Després de recordar l’anterior sessió, vam plantejar la pregunta que hauríem d’aconseguir respondre en aquesta sessió.
Això ens va servir per elaborar aquest mapa mental:
Una possible estratègia per assolir l’objectiu seria aplicar la resiliència a les aules: canviar la mirada que tenim cap al nostre alumnat, com que els alumnes també es mirin diferents. Per entendre aquest concepte és interessant escoltar l’exposició d’Anna Forés al TEDxCastelló.
Es va cloure aquest punt de la sessió amb la pregunta que va plantejar Isaac Martínez, del SLC de Viladecans: com podem aconseguir que determinades persones superin els blocs eliminatoris, tot i que aconsegueixin la puntuació total de la prova.
Després vam simular una revisió d’un exercici d’expressió escrita: primer, individualment. Abans de la posada en comú, vam designar un observador en cada grup perquè apuntés si els comentaris del debat eren objectius o subjectius i llegís el perfil de l’alumna que tenien. RevisantuntextS3pdf
Es va acordar: votar l’objectiu de la propera sessió. Teniu fins al 10 de maig per triar-lo.
12 comentaris
Isaac
30 Apr 13
14:00 #
Diari d’aprenentatges:
He après a mirar millor l’alumnat. S’ha de ser inclusiu, però no paternalista.
Mmiret
30 Apr 13
15:21 #
Entenc que 1=més prioritat i 3=menys prioritat. Si no és així o sí és aixà digueu-m’ho, que encara no he votat!
jsans
30 Apr 13
15:51 #
justa la fusta!
jsans
30 Apr 13
15:52 #
completament d’acord!
Mmiret
02 May 13
11:47 #
Hola!
Avui 2 de maig hi ha una entrevista a la Contra de La Vanguardia a Sergi López. Al principi parla de la mirada! 😀 Proposo fer samarretes per a la propera reunió: “I <3 la mirada" hahaha!
jsans
02 May 13
16:12 #
Maria,
L’he llegida. M’ha recordat la sessió de divendres. Si em queia bé el paio, ara en sóc fan! Per què les samarretes són per als clubs de fans, oi? No em donguis idees que ja visualitzo la foto de la reunió del 14 de juny: sota el termòmetre de can Cottet, cadascú amb una samarreta personalitzada de la seva mirada.
Se’t gira feina: lectura en veu alta, disseny de samarretes…
Tu, de què ets més? | la rebotiga
02 May 13
17:43 #
[…] Sessió de treball amb l’equip. Cliqueu l’enllaç per conèixer-ne el desenvolupament. […]
Isaac
03 May 13
9:07 #
El citat article:
<a href= "http://www.lavanguardia.com/lacontra/20130502/54371719474/me-imaginaba-de-mecanico-y-ya-me-estaba-bien.html
Isaac
03 May 13
9:08 #
Uups! És per a subscriptors! No l’he pogut llegir!
gencinas
10 May 13
12:16 #
Jo tampoc l’he poguda llegir! Sempre hi ha l’opció d’anar a la biblioteca.
Ja he votat! Per cert, el mapa conceptual crec que no recull prou bé què vam dir sobre el nombre reduït de sessions dels cursos homologats, els 3. Diria que el que vam dir va ser que tot i que a priori el nombre d’hores lectives són les mateixes que en els cursos no homologats, els 1 i els 2, a posteriori n’hi ha menys si incloem la prova dins de les hores lectives. Em sembla que ens vam preguntar si la prova es podia fer un cop acabades les 40 hores.
Probablement, la tutoria més sucosa | la rebotiga
26 Jul 13
14:41 #
[…] El company va començar a narrar un primer cas. Com a cada curs, una alumna no havia arribat als criteris d’assoliment. S’havia rebotat bastant mentre havien comentat la prova en l’entrevista final. S’havia queixat que cada vegada el nivell era més difícil i que estava cansada que li recomanessin exercicis de reforç. Ella volia progressar com els altres. L’Isaac es preguntava quin era el motiu del seu fracàs. Potser el seguiment havia estat inadequat. També havia provat de canviar la mirada, tal com havíem acordat en una de les darreres sessions. […]
Wabisabi | la rebotiga
19 Oct 15
22:39 #
[…] aviat han deixat algun comentari responent alguna de les reflexions. En segon lloc, constato el canvi de mirada. He deixat de ser un voltor acarnissat amb les errades. Ara, com he confessat, em costa de saber […]