RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

  • Sessió 26 d’abril de 2013

    De Maneula, extreta d’http://www.flickr.com/photos/24141546@N06/7710205034

    Després de recordar l’anterior sessió, vam plantejar la pregunta que hauríem d’aconseguir respondre en aquesta sessió.

    Això ens va servir per elaborar aquest mapa mental:

    L'assoliment - Què ens falta x aconseguir 100  d'assoliment

    Una possible estratègia per assolir l’objectiu seria  aplicar la resiliència a les aules:  canviar la mirada que tenim cap al nostre alumnat, com que els alumnes també es mirin diferents. Per entendre aquest concepte és interessant escoltar  l’exposició d’Anna Forés al TEDxCastelló.

    Es va cloure aquest punt de la sessió amb la pregunta que va plantejar Isaac Martínez, del SLC de Viladecans: com podem aconseguir que determinades persones superin els blocs eliminatoris, tot i  que  aconsegueixin la puntuació total de la prova.

    Després vam simular una revisió d’un exercici d’expressió escrita: primer, individualment. Abans de la posada en comú, vam designar un observador en cada grup perquè apuntés si els comentaris del debat eren objectius o subjectius i llegís el perfil de l’alumna que tenien. RevisantuntextS3pdf

    Es va acordar: votar l’objectiu de la propera sessió. Teniu fins al 10 de maig per triar-lo. 

     

12 comentaris

  1. Isaac

    30 Apr 13
    14:00 #

    Diari d’aprenentatges:

    He après a mirar millor l’alumnat. S’ha de ser inclusiu, però no paternalista.

  2. Mmiret

    30 Apr 13
    15:21 #

    Entenc que 1=més prioritat i 3=menys prioritat. Si no és així o sí és aixà digueu-m’ho, que encara no he votat!

    1. jsans

      30 Apr 13
      15:51 #

      justa la fusta!

  3. jsans

    30 Apr 13
    15:52 #

    completament d’acord!

  4. Mmiret

    02 May 13
    11:47 #

    Hola!

    Avui 2 de maig hi ha una entrevista a la Contra de La Vanguardia a Sergi López. Al principi parla de la mirada! 😀 Proposo fer samarretes per a la propera reunió: “I <3 la mirada" hahaha!

  5. jsans

    02 May 13
    16:12 #

    Maria,

    L’he llegida. M’ha recordat la sessió de divendres. Si em queia bé el paio, ara en sóc fan! Per què les samarretes són per als clubs de fans, oi? No em donguis idees que ja visualitzo la foto de la reunió del 14 de juny: sota el termòmetre de can Cottet, cadascú amb una samarreta personalitzada de la seva mirada.

    Se’t gira feina: lectura en veu alta, disseny de samarretes…

  6. […] Sessió de treball amb l’equip. Cliqueu l’enllaç per conèixer-ne el desenvolupament. […]

  7. Isaac

    03 May 13
    9:07 #

    1. Isaac

      03 May 13
      9:08 #

      Uups! És per a subscriptors! No l’he pogut llegir!

      1. gencinas

        10 May 13
        12:16 #

        Jo tampoc l’he poguda llegir! Sempre hi ha l’opció d’anar a la biblioteca.

        Ja he votat! Per cert, el mapa conceptual crec que no recull prou bé què vam dir sobre el nombre reduït de sessions dels cursos homologats, els 3. Diria que el que vam dir va ser que tot i que a priori el nombre d’hores lectives són les mateixes que en els cursos no homologats, els 1 i els 2, a posteriori n’hi ha menys si incloem la prova dins de les hores lectives. Em sembla que ens vam preguntar si la prova es podia fer un cop acabades les 40 hores.

  8. […] El company va començar a narrar un primer cas.  Com a cada curs, una alumna no havia arribat als criteris d’assoliment. S’havia rebotat bastant mentre havien comentat la prova en l’entrevista final. S’havia queixat que cada vegada el nivell era més difícil i que estava cansada que li recomanessin exercicis de reforç. Ella volia progressar com els altres. L’Isaac es preguntava quin era el motiu del seu fracàs. Potser el seguiment  havia estat inadequat. També havia provat de canviar la  mirada, tal com havíem acordat en una de les darreres sessions. […]

  9. Wabisabi | la rebotiga

    19 Oct 15
    22:39 #

    […] aviat han deixat algun comentari responent alguna de les reflexions. En segon lloc, constato el canvi de mirada. He deixat de ser un voltor acarnissat amb les errades. Ara, com he confessat, em costa de saber […]

Categories

Històric

Enllaços

Núvol d'etiquetes

ABP Any Fabra aprenentage cooperatiu aprenentatge cooperatiu aprenentatge experiencial aprenentatge per projectes artefactes digitals atenció a la diversitat autonomia avaluació avaluació inicial avaluació reguladora avaluarxaprendre Carme Bové cohesió competència digital comunitat d'aprenentatge criteris avaluatius cultura compartida curs 2012/13 decàleg per incorporar l'avaluació reguladora Edcamp equip de treball Escape room Fernando Trujillo gamificació ludificació mapa d'aprenentatges mapa de la sessió María Acaso motivació negociació Neus Sanmartí objectius Olga Esteve pedagogia inclusiva portafoli pràctica reflexiva pràctiques lingüístiques reptes rol del professorat seqüència didàctica tallers tasca treball en equip