Contes de Marc Artigau RAC 1

Puntual a la caravana matinera per entrar a Barcelona, la Paula es va fixar amb en Hans, que conduïa un Peugeot i, coses de l’atzar, sempre s’aturava al seu costat. I com que eren cursis, els pobres, van somriure còmplices. I l’endemà, sant tornem-hi, una altra vegada. Un cotxe al costat de l’altre. Però com podien comunicar-se? Ella va apujar el volum de la seva cançó preferida a veure com reaccionava ell, i ell en sentir-la va pensar que les ràdios musicals cada vegada són més nefastes. En Hans volia demanar-li el número de telèfon, però quina vergonya abaixar el vidre i saludar. Potser es pensaria que era un psicòpata. I com menys es parlaven, més intentaven trobar-se al mateix punt de la caravana. Un matí negre d’hivern, la Paula va veure que dins del cotxe del Hans hi havia una noia molt guapa i reien molt i compartien una estranya complicitat i amb un gest incòmode va saludar-la. Quina ràbia!, va pensar la Paula. Va arrencar el motor, decidida a no coincidir mai més amb aquell imbècil. Dins de l’altre cotxe en Hans compartia l’alegria amb la seva germana, que volia conèixer aquella noia tan especial de la caravana.

CLASSE 9 DE MAIG: resultats, pronoms febles i relatius, ortografia i connectors

Avui us he donat els resultats de les proves de gramàtica i d’expressió oral sobre el llibre de lectura.

A continuació, hem comentat l’exercici de pronoms que havíeu de fer per deures. Tot seguit hem vist l’ortografia de la J/G, TX/IG a final de mot, IX/X, C/Q a principi de mot, C/G a final de mot, B/P a final de mot i D/T a final de mot. Per deures feu el que quedi per fer de les unitats 9, 10, 12 i 13.

Després, hem vist l’ús dels connectors potser /pot ser, posat que, mentre/mentre que, per tal que. I hem comentat l’exercici 1 de la pàg. 185 i 7 de  la pàg. 191. Per deures, acabeu aquesta unitat (exercici 8).

A més, per deures us he donat una fotocòpia per repassar verbs: els gerundis i els participis

CLASSE 7 DE MAIG: repàs si no/sinó, expressió oral, pronoms i errors típics del nivell de suficiència

Avui hem fet repàs del si no / sinó i hem fet un exercici per practicar-lo (fotocòpia o ex. 16 de la pàg. 180 de Teide).

A continuació hem introduït el tema d’avui, la gent gran, comentant unes frases una mica polèmiques sobre els avis. Després heu escollit la situació d’un avi pàg. 172 de Teide) i després us heu assignat un vincle familiar amb la persona gran que tenia unes necessitats. A continuació heu escrit unes propostes d’atenció a aquesta persona i les heu debatut per intentar arribar a un acord. 

Tot seguit, us he donat un full amb l’enunciat d’un article d’opinió que haureu d’escriure, per al proper dia si podeu i si no per al proper dimarts, després d’escoltar aquest vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=sCe_mAsc7Zw

Després, he resolt els dubtes sobre l’exercici 8 de pronoms febles de la pàg. 239 del llibre El català escrit i ha servit per repassar aquest tema.

Finament, us he donat un full amb 11 errors típics del nivell suficiència.

Per deures, per al proper dia feu l’exercici de pronoms febles que us he donat amb la fotocòpia o el que trobareu a les pàg. 173 i 174 de Teide.

CLASSE 2 DE MAIG: llibres i distinció si no i sinó

L’últim dia, perquè aprofitéssiu el temps mentre fèiem les proves orals sobre el 2n llibre del curs, vam fer una classe inversa, és a dir, vau aprendre vosaltres mateixos la teoria del si no/sinó (pàg. 184 del llibre El català escrit) i a través d’aquest enllaç: https://www.vilaweb.cat/noticies/sino-si-no-ras-i-curt-jordi-badia/

Posteriorment, vau fer l’exercici 2 de la pàg. 185 per practicar el que havíeu après. El proper dia resoldrem dubtes si n’hi ha. A més, vau fer l’exercici 1 de la mateixa pàgina (altres connectors).

Abans de tot això i per practicar una mica l’expressió oral, vau parlar sobre el Primer de Maig: què vau fer aquest dia, si consideràveu que era important celebrar aquest dia, si sabíeu quan es va començar a celebrar i per quin motiu…

I posteriorment, vam fer en grups de 3 una posada en comú sobre els llibres llegits.

CLASSE 30 D’ABRIL:

Avui hem parlat de l’ús de la coma. Hem vist quan l’hem d’utilitzar i quan no. Teniu una mica de teoria sobre el tema a la pàg. 152 del llibre de Teide o a la fotocòpia que us vaig passar l’altre dia. Hem fet l’exercici 20. Per deures, feu-ne el 21 (pàg. 152 o fotocòpia).

A continuació, hem vist l’escriptura de la h (unitat 17, pàg. 88 a 90). Hem vist la teoria a la pàg. 88, i hem fet els exercicis 1,4 i 6, i part dels exercicis 5,7 i 8. Per deures, acabeu aquesta unitat.

Per acabar, hem fet repàs de l’ortografia del què/que i dels quantitatius, i hem fet una petita prova.

Per deures, feu l’exercici 8, de la pàg. 239 (repàg de pronoms, combinats o no).

El proper dia farem la prova oral sobre el 2n llibre de lectura del curs.

CLASSE 25 D’ABRIL: dictat i xerrada sobre Joan Brossa

Avui hem fet un dictat per donar a conèixer la figura de l’artista Joan Brossa. Hem vist algun poema visual, en què s’ajunten la paraula i la imatge, i els hem tractat d’interpretar. A continuació, hem assistit a una xerrada sobre Brossa a càrrec de Josep M. Riera, escriptor i editor que va conèixer personalment l’artista català.

Per a la setmana que ve, dimarts farem una petita prova de gramàtica i de quantitatius, i dijous farem una petita prova sobre la lectura del 2n llibre del curs.