RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

13 comentaris

  1. jsans

    14 Oct 13
    12:42 #

    Em permeto la llicència de trencar el gel.

    Enguany vull aplicar les claus per fer la rEDUcació, com defensa María Acaso en el seu llibre:

    Vull practicar l’horizontalitat en les nostres sessions
    Vull que els alumnes m’ajudin a reclicar-me, tant en el B3 com en el D. En el primer, vull a veure si treballem per projecte. En el segon, vull aprofitar el material del curs i posar en pràctica les classes invertides.
    Vull posar en pràctica la cultura visual.

    Ja n’estareu al corrent.

    Bona estrena de curs, i de trimestre!

  2. Isaac

    17 Oct 13
    13:51 #

    Jo em permeto la llicència de continuar amb el desideratum:

    Enguany m’he proposat diversos objectius, que impliquen unes línies que es reforcen i unes altres que es debiliten. Tot és possible perquè hi ha múltiples combinacions, no perquè sigui possible l’absolut. A grans trets, els meus objectius del trimestre són els següents:

    1. Que els alumnes tinguin molt clar què han d’aconseguir (o de treballar) des del primer dia. Per això els he penjat al blog tot el temari del curs, quantes unitats tindrà, què té projectat cada unitat i com s’avaluarà.

    2. Aplicar l’avaluació reguladora a través d’un portafoli que hauran de lliurar a final de curs. Cada unitat (n’hi ha cinc) tindrà 4 fulls. El primer, la planificació del text; el segon, el text redactat; el tercer, l’autoavaluació del text; el quart, la reflexió sobre els aprenentages de la unitat.

    3. Negociar objectius de curs (el primer dia), la planificació dels textos de cada unitat i l’avaluació de cada text. La resta, no ho negociaré (no es pot tenir tot).

    4. Treballar cooperativament, en equip, la planificació i l’avaluació dels textos. Quan ho aconsegueixi (espero que aviat), també la gramàtica.

    5. Fomentar l’autonomia dels alumnes forçant que s’instal·lin i predeterminin un processador de textos en català, amb corrector que els subratlli les paraules incorrectes.

    6. Fomentar l’autonomia de l’alumnat proveint d’una borsa de recursos gratuïts d’autoaprenentatge al blog.

    5. Fixar (i deixar inamobibles) les dates de liurament dels textos. En cas que no hàgim pogut treballar tots els continguts relatius a cada unitat, negociar quins prioritzem respecte els altres. Per tant, en cas que no treballem alguns temes, sabran quins són.

    6. Preguntar “què sé” i “què sabem” al principi de cada tema que vegem a classe.

    7. Motivar i fer reflexionar els alumnes en finalitzar cada unitat. El quart full del portafoli té aquest objectiu; és un recull dels aprenentatges de la unitat, en què han de respondre si “estan millor” de cada tema que han hagut d’aplicar al text.

    8. Que la feina no m’absorbeixi tant i que no em repercuteixi sobre la salut mental 😉

  3. Mònica

    17 Oct 13
    15:35 #

    A mi m’agradaria aconseguir:

    1. Que a tots els alumnes de l’E3 no se’ls fes un món parlar en català.

    2. Que els alumnes de l’Intermedi 2 se sentissin relaxats i no pressionats per tots els continguts nous que hauran d’aprendre.

  4. Maria

    21 Oct 13
    13:44 #

    Jo vull fer un curs sense llibre! Haurà de ser al tercer trimestre, perquè m’agradaria que fos un B1, però durant el curs aniré recollint idees i activitats per poder-ho posar en pràctica!

  5. Sara

    25 Oct 13
    10:59 #

    A mi m’agradaria fer llegir un llibre al nivell E3 i preparar diferents activitats per treballar-lo a l’aula.

  6. Núria

    28 Oct 13
    17:27 #

    Objectius:

    treballar sense llibre sense que això impliqui un augment directament proporcional del nombre de fotocòpies entregades. Això ho poso en pràctica amb l’I2 i l’S3.

    L’avaluació del B3 és llegir-se un llibre en català d’un llistat que els vaig proporcionar. Cadascú pot llegir el llibre que vulgui. A final de curs m’han d’entregar un treball sobre la lectura. Cada treball l’he personalitzat en funció del llibre triat.

  7. Rosa Carme

    28 Oct 13
    18:40 #

    Enguany m’he plantejat fer un E1 bastant relaxat, tant per als alumnnes com per a mi. Intentaré que els alumnes siguin els guies del seu aprenentatge i que en cada moment puguem entre tots decidir què volen fer i perquè ho volen fer. De moment està funcionant força bé. No faig servir cap llibre i els materials els elaborem en funció del que ells decideixen treballar o els aporto jo si ja els tinc a la meva base de materials.

  8. Núria Vidal

    29 Oct 13
    10:30 #

    Jo voldria fer a l’aula tasques reals i no haver de fer tant de “teatre” perquè ni jo em sento còmoda ni crec que resulti creïble del tot per als alumnes. Em sento encotillada pels llibres, però tampoc no em sembla del tot malament fer-los servir. Aix, sóc una dona de contradiccions!

  9. Marta

    29 Oct 13
    12:40 #

    Aquest any a l’E2 ens hem plantejat que no podem aprendre català només a classe i que cal parlar en català fora de l’aula. Cada dilluns els alumnes han d’explicar als companys amb qui han parlat en català fora de l’aula. També han de llegir el diari en català i cada dia un alumne ha d’explicar una notícia a la resta de companys i ha de preparar unes preguntes que ens portin a fer una mica de debat.

  10. Lourdes Subirà

    30 Oct 13
    14:15 #

    Doncs aquest any, en què adopto dos cursos que no eren meus i n’abandono dos en què em sentia molt còmoda, vull aconseguir sentir-m’hi igual de còmoda. Com? Cohesionant els grups, creant confiança i complicitat i foragitant pors i neguits.

    D’altra banda, un objectiu que em plantejo aquest curs que comença és intentar planificar una mica i no anar fent sobre la marxa. Ah! I mirar d’aprofitar allò fet en cursos anteriors per treure’n una mica de rendiment.

  11. nandreu

    30 Oct 13
    14:54 #

    Aquest any m’he proposat que els alumnes de l’ Intermedi 3 llegeixin algun llibre i que després puguin conduir una sessió com si fos un club de lectura. Ja ho volia fer el curs passat però al final per manca de temps, inseguretat i empenta ho vaig deixar córrer. Espero aconseguir-ho aquesta vegada.
    D’altra banda, amb el Bàsic 1 intentaré fer activitats que surtin de l’aula i que siguin més reals. De moment, demà dijous 31 farem un tomb per La castanyada de Castelldefels!

  12. gencinas

    30 Oct 13
    17:30 #

    Aquest any m’agradaria poder aprendre a gestionar millor les necessitats dels alumnes. Una de les maneres en què he pensat fer-ho és a partir de la tutoria entre iguals i, en concret, de la lectura en parella. Ho volia començar a provar al primer trimestre però crec que és millor que ho faci a partir del segon o del tercer trimestre, per poder-ho planificar millor.
    He pensat altres maneres d’abordar el tema però de moment, em centraré en aquesta.

  13. Mireia

    29 Nov 13
    10:34 #

    Hola a tothom!

    Una mica tard, però finalment faré la meva aportació.

    De moment, resumiré els meus objectius en quatre punts:

    – Abandonar els llibres de text i poder fer les classes amb més llibertat, seguint les necessitats i preferències, és clar, dels alumnes.

    – Promoure que estimin més la llengua i que la vegin i la practiquin en tots els seus àmbits. Intento fomentar que parlin català fora de l’aula; que llegeixin literatura catalana, fent que llegeixin sempre algun llibre; que escoltin la ràdio o la TV. Malgrat tot, he de treballar més en aquest sentit.

    – M’agradaria fer més activitats amb suport 2.0, tot i que és difícil amb els recursos que tenim.

    – Intentar aconseguir tot allò que em proposo; ja que la manca de temps no sempre m’ho permet!!!

    Ànims companys!!!

Categories

Històric

Enllaços

Núvol d'etiquetes

ABP Any Fabra aprenentage cooperatiu aprenentatge cooperatiu aprenentatge experiencial aprenentatge per projectes artefactes digitals atenció a la diversitat autonomia avaluació avaluació inicial avaluació reguladora avaluarxaprendre Carme Bové cohesió competència digital comunitat d'aprenentatge criteris avaluatius cultura compartida curs 2012/13 decàleg per incorporar l'avaluació reguladora Edcamp equip de treball Escape room Fernando Trujillo gamificació ludificació mapa d'aprenentatges mapa de la sessió María Acaso motivació negociació Neus Sanmartí objectius Olga Esteve pedagogia inclusiva portafoli pràctica reflexiva pràctiques lingüístiques reptes rol del professorat seqüència didàctica tallers tasca treball en equip