RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

#cnleramprunya

És la nostra etiqueta per a Twitter o Google+. Així estareu al cas de les novetats de l'Àrea d'Ensenyament del CNL Eramprunyà

  • sessió 9 de març

     

    Vam començar la sessió informant sobre:

    • nova prova de C1: es podrà provar el proper trimestre;
    • activitats Any Fabra: tenim fins al 21 de març per omplir el document Excel
    • mes de juliol: es preveu un B1 a Sant Boi, però tothom s’ha de pensar si vol formar part del seminari o bé oferir algun taller o sessions durant aquest estiu.

    Vam valorar la primera fase de l’edcamp. Vam construir el mapa d’aprenentatge següent.

    Com que es va valorar positivament aquest mètode, vam decidir organitzar-ne un altre. Primer, vam detectar les necessitats per  poder constituir el futur mapa de les sessions:

    Es va acordar destinar la primera part a un dels tres tallers grupals i la segona part per als tallers més minoritaris. Per a la propera sessió, cal que tothom vingui amb alguna activitat de lectura (foment, lectura en veu alta).

     

     

    Article complet

  • Sessió 9 de febrer

    Vam prosseguir amb dos tallers de les sessions anteriors. Vam poder elaborar el mapa d’aprenentatge següent.

    Després del tast de’infusió i de galetes dolces i salades, Jaume Sans va explicar tres artefactes digitals:

    Arran de l’interès manifestat per Griselda Encinas per assistir a l’espectacle E.V.A., que es farà al Teatre Plaza de Castelldefels, Lourdes Subirà informa del descompte de què gaudeixen alumnat i VxL: un 20% de descompte en el preu de les entrades dels espectacles en català. D’altra banda, informa, també, que el 20 d’abril hi ha programada l’obra Estiu, que es farà a la Sala Margarida Xirgu de la Biblioteca Ramon Fernàndez Jurado. Es comenta que pot ser interessant per a l’alumnat. Finalment, comunica  que s’ha signat un acord amb Ziggurat Jocs de Castelldefels, un establiment que s’ha adherit a la campanya “I tu, jugues en català?” i que ofereix un 10% de descompte en la compra de productes a alumnat i VxL. S’informa que el propietari va oferir la possibilitat de fer alguna sessió de jocs per al nostre alumnat/voluntariat. 

     

     

    Article complet

  • sessió 19 de gener

    Com que vam tenir problemes tècnics, vam haver de canviar l’ordre de la sessió. Maria Miret va explicar com podíem editar vídeos amb l’editor de Youtube.

    A continuació vam organitzar tres tallers. Vam aconseguir aquest mapa d’aprenentatge:

     

     

    Article complet

  • Joc d’escapada a l’aula

     

     

     

     

     

     

     

     

    Bon dia!

    Recordeu els alumnes que van viure el segrest dels 20 punts? Bé, el 1r trimestre d’aquest curs van fer l’S3 i vaig voler tancar-lo d’una forma especial.

    Així, doncs, els vaig preparar un “scape room” per a l’últim dia. Quan van arribar va sonar una alarma i els vaig dir que havien entrat a robar la prova  a casa de la professora i que, com que havien fet saltar l’alarma, tenien 40 minuts per trobar-la i marxar abans que arribés la policia.

    L’aula estava dividida en 4 espais i per passar d’un espai a un altre necessitaven superar un repte, que era una activitat de repàs per a la prova que els havia preparat.

    Per fer-ho van haver de treballar en equip (un equip reduït i també en grup classe), ja que per passar d’un espai a un altre només podien donar una resposta com a grup classe. Això els va obligar a consensuar totes les respostes i argumentar-les quan no tots els equips hi estaven d’acord.

    Bé, no sabia com valorarien l’activitat però els va agradar molt. Van aconseguir obrir la maleta en l’últim moment i, tot que no hi van trobar la prova, hi van trobar una carta per a ells i els últims segells per al passaport que recollia la nota de curs.

    Voldria destacar, també, que la gamificació no només crea addició entre el professorat. Així, em van fer una sorpresa ben especial: l’última dia (quan donava les notes) m’havien preparat una gimcana per tot el Centre Cívic que vaig haver de superar per aconseguir un regal. Com van dir, va ser “la venjança per tantes tardes de jocs”.

    Un curs mooolt especial…

    Lourdes

     

    Article complet

  • sessió 20 de desembre

    Vam dividir la sessió en dues parts. Durant el primer bloc, Sara Ginebreda i Mireia Mestres van relatar i valorar l’experiència de les Pràctiques Lingüístiques. Hi van observar molt bona predisposició per part de l’alumnat i canvis d’actitud. L’alumnat agraeix que pugui practicar fora de l’aula. Núria Vidal va explicar com dur a la pràctica un Kahoot! i Lourdes Subirà va mostrar com podíem utilitzar l’aplicació Plickers.  A continuació, vam organitzar el Mercat de Nadal d’activitats. Cadascú va presentar la seva i es va sorteja qui l’experimentarà en el proper trimestre.

    En la segona part, vam prosseguir amb dos tallers edcamp. En vam tancar un, el relacionat amb les tensions entre alumnes. Mentre que el segon, arran de l’experiència de Lourdes Subirà, hi van introduir algunes esmenes.

    Es recorda que en la propera sessió treballarem els editors de vídeo.

    Article complet

  • Sessió 3 de novembre

    Enguany hem apostat per un nou plantejament d’autoformació: edcamp intern. Aquest és el mapa de sessió, acordat en l’anterior.

    Vam recollir les conclusions dels diferents grups.

    Article complet

  • Sessió 6 d’ocubre

    Un nou curs s’ha escolat i una festa hem muntat…

    Vam inaugurar el nou any acadèmic amb la projecció del vídeo que vam presentar per explicar com eren les nostres reunions a la reunió de coordinadores i coordinadores del dia 14 de juny de 2017. Ens va servir també per recordar tot el que havíem treballat el curs passat. Es va aprovar el calendari de reunions. CALENDARI DE REUNIONS 2017_2018

    Es va informar de la iniciativa per part del VxL que els alumnes duguni a terme una bona pràctica fora de l’aula. Es va acordar que si hi havia alguna professora que ho vulgui dur a la pràctica, es posi en contacte amb el coordinador per planificar l’activitat.

    Es van presentar les primeres activitats que vam validar el curs passat. Es va acordar aprofitar la reunió del 20 de desembre per presentar-ne de noves per tal que les companyes les experimentin. També es va considerar oportú afegir al registre de l’activitat, dins de l’apartat de Continguts, el de Repàs.

    Quant a la nostra participació en les properes jornades, s’estudiarà quina iniciativa comuna hi podrem aportar.

    Finalment, vam debatre sobre un nou model de formació. Va agradar la nova proposta i vam acordar el mapa de les properes sessions.

    mapa de les sessions

     

     

     

     

    Article complet

  • Festa de cloenda cursos juny 2017

     

    Més de 80 persones van assistir a la festa de cloenda del curs 2016-2017, que va tenir lloc al Museu de Sant Boi i als jardins de Can Torrents el dia 15 de juny.

    Així que vam arribar, ens va donar la benvinguda la M. Lluïsa Casanova, besneta del darrer conseller en cap de la Generalitat de Catalunya l’any 1714, Rafael Casanova. Ens va explicar històries i anècdotes del seu temps i ens va guiar pels voltants del Museu de Sant Boi, de l’Església de Sant Baldiri, on van visitar la tomba del seu besavi,  i de Can Torrents.

     

     

     

    Després, en dos torns, els alumnes van poder visitar l’interior del Museu, també acompanyats per la M. Lluïsa.

    Un cop enllestida aquesta part  més cultural de l’acte, en el marc incomparable dels jardins de Can Torrents, vam poder gaudir d’un magnífic pica-pica gràcies a la col·laboració dels alumnes i del Servei Local de Català.

    Volem agrair la col·laboració del personal del Museu i del Departament de Cultura de l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat, per haver-nos cedit les instal·lacions i ofert la visita guiada.

    Us agraïm la vostra assistència i us desitgem que passeu un molt bon estiu!

    Fins al setembre!

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Recull de fotografies

    Article complet

  • Sessió 2 de juny

    En aquesta darrera sessió del curs, vam seguir l’esquema que proposa María Acaso en el seu llibre La Eduación Artística no son manualidades per dur a terme una reunió més horitzontal:

    1. El detonant
    2. El debat per preguntes
    3. Activitat de pràctica (d’anàlisi i de construcció en grups)
    4. Posada en comú

    Vam experimentar si un comiat de soltera pot servir com a metàfora del tancament d’un curs. Primer, vam formar petits grups per recordar que havíem tractat en la darrera sessió. El detonant que vam dur a terme va ser que Mireia Mestres triés un dels jocs per a un comiat de soltera. Ens va tocar jugar a dues veritats i una mentida. Els components de cada grup havien d’explicar una anècdota del urs. La resta havíem de descobrir quin relat era fals.

    Vam pensar quins altres jocs podríem aplicar a l’aula. Tant l’equip vermell com el plata van idear l’adaptació del joc de les paraules prohibides. Les primeres el van pensar per a un grup de conversa o bé per a qualsevol grau del nivell elemental;  les segones, en canvi, el van trobar més adequat per  treballar barbarismes o algun contingut gramatical. L’equip verd va optar per vestir la núvia per a qualsevol curs. El grup blau va proposar que el joc de la memòria era idoni per al vocabulari. Va suggerir que el material tant podrien ser objectes com paraules.

     

    Vam aprofitar el joc del cogombre com a descans cerebral. Cada tècnica havia de passar el cogombre a la companya del costat, formulant en veu alta algun repte, obstacle o aprenentatge d’aquest curs, mentre sonava la música. Quedava eliminada qui el tenia quan es parava la música.

    Com que el temps se’ns va tirar a sobre. Vam haver de dividir-nos per dur a terme l’activitat de pràctica. Un grup es va encarregar d’adaptar la lletra d’una cançó per muntar un karaoke. L’altre grup es va proposar de pensar en quins artefactes digitals podríem crear per recordar aquesta sessió. Es va acordar aprendre a editar vídeos, crear murals i línies de temps.

    Es va acordar: 12 de setembre tenir enllestides les activitats per presentar a Serveis Centrals. Es crearà un document amb els criteris d’estil.

    Article complet

  • Sessió 5 de maig

    La finalitat d’aquesta sessió va ser valorar com anava el document Excel que va crear Griselda Encinas per classificar les activitats que compartim. D’entrada, per recordar la sessió anterior, vam haver de resoldre un enigma, el de la pedra Rosetta d’Eramprunyà.

     

    La pedra Rosetta d'Eramprunyà

    La pedra Rosetta d’Eramprunyà

     

     

    Ens vam organitzar en petits grups per explicar com anava el registre i com podíem compartir més les activitats. Vam aplicar la rutina de la brúixola per apuntar les conclusions de l’experiència. Es va valorar molt positivament que disposéssim d’un fons d’activitats. Ara bé, caldria introduir-hi alguns canvis. Les activitats haurien de ser més detallades amb una valoració i els continguts que s’hi treballen. També s’haurien d’enllaçar les fitxes de les activitats amb el corresponent registre. Preocupa a l’equip que l’Excel sigui més àgil i consolidar tant l’hàbit de compartir les activitats com el de consultar el fons d’activitats.

    Després de la pausa, vam mantenir els grups perquè cadascú reflexionés si calia incorporar alguna habilitat més, com detallàvem els continguts, com incloíem la valoració de les activitats i si només compartíem activitats lingüístiques o bé d’altres tipus.  Pel que fa les habilitats, el grup va suggerir d’incorporar dues etiquetes més GL (gramàtica i lèxic)  i DG (dinàmiques grupals). Quant als continguts, es guiaríem amb els que apareixen en les programacions de la DGPL. Es va descartar la valoració ja que complicava el registre de l’activitat. En  canvi, es va proposar numerar les activitats (1, 2, 3…)  i subnumerar-ne les adaptacions (1.1, 1.2, 1.3…).

    Article complet

Categories

Històric

Enllaços

Núvol d'etiquetes

ABP activitats d'aula aprenentage cooperatiu aprenentatge cooperatiu aprenentatge experiencial aprenentatge per projectes artefactes digitals atenció a la diversitat autonomia avaluació avaluació inicial avaluació reguladora avaluarxaprendre Carme Bové cohesió competència digital comunitat d'aprenentatge criteris avaluatius cultura compartida curs 2012/13 decàleg per incorporar l'avaluació reguladora Edcamp enfocament comunicatiu equip de treball Escape room Fernando Trujillo gamificació ludificació María Acaso motivació negociació Neus Sanmartí objectius Olga Esteve pedagogia inclusiva portafoli projectes pràctica reflexiva reptes rol del professorat seqüència didàctica tallers tasca tasques treball en equip