RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

  • Taller Recicla’t

    Recicla't
    www.flickr.com/photos/mediambientcat/7220861870

    La meva idea és treballar aspectes de redacció, d’ortografia, de morfosintaxi, de lèxic… a partir dels textos que escriguin els participants en el taller. Per tant, el contingut anirà canviant en funció de l’alumnat.
    El que explica la Núria en l’entrada al blog de Sant Boi sobre el Taller d’ortografia (o Taller poti-poti) és semblant a la idea que jo tenia per al “taller de reciclatge” de català.
    Aquí teniu la Guia didàctica
    No he elaborat cap dossier específic per fer el taller, en primer lloc, perquè no sabia com començar i, en segon lloc, perquè hi ha molt material a la xarxa que es pot aprofitar i també el que hi ha penjat a la Intranet en l’apartat de Cursos complementaris i específics.
    Es pot passar una enquesta el primer dia: Enquesta inici taller
    per saber quins coneixements creuen els alumnes que han de refrescar, practicar, millorar…
    En aquests enllaços podeu trobar textos i imatges amb errades de diverses tipologies que els alumnes poden comentar en la primera sessió i poden servir també com a punt de partida per treballar alguns dubtes.
    Baix cap concepte
    Fotos amb errors ortogràfics
    Horrors de llengua
    Per últim, perquè comencin a escriure podem agafar alguna proposta de les que es plantegen a:
    Curs de nivell B
    Curs de nivell C
    (pàg. 197-224)

    A partir de la revisió dels primers textos podríem establir els continguts gramaticals que podríem treballar, per ex.: l’accentuació, l’ortografia de la essa, barbarismes, interferències lèxiques… i també aspectes relacionats amb el registre, la coherència, etc.

    Per tal de resoldre els dubtes podríem fer servir els recursos que tenim a la xarxa, com per ex. l’OPTIMOT, els itineraris d’aprenentatge… Seria una mica com donar-los receptes personalitzades perquè la seves comunicacions escrites milloressin.

    Print Friendly, PDF & Email

5 comentaris

  1. Núria Vidal

    22 Oct 15
    8:08 #

    Em sembla molt bona idea, Neus!

  2. jsans

    22 Oct 15
    9:39 #

    També m’agrada molt!!

  3. Núria Vidal

    22 Oct 15
    10:24 #

    D’altres pàgines de pífies:

    lletres ferides.cat

    Twitter: @ortografies

    1. Neus

      22 Oct 15
      10:40 #

      Gràcies, Núria. Me les miraré. Sempre agrada riure de les pífies dels altres!

  4. gencinas

    22 Oct 15
    20:38 #

    Neus,

    Bona idea!

Categories

Històric

Enllaços

Núvol d'etiquetes

ABP Any Fabra aprenentage cooperatiu aprenentatge cooperatiu aprenentatge experiencial aprenentatge per projectes artefactes digitals atenció a la diversitat autonomia avaluació avaluació inicial avaluació reguladora avaluarxaprendre Carme Bové cohesió competència digital comunitat d'aprenentatge criteris avaluatius cultura compartida curs 2012/13 decàleg per incorporar l'avaluació reguladora Edcamp equip de treball Escape room Fernando Trujillo gamificació ludificació mapa d'aprenentatges mapa de la sessió María Acaso motivació negociació Neus Sanmartí objectius Olga Esteve pedagogia inclusiva portafoli pràctica reflexiva pràctiques lingüístiques reptes rol del professorat seqüència didàctica tallers tasca treball en equip