RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

  • Sessió 22 de febrer de 2012

    1. Per constituir-nos en una comunitat d’aprenentatge, què ens falta?

    Vam acordar quins són els requisits per ser un bon equip de treball  (o comunitat d’aprenentatge).

    22_02_13 Equip de treballar (equip) - Com ha de ser un bon equip de treball

    Després vam analitzar models de bons equips de treball.

    Finalment, vam apuntar què ens falta per convertir-nos en un bon equip de treball:

    • voluntat d’equip
    • tenir clar els objectius
    • acordar-los
    • aconseguir  resultats
    • paradoxa: indivdualitat vs.col·lectivitat
    • compartir

    Vam acordar trobar solucions per a la primera feblesa. Els diferents grups recomanen:

    • recordar les conclusions al final de cada sessió
    • millorar la  cohesió
    • atendre la diversitat (reconèixer la visió crítica)

     

    — Quins blocs presentem al concurs Edublogs?

    S’accepta presentar aquest bloc. També comentem que si algun en vol presentar un de seu, cal posar-se en contacte amb el coordinador.

    — Quines bones pràctiques presentem a la II Jornada?

    Aquest punt s’ajorna per a la propera sessió.

    2. Com apliquem l’avaluació inicial?

    Vam relatar una experiència en petits grups. Cada grup en va triar una per comentar-la a la resta: la Griselda i la Neus van explicar com havien treballat els textos instructius i la Lourdes  com va aplicar l’avaluació inicial en una unitat de l’E1.

    Vam acordar publicar cadascú una pràctica amb la categoria “experiències d’aula” i amb les etiquetes “avaluació inicial” i la del curs en què s’ha experimentat.

    3. Com podem plantejar projectes o tasques més realistes?— Com organitzem any literari o itinerari literari del CNL Eramprunyà

    Per falta de temps, vam ajornar aquest punt per a la propera sessió.

    Finalment, vam acordar deixar un comentari de què ens dúiem d’aquesta sessió.

    Print Friendly, PDF & Email

7 comentaris

  1. Núria Vidal

    06 Mar 13
    14:14 #

    Tal com vam quedar, us escric la meva valoració sobre aquesta sessió.

    La primera part se’m va fer una miqueta feixuga perquè va ser més teòrica: ja he exposat en diverses ocasions que no sé trobar la utilitat de la teoria, tot i que segur que és necessària.

    La segona part em va interessar més i va fer pujar la nota mitjana de la sessió: em va agradar molt que a les reunions trobéssim un espai per compartir experiències, maneres de fer, activitats, etc. Personalment, penso que és encoratjador i motivador.

  2. Isaac

    08 Mar 13
    10:33 #

    Dietari d’aprenentatge: La reflexió de la sessió

    En aquesta sessió m’he adonat que en els cursos aconseguim molts objectius que no avaluem. Que només avaluem els aprenentatges de llengua. Ens proveïm de dades objectives que es fixen en si els alumnes s’empressen cada dia millor en català, però no (per exemple) de si han format un bon equip d’aprenentatge.

    Potser per això, el meu grup d’Intermedi 2 és lent a aprendre llengua, però s’apunten un 75% dels alumnes a les sortides.

    1. jsans

      08 Mar 13
      12:29 #

      Isaac,

      Què entenem per lents o avanaçats? És un criteri ben subjectiu. Hem d’apostar per una avaluació més qualitativa que no pas quantitativa. Em sembla molt interessant aquest comentari, reiteres la reflexió que vas fer en la reunió i que no he sabut recollir.

  3. Isaac

    12 Mar 13
    11:39 #

    És clar. Tot pot ser subjectiu segons com es miri! Fins i tot aquesta afirmació 😉

  4. gencinas

    13 Mar 13
    18:04 #

    De l’última sessió em va agradar el mapa conceptual de com ha de ser un bon equip de treball, una comunitat d’aprenentatge. Em va fer pensar en les classes que tinc i en el fet que això caldria treballar-ho, i m’agradaria molt, la veritat.

    Em va sorprendre una cosa: el fet que no es tingués clar els objectius de l’equip de treball.

  5. Lourdes

    14 Mar 13
    11:31 #

    Jo vaig sortir molt satisfeta de la reunió de l’últim dia. Em quedo amb el fet que, seguint la línia que va inaugurar el Jaume amb el cas que va plantejar del D, vam ser capaços de compartir experiències, neguits i material, fet imprescindible per anar avançant.

    Em va agradar que hi hagués persones que manifestessin que no havien sentit ateses les seves necessitats i que no s’havien sentit reconegudes. Crec que per resoldre-ho és imprescindible verbalitzar-ho i fer-ho quan això passa.

    Isaac, crec que nosaltres com a equip també aconseguim molts objectius que no avaluem i de què, per tant, potser no acabem de ser conscients.

    Finalment, em quedo també amb que tants caps tants barrets. En el meu cas, i reprenent el comentari de la Núria pel que fa a la teoria, crec que és un punt de partida que és necessari per anar avançant. Sovint una reunió “teòrica” m’ha servit com a motor de reflexió i d’elaboració de nous materials o activitats. Haurem de trobar l’equilibri entre tots. 🙂

  6. nandreu

    14 Mar 13
    17:03 #

    Estic d’acord amb el comentari de la Núria, trobo més profitosa la part en què aportem experiències reals a l’aula. I, per això, vaig sortir satisfeta de la reunió.
    De tota manera, encara que la part més teòrica pugui ser més “feixuga” també crec que va creant un pòsit que, sense adonar-nos-en, influeix moltíssim a l’hora de preparar i de fer les classes. Almenys és així en el meu cas.

Categories

Històric

Enllaços

Núvol d'etiquetes

ABP Any Fabra aprenentage cooperatiu aprenentatge cooperatiu aprenentatge experiencial aprenentatge per projectes artefactes digitals atenció a la diversitat autonomia avaluació avaluació inicial avaluació reguladora avaluarxaprendre Carme Bové cohesió competència digital comunitat d'aprenentatge criteris avaluatius cultura compartida curs 2012/13 decàleg per incorporar l'avaluació reguladora Edcamp equip de treball Escape room Fernando Trujillo gamificació ludificació mapa d'aprenentatges mapa de la sessió María Acaso motivació negociació Neus Sanmartí objectius Olga Esteve pedagogia inclusiva portafoli pràctica reflexiva pràctiques lingüístiques reptes rol del professorat seqüència didàctica tallers tasca treball en equip