RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

#cnleramprunya

És la nostra etiqueta per a Twitter o Google+. Així estareu al cas de les novetats de l'Àrea d'Ensenyament del CNL Eramprunyà

  • Sessió 10 de juliol

    En la primera part, cada taller ha anat enllestint les conclusions per presentar-les després de la paua.

    Article complet

  • Sessió 2 de juliol

    Vam començar la primera sessió del seminari d’estiu valorant la Jornada.

     

     

    A continuació, vam valorar l’Edcamp (2a fase)

     

    Finalment, vam constituir els tres tallers.

     

    Article complet

  • Sessió 8 de juny

    #JubilacióAnna

    La millor manera de conèixer com podem incorporar la ludificació en els nostres cursos és experimentar-la i reflexionar-hi. Tan bon punt va començar la sessió, vam rebre una trucada. Urgia trobar un document perquè es pogués jubilar la nostra companya. Només comptàvem amb una hora. Vam descobrir que el Servei s’havia disposat en espais i que no s’hi podien accedir. Començàvem un joc d’escapada.  Calia descobrir i resoldre un exercici que et permetia l’accés a l’espai següent per trobar el maleït document.

    Per cert. vam aconseguir superar el repte. Finalment, els components del Seminari de Ludificació van explicar les seves experiències. jogamifico

     

     

     

    Article complet

  • Sessió 11 de maig

    Les cartes ens van servir per formar grups de treball

    Tal com havíem acordat, vam dedicar la primera part de la sessió a reflexionar sobre els avantatges i els inconvenients de l’aprenentatge formal, no formal i informal. Després de la pausa, vam organitzar dos tallers més. Vam poder formar aquest mapa d’aprenentatge.

     

    Article complet

  • Sessió 13 d’abril

    Vam començar la sessió mirant de descobrir quina era la nostra cadira.

    Vam haver de confeccionar un nou mapa de la sessió perquè era impossible dur a terme els quatre taller previstos per a la segona part de la sessió.

    Quant al primer taller grupal—arran de la necessitat de saber com podem treballar la lectura en veu alta—, Griselda Encinas va presentar diferents activitats a partir de textos literaris. Jaume Sans va presentar el projecte I Déu en algun lloc. Rosa Carme Soria va recordar activitats per treballar tant la puntuació com alhora l’entonació. Núria Vidal va comentar, d’una banda, que havia utilitzat els textos de Criatures i, d’altra banda, alguns resultats de la cerca que havia fet sobre aquest tema: el llibre de Txell Sota i els materials que tenim a la Intranet.

    Després de la pausa, vam reflexionar sobre les pràctiques lingüístiques i la gestió de l’aula.

    Article complet

  • sessió 9 de març

     

    Vam començar la sessió informant sobre:

    • nova prova de C1: es podrà provar el proper trimestre;
    • activitats Any Fabra: tenim fins al 21 de març per omplir el document Excel
    • mes de juliol: es preveu un B1 a Sant Boi, però tothom s’ha de pensar si vol formar part del seminari o bé oferir algun taller o sessions durant aquest estiu.

    Vam valorar la primera fase de l’edcamp. Vam construir el mapa d’aprenentatge següent.

    Com que es va valorar positivament aquest mètode, vam decidir organitzar-ne un altre. Primer, vam detectar les necessitats per  poder constituir el futur mapa de les sessions:

    Es va acordar destinar la primera part a un dels tres tallers grupals i la segona part per als tallers més minoritaris. Per a la propera sessió, cal que tothom vingui amb alguna activitat de lectura (foment, lectura en veu alta).

     

     

    Article complet

  • Sessió 9 de febrer

    Vam prosseguir amb dos tallers de les sessions anteriors. Vam poder elaborar el mapa d’aprenentatge següent.

    Després del tast de’infusió i de galetes dolces i salades, Jaume Sans va explicar tres artefactes digitals:

    Arran de l’interès manifestat per Griselda Encinas per assistir a l’espectacle E.V.A., que es farà al Teatre Plaza de Castelldefels, Lourdes Subirà informa del descompte de què gaudeixen alumnat i VxL: un 20% de descompte en el preu de les entrades dels espectacles en català. D’altra banda, informa, també, que el 20 d’abril hi ha programada l’obra Estiu, que es farà a la Sala Margarida Xirgu de la Biblioteca Ramon Fernàndez Jurado. Es comenta que pot ser interessant per a l’alumnat. Finalment, comunica  que s’ha signat un acord amb Ziggurat Jocs de Castelldefels, un establiment que s’ha adherit a la campanya “I tu, jugues en català?” i que ofereix un 10% de descompte en la compra de productes a alumnat i VxL. S’informa que el propietari va oferir la possibilitat de fer alguna sessió de jocs per al nostre alumnat/voluntariat. 

     

     

    Article complet

  • sessió 19 de gener

    Com que vam tenir problemes tècnics, vam haver de canviar l’ordre de la sessió. Maria Miret va explicar com podíem editar vídeos amb l’editor de Youtube.

    A continuació vam organitzar tres tallers. Vam aconseguir aquest mapa d’aprenentatge:

     

     

    Article complet

  • Joc d’escapada a l’aula

     

     

     

     

     

     

     

     

    Bon dia!

    Recordeu els alumnes que van viure el segrest dels 20 punts? Bé, el 1r trimestre d’aquest curs van fer l’S3 i vaig voler tancar-lo d’una forma especial.

    Així, doncs, els vaig preparar un “scape room” per a l’últim dia. Quan van arribar va sonar una alarma i els vaig dir que havien entrat a robar la prova  a casa de la professora i que, com que havien fet saltar l’alarma, tenien 40 minuts per trobar-la i marxar abans que arribés la policia.

    L’aula estava dividida en 4 espais i per passar d’un espai a un altre necessitaven superar un repte, que era una activitat de repàs per a la prova que els havia preparat.

    Per fer-ho van haver de treballar en equip (un equip reduït i també en grup classe), ja que per passar d’un espai a un altre només podien donar una resposta com a grup classe. Això els va obligar a consensuar totes les respostes i argumentar-les quan no tots els equips hi estaven d’acord.

    Bé, no sabia com valorarien l’activitat però els va agradar molt. Van aconseguir obrir la maleta en l’últim moment i, tot que no hi van trobar la prova, hi van trobar una carta per a ells i els últims segells per al passaport que recollia la nota de curs.

    Voldria destacar, també, que la gamificació no només crea addició entre el professorat. Així, em van fer una sorpresa ben especial: l’última dia (quan donava les notes) m’havien preparat una gimcana per tot el Centre Cívic que vaig haver de superar per aconseguir un regal. Com van dir, va ser “la venjança per tantes tardes de jocs”.

    Un curs mooolt especial…

    Lourdes

     

    Article complet

  • sessió 20 de desembre

    Vam dividir la sessió en dues parts. Durant el primer bloc, Sara Ginebreda i Mireia Mestres van relatar i valorar l’experiència de les Pràctiques Lingüístiques. Hi van observar molt bona predisposició per part de l’alumnat i canvis d’actitud. L’alumnat agraeix que pugui practicar fora de l’aula. Núria Vidal va explicar com dur a la pràctica un Kahoot! i Lourdes Subirà va mostrar com podíem utilitzar l’aplicació Plickers.  A continuació, vam organitzar el Mercat de Nadal d’activitats. Cadascú va presentar la seva i es va sorteja qui l’experimentarà en el proper trimestre.

    En la segona part, vam prosseguir amb dos tallers edcamp. En vam tancar un, el relacionat amb les tensions entre alumnes. Mentre que el segon, arran de l’experiència de Lourdes Subirà, hi van introduir algunes esmenes.

    Es recorda que en la propera sessió treballarem els editors de vídeo.

    Article complet

Categories

Històric

Enllaços

Núvol d'etiquetes

ABP aprenentage cooperatiu aprenentatge cooperatiu aprenentatge experiencial aprenentatge per projectes artefactes digitals atenció a la diversitat autonomia avaluació avaluació inicial avaluació reguladora avaluarxaprendre Carme Bové cohesió competència digital comunitat d'aprenentatge criteris avaluatius cultura compartida curs 2012/13 decàleg per incorporar l'avaluació reguladora Edcamp enfocament comunicatiu equip de treball Escape room Fernando Trujillo gamificació ludificació mapa d'aprenentatges María Acaso motivació negociació Neus Sanmartí objectius Olga Esteve pedagogia inclusiva portafoli projectes pràctica reflexiva pràctiques lingüístiques reptes rol del professorat seqüència didàctica tallers tasca treball en equip