es i les os en les paraules agudes. Aquesta setmana continuarem fixant-nos-hi. Si no vau venir, aquí teniu la fitxa: accentuació fitxes accentuació fitxes – amb solució

    Finalment, vam fer els grups de la primera unitat i vau decidir què proposaríeu a la fitxa turística que farem aquesta setmana. Així doncs, de deures heu de buscar informació de la proposta triada. I de moment això és tot. Us deixo un regal per repassar l’accentuació.

    Fins demà,

    Lourdes

    Article complet

  • Suficiència 3__1a i 2a sessió

    Bon dia, nois,

    Amb aquesta entrada inaugurem el dietari de l’S3.

    Dietari 2 d’abril_Estela i Vero

    El primer dia va ser el dia de retrobament i presentació dels nous companys.

    El segon dia vam començar amb el temari del curs, la unitat 2 del dossier que us vaig enviar.

    Us recordo els deures.

    De l’itinerari de suficiència heu d’anar a Ortografia>vocalisme>Tipus d’accent:obert i tancat> activitat 30

    I també teniu dos exercicis més que trobareu a vocalisme>activitats de síntesi> activitats 36 i 37.

    Ja sabeu que, un cop fet els exercicis, si cliqueu “com ho he fet?” us diu només si bé o malament i si cliqueu “verifica-ho” us dóna la resposta correcta.

    Fins dilluns!

    Article complet

  • Elemental 1. Agafem l’avió

    Avió
    www.flickr.com/photos/furryscalyman

    En primer lloc, us dono la benvinguda a l’Elemental 1. Espero que ens ho passem bé i aprenguem tots plegats.

    Vam començar llegint un text en grups i després vam contestar una sèrie de preguntes sobre el text. Aquí teniu l’exercici:
    Glops. Nivell inicial. Tot a punt per començar a volar

    Vam aprendre algunes paraules noves:

    Enlairar-se: Alçar-se en l’aire com per ex. l’avió.
    Enlairament: Acció d’enlairar-se-
    Aterrar: Una aeronau, un aparell volador, un ocell, prendre terra.
    Aterratge: Acció d’aterrar.
    Taulell: Taula estreta i llarga com la que hi ha a les botigues per a mostrar els gèneres als compradors, als bars i cafès per a servir-hi les begudes, etc. A l’aeroport: Lloc on es duu a terme la gestió mitjançant la qual una companyia de transport lliura als passatgers la targeta d’embarcament i, si cal, n’enregistra l’equipatge.
    Hostessa: Persona empleada d’una companyia de línies aèries destinada a atendre les necessitats i la seguretat dels passatgers en vol i a tasques administratives en terra.
    Equipatge de mà: El que podem portar dins de l’avió sense facturar-lo.
    Porta d’embarcament: Lloc d’una terminal d’aeroport on es reuneixen els passatgers d’un mateix vol abans de pujar a l’avió.

    Vam practicar oralment i per parelles el passat:
    Xerrem. Fa uns dies Aquest matí
    Si voleu practicar més:
    Passat recent

    Per últim us afegeixo un document amb informació sobre el curs per a la gent que no ha pogut venir aquesta primera setmana.
    No us heu de comprar cap llibre ni cap altre material per fer el curs.
    Calendari E1

    Fins dimarts!

    Article complet

  • Suficiència 2. De qui és?

    Tants caps tants barrets

    www.flickr.com/photos/small_realm Bob Mikal

    Ja som aquí companys! Benvinguts al nou curs S2. Ja ens falta menys per aconseguir el nostre objectiu. Ànims!

    Com a l’S1, cada setmana farem el resum de la classe per penjar-lo al blog i ja sabem a qui li toca cada setmana.
    Aquest primer dia, hem fet la presentació del curs amb els objectius que caldria saber per passar-lo. Referent a la gramàtica, hem començat amb els possessius.
    Els possessius poden ser tònics o àtons.
    Els tònics poden anar davant o darrere del nom: El meu veí…, la veïna meva…
    Prescindirem de l’ús dels possessius quan és evident pel context: Mira’m les cames. I no pas:
    Mira’m les meves cames.
    És recomanable que el pronom feble “en” substitueixi els possessius en algunes frases:
    No coneixia aquella noia ni en sabia el nom
    (Millor que: No coneixia aquella noia ni sabia el seu nom)
    També podem substituir els pronoms tònics darrere les locucions de lloc: prop de tu – prop teu; davant de vosaltres – davant vostre.
    Sobretot, el possessiu tònic va darrere quan es refereix a casa: casa meva, casa seva … i expressions: de part meva, de part nostra.
    Dintre dels possessius tònics, trobem les formes llur, llurs. Equivalen a seu, seva, seus, seves. Es refereixen sempre a més d’un posseïdor (d’ells, d’elles) en 3a persona.
    Hem tingut una petita baralla amb llur, llurs per a aquesta frase: Aquest gos i els seus amos són molt escandalosos. I per saber si és un posseïdor o més, es pot preguntar: De qui són propietaris? Del gos. Una sola cosa.
    En canvi: Els meus pares i els seus germans…. de qui són germans? Dels pares, més d’un posseïdor, es pot substituir per LLURS: els meus pares i llurs germans.
    Per últim, pel que fa a la gramàtica, hem parlat de la concordança del participi. El participi serveix per formar els temps compostos i és recomanable fer-lo concordar amb el CD quan està substituït pels pronoms febles: el, la, els, les i en.
    La bicicleta, ja l’hem comprada, El cotxe, ja l’hem comprat.
    La Neus ha donat exercicis de possessius i d’altres de concordança del participi.
    Per acabar la classe, hem donat la nostra opinió sobre la moda i com es diu: Tants caps, tants barrets. Hi hagut diversos punts de vista.
    Això ens servirà per fer un cartell informatiu sobre aquest tema. El cartell ha de tenir alguns aspectes: fonts d’informació “extra”; cridar l’atenció: imatges, colors, lletres de mides diferents, frases breus; visualitzar; incidir al receptor; ús d’imperatius, perífrasis d’obligació…
    Per al proper dilluns, seria convenient portar material: imatges, rotuladors, tisores, colors, cartolina… perquè farem el cartell a la classe.
    A treballar i bon cap de setmana a tothom!

    Hola, a tothom,
    Excel·lent resum de la Marisa! No hi esteu d’acord?

    Us enllaço algun exercici més de llur i llurs:
    Abús en l’ús dels possessius

    Llur i llurs

    Per últim, per a la gent que no ha pogut venir aquesta setmana:
    Calendari Suficiència 2 (2)

    Fins dilluns!

    Article complet

  • S1 Dietari 1a i 2a sessió___La descripció

    Hola,

    Ja som aquí una altra vegada, el dimarts dia 1 d’abril varem començar les classes de suficiència 1, vam fer la presentació d’aquest trimestre, i dels tres companys nous que  han vingut, en Xavi, la Rebeca i la Visi.

    El segon dia de classe, el 3 d’abril, vam formar grups per treballar de  la tasca 1, l’activitat 1. La Núria ens va comentar on trobar com fer la descripció d’una persona  dins del blog. Està molt bé, perquè hi ha moltes descripcions i vocabulari. Es va fer un repàs del gènere dels substantius/adjectius i del nombre substantiu/adjectiu, vam agafar apunts, però tota l’informació la podreu trobar a la pàg. 71 del llibre nivell C.

    També ens va donar informació sobre els itineraris i exercicis que podem fer, entrant a morfologia, adjectius i dins podem practicar les activitats 2 i 5, que són les més interessants, en l’apartat de la formació del plural seria bo fer l’activitat 7.

    A classe hem començat a fer  l’exercici plural/singular, segons convenia, i acabar tot el full són els deures pel proper dimarts, els quals podem corregir a casa, perquè la Núria ens penjarà les solucions al blog.

    Pensem que això està molt bé, perquè estalviem temps a classe, per fer altres coses, sempre que ningú no tingui cap dubte, que en aquest cas la Núria ens ho explicarà.

    Aquest nivell no serà fàcil,  haurem de treballar una mica més, així que ànims a tots.

    Macarena i Rosa

    Aquí teniu el material sobre la descripció.

    descripció d’un personatge

    També us passo les solucions de l’exercici que vam fer a classe l’últim dia.

    Repàs de morfologia del nom i de ladjectiu_SOLUCIONS PRIMERA PÀGINA

    _Adjectius_Noms_correcció  (Aquí hi trobareu les solucions de la pàgina 2. També hi ha les solucions d’altres exercicis que encara no hem fet.)

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • 41a sessió D

     

    Al començament de la classe en Jaume ens ha proposat unes frases formades per dues oracions i hem hagut de posar un adjectiu al darrere de cada primera oració. Això ha servit per introduir el tema de les subordinades adjectivals o de relatiu.

     

    A continuació, els tres xerpes ens han repartit  dos folis i han procedit a donar-nos les explicacions oportunes de les oracions de relatiu adjectives: les seves característiques, quines funcions sintàctiques tenen  i que cal distingir-hi la funció especificativa i l’explicativa per entendre quan una subordinada de relatiu va entre comes o no hi va.

     

    Després hem fet uns exercicis de repàs, que han consistit a omplir els buits d’unes frases amb les formes de relatiu adequades i l’hem corregit en comú, donant-li la tabarra al xerpa major amb els dubtes que ens han sorgit.

     

    Per acabar, en Jaume ens ha fet un resum a la pissarra de quins pronoms de realtiu tenim i el més important de les formes de relatiu: que, què, qui, on, cosa que (fet que), la qual cosa.

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes