Hem escrit la postal, després de recordar la sessió anterior. Hem jugat al sol brilla per a… A continuació, hem reflexionat sobre estereotips dels catalans, per llegir un article sobre la Gran Companyia Catalana.
Aquesta és la postal que hem triat, però en teníem un parell més:
Les dues últimes setmanes hem estat treballant en un projecte de curs: els il·lustres. En què consisteix? Havíeu de triar un personatge que us semblés interessant i explicar què va fer (repte 2 del curs). A més, en petits grups havíeu de posar en comú tots els personatges i triar-ne un. Un cop cada grup tenia un personatge seleccionat, en vau fer un mural i vau gravar un àudio explicant qui era i què va fer. Bona feina!
Aquí teniu els murals i els àudios. Si no teniu el segell del passaport corresponent al mural i a la gravació, demaneu-me’ls. Recordeu que, si m’heu entregat el repte 2, també us he de donar un segell.
Després de recordar la sessió anterior, hem formats grups per escriure’n la postal. Hem corregit un exercici de pronoms. Això ens ha servit per repassar l’ús dels pronoms el, la, els, les, en i ho. Hem pensat què podríem treure i hem conegut frases fetes amb aquest verb.
Aquesta és la postal seleccionada, però n’hi havia tres més:
Aquesta setmana hem continuat practicant els verbs en passat i l’ús dels pronoms febles que substitueixen el complement indirecte. Si voleu practicar més:
Per a la propera setmana heu d’escriure unes línies en el vostre diari personal corresponents al divendres i al cap de setmana. D’aquesta manera practicarem el passat perfet, que recordeu que es forma amb el verb haver + participi.
Com és habitual, hem recordat la sessió passada i n’hem escrit la postal. Després, hem mirat unes imatges. Havíem de pensar si eren obres d’artistes diferents o bé de la mateixa persona. Hem descobert de qui eren, de l’artista Yayoi Kusama. A continuació, vam fer un exercici d’observació. Vam recordar els exemples de la sessió passada i hem practicat una mica més els pronoms. Finalment, hem mirat de crear composicions seguint l’estil de l’artista.
Hem triat aquesta postal, però en podien haver sigut unes altres:
La setmana passada vam estar practicant a classe els passats oralment. Vau explicar a què jugàveu de petits i també alguna anècdota que us va passar quan éreu petits.
Ens vam fixar també en el passat imperfet d’uns verbs especials: fer, dir, treure, riure i seure. Imperfet d’indicatiu
Dimecres vam treballar els adjectius que serveixen per expressar estats d’ànim, emocions… Adjectius per expressar sentiments
I vam acabar parlant de paraulotes!
Hem recordat la sessió anterior per escriure’n la postal corresponent. Vam mirar una escena d’una pel·lícula i vam haver de desxifrar un missatge. Després del descans cerebral, vam comprovar com ens ha quedat el perfil d’Instagram de Tomàs Safont per començar a editar-hi continguts.
Aquesta és la postal triada, però en podia haver sigut una altra:
18.00 h: Els refugiats entrem a la sessió. Es nota la tensió, ja que queden poques setmanes per acabar el nostre captiveri. La llibertat és propera, però encara ens l’haurem de guanyar amb la nostra suor.
18.05 h: En arribar, el general pregunta als refugiats amb què es van quedar de l’anterior sessió. Com sempre, responem ràpidament. No volem que general s’enfadi amb nosaltres.
18.10 h: Un cop rebudes les respostes, el general mana que marxem a dormir, per tal de realitzar els relleus dels agents X,Y i Z. Mentre dormim, el general busca els pròxims agents. Com tots hem confeccionat l’informe corresponent, per a la meva sorpresa, em toca ser l’agent X de nou.
18.15 h: El general ens ordena posar-nos per parelles i ens entrega un tros de paper amb un paràgraf escrit. Com sempre, és l’hora de corregir l’informe de l’últim agent X. Sorprenentment, encara que no hi ha gaires errades, es crea un intens debat entre diversos refugiats. En aquestes dates del curs, es busca l’excel·lència.
18.55 h: Un cop acabat l’intens debat que s’ha allargat una mica, el general ens proposa, als refugiats, escollir entre realitzar una prova o un programa de ràdio. Sense pensar-ho, escollim el programa.
19.00 h: El general escriu a la pissarra el nom del programa de ràdio, que serà Macedònia. També apunta els quatre blocs en què consistirà: Informatiu, Entreteniment, Cultura i Opinió. Els refugiats ens apuntem al que volem participar. Encara que els blocs queden una mica descompensats, s’acabaran de confeccionar amb els refugiats que no han vingut.
19.10 h: Per destensar l’ambient, el general proposa als refugiats un joc. Ens amotinem i exigim jugar a Macedònia , el joc més popular del món sencer. Finalment, el general cedeix i ens sortim amb la nostra. Entre cops, riures i un parell d’incidents físics, aconseguim relaxar-nos.
19.30 h: Entre tots el refugiats i el general decidim sobre quins temes tractarà el programa de ràdio. El general marca els temps per preparar-lo i les pautes a seguir. Comencem a posar-nos una mica nerviosos, ja que se’ns gira feina. Tots volem que surti un programa perfecte. No serà fàcil, però ho aconseguirem.
19.45 h: Ens separem en grups, segons el bloc del programa que hem escollit. Al nostre grup es crea una tertúlia molt interessant. Haurem de reclutar uns quants refugiats més, ja que som pocs. A primer cop de vista la cosa pinta bé.
19.55 h: La primera posada en comú del grup ha estat un èxit. En les properes sessions acabarem d’enllestir la nostra part del programa. La resta de grups, també semblen satisfets amb el treball realitzat.
CONCLUSIONS:
Cada cop està més a prop el moment en què tots els refugiats serem lliures. El programa de ràdio és un nou repte a superar. Resten poques setmanes per aconseguir l’objectiu, però gràcies al general i als nostres esforços ho aconseguirem.
Núm. Expedient: 01 Subdirecció Operativa de la Policia Ref: #c2cast19
RELACIÓ DELS FETS:
18.00 h: Un altre dia. Ja som aquí. Entrem al lloc de la reunió i seiem cadascú a la seva cadira escollida. Poc després, entra el general. Per no perdre el costum, pregunta amb què ens vam quedar de l’última sessió. Respostes diverses, però la majoria coincideix amb l’inquietant programa radiofònic.
18.05 h: El general ens ordena anar a dormir. Ja sabem què vol dir: canvi d’agents. Jo estava molt tranquil ja que feia tres setmanes havia fet d’agent X. Doncs…sorpresa! El general em toca l’espatlla esquerra. Torno a ser l’agent X. No vaig fer una bona feina i he de repetir? Es realitzen els canvis d’agents Y i Z. Ordena despertar.
18.10 h: El general es queda observant-nos, té dificultats per fer els grups. Finalment ho aconsegueix. Reparteix l’informe i comencem la revisió. L’informe d’avui està provocant moltes rialles. El general no ha entregat el paràgraf de les 18.35 hores ni la conclusió. Quin descuit, oi? Finalment, amb la col.laboració de tots, s’ha pogut revisar l’informe.
18.40 h: Ens posa amb el projector un fragment d’una crònica radiofònica de Patrycia Centeno. El títol és “Si haguessin posat un pal d’escombra en el lloc del rei l’haurien aplaudit igual.” Després d’escoltar-lo un parell de cops, ens explica que avui repassarem la concordança verbal en les oracions condicionals.
18.50 h: Reparteix un exercici gramatical. Ens diu que ja el podem fer individualment i revisar-lo per parelles. Tot just començar, ens ordena que ens aturem. Comença a escriure a la pissarra i ens dona les pautes per poder sortint-nos-en amb èxit. Mentre estem concentrats completant l’exercici, el general posa diversos fils de colors a terra. Què està preparant? Finalment, anota les solucions a la pissarra. Ha estat un exercici complicat.
19.20 h: És l’hora del joc. Hi ha fils de colors a terra formant unes zones indefinides. El general ens diu que són illes: França, Cuba, República Txeca, Mèxic i Barcelona. Ordena que ens posem per grups aleatoris, a l’illa que vulguem. Manifesta:” Per culpa del canvi climàtic està pujant el nivell del mar, això provoca l’engoliment de les illes”. Ens anem agrupant, eliminant illes, fins que acabem tots a l’illa de França.
19.30 h: Arriba un moment molt esperat des de fa molt temps. Ens posa el videoclip de Rosalia mentre reparteix els pàmies. La veritat que el general no és gaire bon pagador. Exigeix als agents puntualitat amb l’entrega dels informes, però li costa treure els pàmies de la butxaca.
19.45 h: El general escriu a la pissarra els títols proposats per al programa radiofònic. Ordena que ens aixequem i puntuem de l’1 al 5 per ordre de preferència. Amb 48 punts, el títol guanyador és Macedònia.
CONCLUSIÓ:
Tram final d’aquesta aventura. Ja tenim tots ganes de finalitzar i d’haver aconseguit l’objectiu. Per gairebé tots és aconseguir el nivell C2 de català, però hi ha una companya que té un altre objectiu també, l’aconseguirà?