Comencem la sessió plantejant un repte: observar-me atentament per saber què aplico del decàleg.
Recordem els objectius que vam treballar en la darrera sessió. Després, establim quins són els d’aquesta sessió. Els distribuïm en petits grups perquè acordin com els hem de treballar i com els hem de valorar.
com ho treballem? | com ho valorem? | |
preparar la presentació | establir objectius (què i per què) justificació: bons resultats vídeo i presentació de productes |
|
valorar el decàleg | explicar 1 experiència contrastar l’experiència individual |
opinió de l’alumnat a final de curs (progressivament) |
reflexionar les millores | elaborar material partir de les tasques finals gestionar temps que no tenim |
l’aplicació del materialassoliment dels objectius del curs |
Per agilitar el primer objectiu, valorar el decàleg, es formem petits grups. Primer, es planteja si és útil el document i han de justificar la resposta. Després han de resumir el decàleg en dos punts. Aquestes són les propostes dels tres grups:
que es resumeix en: |
l’avaluació serveix per regular l’aprenentatge amb l’objectiu de ser conscients l’alumnes del seu procés i per motivar-los (fomenta la participació i la consciència) Esdevé un eina de cohesió promoure un aprenentatge significatiu de la llenguales correccions han de ser qualitatives negociació com a valor i aquests punts ens representen |
Quant a les millores, aprofitem la composició dels petits grups per analitzar tres models educatius que han solucionat la pressió del temps. Són extrets del llibre de HONORÉ, Carl (2008): Bajo presión. Barcelona, RBA Libros SA.
Finlàndia | Japó | GB |
ha suprimit deures i exàmens poques hores lectives no han introduït les TIC seleccionen i formen bons professionals educatius |
han rebaixat hores lectives rebaixar deures estimular el gaudi d’aprendre (creatiu) |
suprimeixen programa, exàmens treballen per mòduls (àmbits) preparen projectes transversals alumnat molt motivat prioritza la iniciativa de l’alumnat |
Finalment, s’apunten els objectius de la presentació de bona pràctica:
- Qui som?
- Per què ens hem constituït?
- Què pretenem?
- Què fem?
- Com ho fem?
- Quins resultats hem aconseguit?
Acords:
- escriure un comentari en aquesta entrada amb les anotacions de l’observació de la sessió
- planificar durant els mesos de juny i juliol els cursos seguint les conclusions de l’equip de treball
- començar farcir de contingut els eixos de la presentació a partir de les entrades publicades el desembre i a partir del vídeo (fins al 28 de maig).
Per cert, recordeu quina norma de funcionament va sortir per incloure-la en el document?
1 comentari
Sessió 17 de maig de 2012 « ens-eramprunyà | autoavaluacio | Scoop.it
26 May 12
10:11 #
[…] background-position: 50% 0px ; background-color:#222222; background-repeat : no-repeat; } blogs.cpnl.cat – Today, 10:11 […]