L’activitat que us vull explicar és això mateix: un tast, no arriba ni a primer plat perquè és molt curta, senzilla i no requereix l’elaboració de cap material. És més, us confessaré que se’m va ocórrer en el decurs de la classe, o sigui que va ser totalment espontània i improvisada però crec que finalment va resultar efectiva. Per això us l’explico. Les reunions de l’equip d’ensenyament van creant pòsit, sembla.
El context és el següent: alumnes de l’Intermedi 2 amb ortografia natural a l’hora d’escriure pronoms febles. Vaig demanar-los que, individualment, escrivissin frases de l’estil de les següents: n’agafaré dos, vull portar-los el berenar, li donaré el regal, poseu-vos en grup, compra’n dues, etc. Un cop fet, els vaig dir que les guardessin i que ja en tornaríem a parlar.
Unes quantes sessions després, quan ja havíem explicat el concepte, l’ortografia i les funcions sintàctiques dels pronoms febles, els vaig tornar a demanar que escrivissin les mateixes frases i que les comparessin. El resultat va ser, com era d’esperar, totalment diferent al del primer dia, cosa que els va satisfer moltíssim en adonar-se del que havien après.
2 comentaris
jsans
08 Mar 13
9:49 #
Núria,
Veus, sembla que sigui una ximpleria i m’ha semblat molt pràctica. Deixa’t estar: una simple truita a la francesa pot ser ben exquisida si es té gana i s’ha fet amb amor –sona cursi, però és l’ingradient infal·lible segons la meva sogra.
Gràcies per aquesta dosi més per al pòsit.
nandreu
16 Mar 13
19:25 #
Núria,
A mi també m’ha semblat simple, però molt efectiva. Llàstima que m’ha arribat tard per al meu Intermedi 1 actual, però la faré servir segur a l’Intermedi 2 amb algun altre contingut. Ja m’ho pensaré.