Glops de Brossa
Els alumnes del curs Intermedi 3 de Sants, de la professora Francesca Rabassa, han fet una sessió d’aproximació a Joan Brossa. Han treballat a l’aula diferents activitats amb l’objectiu d’entendre la diversitat de la seva poesia i per fer una reflexió sobre el paper de la poesia en la societat. Una de les activitat ha estat crear un poesia visual o una poesia objecte. Per grups, i en només 15 minuts, han creat la seva poesia. La professora, a partir de les poesies visuals, ha elaborat aquesta presentació:
Finalment, a casa, han hagut d’escriure un article d’opinió. Als comentaris en teniu alguna mostra.
1 comentari
sgimenez
27 maig 19
10:27 #
La intel·ligència de Brossa
Sempre he reconegut que no entenc l’art. Com a persona que es dedica professionalment a la ciència, em costa molt d’entendre el significat de l’art, i així mateix, el de la poesia. En canvi, puc dir coses que m’agraden perquè, senzillament, són maques.
Sovint passo per davant del Col·legi d’Aparelladors i veig aquell insecte gegant al terrat, damunt d’una pluja de lletres, i penso «que maco que és això!». L’altre dia vaig assabentar-me que això era una poesia de Joan Brossa i vaig pensar «que intel·ligent!». I és que això és Brossa: intel·ligència.
D’una banda, com que va patir la guerra, Brossa va decidir transmetre consciència social i anar contra la injustícia. D’altra banda, com que era un apassionat del cinema i del teatre, va defensar la teatralitat de la poesia per arribar a un públic més ampli. I finalment, com que li encantava la màgia, Brossa sabia com fascinar la gent amb les seves creacions.
En definitiva, Brossa va convertir la poesia, amb molta intel·ligència, en una eina per arribar a tothom. Per això, ara puc dir que a mi també m’agrada la poesia!
Ander Muro