RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

7 comentaris

  1. Josi Sierra

    09 Feb 12
    3:27 #

    Me parece estupendo que difudais el conocimiento entre el profesorado de vuestro entorno.
    Espero que os aporten alguna idea nueva, o por lo menos una visión innovadora de las que ya tengais.
    Suerte con vuestras herramientas de enseñanza-aprendizaje y vuestros entornos y redes personales de aprendizaje 😉
    Molta sort
    Josi Sierra

    Respondre

    1. jsans

      09 Feb 12
      18:35 #

      Eskerri gasko por la visita y por la labor!!

      Respondre

  2. Isaac

    09 Feb 12
    10:42 #

    Hola a tothom!

    Gràcies, Jaume, com sempre, per ser tan propositiu 😉

    M’han semblat molt interessants els 3 vídeos, me’ls he empassat sense descans. M’han estimulat ganes de fer coses noves i, a més, fer-ho amb les eines que proposen em sembla innovador, útil, motivador i “removedor” (que remou) per a alumnes competents en TIC. El portafoli digital amplia els recursos, les portes d’entrada i la capacitat d’aprenentatge dels alumnes i dels professors.

    D’altra banda, hauria de respondre’m les dues primeres preguntes que m’han despertat els vídeos abans de dur-los a l’aula:

    1a. Sobre el format vídeo: Quina diferència hi ha entre classe transmissiva amb el suport d’una pissarra i un discurs transmissiu per vídeo amb el suport de les imatges d’un mapa conceptual?

    Per un costat, els vídeos et permeten canviar d’orador, però de l’altre no et permet fer preguntes ni que l’orador moduli el discurs. En resum, quins avantatges tenen els vídeos?

    2a. Podria aplicar-ho als meus actuals alumnes d’Elemental que remuguen quan han de participar del bloc col·lectiu?

    Em temo que hauré d’esperar un temps abans de començar, o segregar els alumnes per alfabetitzats digitalment o no, perquè mantenir simultàniamanet els canals tradicionals amb els 2.0 és esgotador.

    M’encantaria llegir comentaris vostres. Si n’escriviu els llegiré atentament!

    Una abraçada,
    Isaac

    Respondre

    1. jsans

      10 Feb 12
      14:23 #

      Isaac,

      Us el vaig difondre perquè en tinguéssiu coneixement. A més, el tema del portafolis venia com anell al dit. Pel que fa al PLE, és una einia que l’hauríem d’aplicar per a funcionament de l’equip. Cal que tinguem recopilats tots els vídeos, les transparències, els articles que ens orienten en la nostra labor. A més, també l’aprenenantge pot anar amb una altra direcció: de l’equip a la pràctica individual. Cal anar amb compte amb les innovacions, que no tinguem prou visió de l’abast. Recorda el terme de la hipoteca de la nostra jornada!

      Planteges debats tan interessants! Algú ja t’ha batejat com el botifarró filósof. Aprofitaré per explicar, com a gran botifarró Calimero que sóc, una anècdota. De petit em va costar molt entendre què eren los animales rumiantes. L’aprenentatge en castellà em va ser traumàtic. Vaig estimar passar per ignorant que no pas dir que eren els animals que barrinaven sempre. M’hauria guanyat una bona plantofada. Ara entenc perquè rumiantes i rumiar s’assembla bastant. És ben similiar el procés que fan els dos òrgans: l’estómac i el cervell. Degluten fins que ja s’han nodrit que ho poden expulsar. Ep, que ara no cal que duguis a l’aula una cabra!! Perdona, no volia embolicar ni banalitzar el debat. Tinc associacions d’idees estranyes — o no tant! Els vídeos o les presentacions han de servir com a recurs o complement. Ara bé, hi ha un detall que ens hem de fixar: la mania de bastir un mapa conceptual és la de digerir visualment uns conceptes.

      Respondre

      1. Isaac

        14 Feb 12
        10:34 #

        Aaah! Mmmm…

        Molt d’acord amb tu. No havia pensat que el PLE podia ser per a la nostra comunitat d’aprenentetge!

        M’ha fet molta gràcia això de ser botísof! Ja em faré un reciclatge en botisofia i ja us seguiré turmentant…

        Respondre

  3. Núria Vidal

    09 Feb 12
    11:57 #

    Gràcies per la tota la informació que ens poses a l’abast perquè ens anem formant, transformant, millorant i perquè puguem experimentar constantment per poder progressar. Tot va fent pòsit.

    Respondre

    1. jsans

      09 Feb 12
      18:27 #

      miro de controlar-me per no atabalar, però ahir tres persones em van preguntar pel programa.

      Respondre

RSS dels comentaris

Escriu un comentari

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Categories

Històric

Enllaços

Núvol d'etiquetes

ABP Any Fabra aprenentage cooperatiu aprenentatge cooperatiu aprenentatge experiencial artefactes digitals atenció a la diversitat autonomia avaluació avaluació inicial avaluació reguladora avaluarxaprendre Carme Bové cohesió competència digital comunitat d'aprenentatge criteris avaluatius cultura compartida curs 2012/13 decàleg per incorporar l'avaluació reguladora Edcamp equip de treball Escape room Fernando Trujillo gamificació ludificació mapa d'aprenentatges mapa de la sessió María Acaso motivació negociació Neus Sanmartí objectius Olga Esteve pedagogia inclusiva portafoli projectes pràctica reflexiva pràctiques lingüístiques reptes rol del professorat seqüència didàctica tallers tasca treball en equip