Tal com vam acordar, escriviu un comentari apuntant què voleu aplicar o experimentar enguany. Teniu fins al 30 d’octubre.
Categories
Històric
- July 2019
- April 2019
- February 2019
- January 2019
- October 2018
- July 2018
- June 2018
- May 2018
- April 2018
- March 2018
- February 2018
- January 2018
- November 2017
- October 2017
- June 2017
- May 2017
- March 2017
- January 2017
- December 2016
- November 2016
- October 2016
- July 2016
- June 2016
- March 2016
- February 2016
- January 2016
- December 2015
- November 2015
- October 2015
- September 2015
- July 2015
- June 2015
- April 2015
- March 2015
- February 2015
- December 2014
- October 2014
- July 2014
- June 2014
- May 2014
- March 2014
- February 2014
- December 2013
- November 2013
- October 2013
- July 2013
- June 2013
- May 2013
- April 2013
- March 2013
- February 2013
- January 2013
- November 2012
- October 2012
- July 2012
- May 2012
- April 2012
- March 2012
- February 2012
- January 2012
- December 2011
- November 2011
- September 2011
- July 2011
- June 2011
- April 2011
- January 2011
- December 2010
- March 2010
Enllaços
- Actualidad Pedagógica
- Aprenentatge reflexiu i col·laboratiu
- bloc d'E1 de Viladecans
- bloc d'E2 de Viladecans
- bloc d'E3 de Viladecans
- bloc de B3 de Gavà
- bloc de distància
- bloc de suficiència de Gavà
- bloc del curs de nivell D de Gavà
- bloc del nivell intermedi de Viladecans
- blog personal de Carme Bové
- pàgina de Carme Barba
- Recursos didàctics de Guida Al·lès
- SLC de Castelldefels
- SLC de Sant Boi
- sobre el Grup Impulsor de Pràctica Reflexiva
- Xarxa de Competències Bàsiques
13 comentaris
jsans
14 Oct 13
12:42 #
Em permeto la llicència de trencar el gel.
Enguany vull aplicar les claus per fer la rEDUcació, com defensa María Acaso en el seu llibre:
Vull practicar l’horizontalitat en les nostres sessions
Vull que els alumnes m’ajudin a reclicar-me, tant en el B3 com en el D. En el primer, vull a veure si treballem per projecte. En el segon, vull aprofitar el material del curs i posar en pràctica les classes invertides.
Vull posar en pràctica la cultura visual.
Ja n’estareu al corrent.
Bona estrena de curs, i de trimestre!
Isaac
17 Oct 13
13:51 #
Jo em permeto la llicència de continuar amb el desideratum:
Enguany m’he proposat diversos objectius, que impliquen unes línies que es reforcen i unes altres que es debiliten. Tot és possible perquè hi ha múltiples combinacions, no perquè sigui possible l’absolut. A grans trets, els meus objectius del trimestre són els següents:
1. Que els alumnes tinguin molt clar què han d’aconseguir (o de treballar) des del primer dia. Per això els he penjat al blog tot el temari del curs, quantes unitats tindrà, què té projectat cada unitat i com s’avaluarà.
2. Aplicar l’avaluació reguladora a través d’un portafoli que hauran de lliurar a final de curs. Cada unitat (n’hi ha cinc) tindrà 4 fulls. El primer, la planificació del text; el segon, el text redactat; el tercer, l’autoavaluació del text; el quart, la reflexió sobre els aprenentages de la unitat.
3. Negociar objectius de curs (el primer dia), la planificació dels textos de cada unitat i l’avaluació de cada text. La resta, no ho negociaré (no es pot tenir tot).
4. Treballar cooperativament, en equip, la planificació i l’avaluació dels textos. Quan ho aconsegueixi (espero que aviat), també la gramàtica.
5. Fomentar l’autonomia dels alumnes forçant que s’instal·lin i predeterminin un processador de textos en català, amb corrector que els subratlli les paraules incorrectes.
6. Fomentar l’autonomia de l’alumnat proveint d’una borsa de recursos gratuïts d’autoaprenentatge al blog.
5. Fixar (i deixar inamobibles) les dates de liurament dels textos. En cas que no hàgim pogut treballar tots els continguts relatius a cada unitat, negociar quins prioritzem respecte els altres. Per tant, en cas que no treballem alguns temes, sabran quins són.
6. Preguntar “què sé” i “què sabem” al principi de cada tema que vegem a classe.
7. Motivar i fer reflexionar els alumnes en finalitzar cada unitat. El quart full del portafoli té aquest objectiu; és un recull dels aprenentatges de la unitat, en què han de respondre si “estan millor” de cada tema que han hagut d’aplicar al text.
8. Que la feina no m’absorbeixi tant i que no em repercuteixi sobre la salut mental 😉
Mònica
17 Oct 13
15:35 #
A mi m’agradaria aconseguir:
1. Que a tots els alumnes de l’E3 no se’ls fes un món parlar en català.
2. Que els alumnes de l’Intermedi 2 se sentissin relaxats i no pressionats per tots els continguts nous que hauran d’aprendre.
Maria
21 Oct 13
13:44 #
Jo vull fer un curs sense llibre! Haurà de ser al tercer trimestre, perquè m’agradaria que fos un B1, però durant el curs aniré recollint idees i activitats per poder-ho posar en pràctica!
Sara
25 Oct 13
10:59 #
A mi m’agradaria fer llegir un llibre al nivell E3 i preparar diferents activitats per treballar-lo a l’aula.
Núria
28 Oct 13
17:27 #
Objectius:
treballar sense llibre sense que això impliqui un augment directament proporcional del nombre de fotocòpies entregades. Això ho poso en pràctica amb l’I2 i l’S3.
L’avaluació del B3 és llegir-se un llibre en català d’un llistat que els vaig proporcionar. Cadascú pot llegir el llibre que vulgui. A final de curs m’han d’entregar un treball sobre la lectura. Cada treball l’he personalitzat en funció del llibre triat.
Rosa Carme
28 Oct 13
18:40 #
Enguany m’he plantejat fer un E1 bastant relaxat, tant per als alumnnes com per a mi. Intentaré que els alumnes siguin els guies del seu aprenentatge i que en cada moment puguem entre tots decidir què volen fer i perquè ho volen fer. De moment està funcionant força bé. No faig servir cap llibre i els materials els elaborem en funció del que ells decideixen treballar o els aporto jo si ja els tinc a la meva base de materials.
Núria Vidal
29 Oct 13
10:30 #
Jo voldria fer a l’aula tasques reals i no haver de fer tant de “teatre” perquè ni jo em sento còmoda ni crec que resulti creïble del tot per als alumnes. Em sento encotillada pels llibres, però tampoc no em sembla del tot malament fer-los servir. Aix, sóc una dona de contradiccions!
Marta
29 Oct 13
12:40 #
Aquest any a l’E2 ens hem plantejat que no podem aprendre català només a classe i que cal parlar en català fora de l’aula. Cada dilluns els alumnes han d’explicar als companys amb qui han parlat en català fora de l’aula. També han de llegir el diari en català i cada dia un alumne ha d’explicar una notícia a la resta de companys i ha de preparar unes preguntes que ens portin a fer una mica de debat.
Lourdes Subirà
30 Oct 13
14:15 #
Doncs aquest any, en què adopto dos cursos que no eren meus i n’abandono dos en què em sentia molt còmoda, vull aconseguir sentir-m’hi igual de còmoda. Com? Cohesionant els grups, creant confiança i complicitat i foragitant pors i neguits.
D’altra banda, un objectiu que em plantejo aquest curs que comença és intentar planificar una mica i no anar fent sobre la marxa. Ah! I mirar d’aprofitar allò fet en cursos anteriors per treure’n una mica de rendiment.
nandreu
30 Oct 13
14:54 #
Aquest any m’he proposat que els alumnes de l’ Intermedi 3 llegeixin algun llibre i que després puguin conduir una sessió com si fos un club de lectura. Ja ho volia fer el curs passat però al final per manca de temps, inseguretat i empenta ho vaig deixar córrer. Espero aconseguir-ho aquesta vegada.
D’altra banda, amb el Bàsic 1 intentaré fer activitats que surtin de l’aula i que siguin més reals. De moment, demà dijous 31 farem un tomb per La castanyada de Castelldefels!
gencinas
30 Oct 13
17:30 #
Aquest any m’agradaria poder aprendre a gestionar millor les necessitats dels alumnes. Una de les maneres en què he pensat fer-ho és a partir de la tutoria entre iguals i, en concret, de la lectura en parella. Ho volia començar a provar al primer trimestre però crec que és millor que ho faci a partir del segon o del tercer trimestre, per poder-ho planificar millor.
He pensat altres maneres d’abordar el tema però de moment, em centraré en aquesta.
Mireia
29 Nov 13
10:34 #
Hola a tothom!
Una mica tard, però finalment faré la meva aportació.
De moment, resumiré els meus objectius en quatre punts:
– Abandonar els llibres de text i poder fer les classes amb més llibertat, seguint les necessitats i preferències, és clar, dels alumnes.
– Promoure que estimin més la llengua i que la vegin i la practiquin en tots els seus àmbits. Intento fomentar que parlin català fora de l’aula; que llegeixin literatura catalana, fent que llegeixin sempre algun llibre; que escoltin la ràdio o la TV. Malgrat tot, he de treballar més en aquest sentit.
– M’agradaria fer més activitats amb suport 2.0, tot i que és difícil amb els recursos que tenim.
– Intentar aconseguir tot allò que em proposo; ja que la manca de temps no sempre m’ho permet!!!
Ànims companys!!!