RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

  • Parlem de cinema

     

    Bon dia,

    El mes de juliol em vaig comprometre a encarregar-me d’una proposta de taller: el taller de cinema en català. La veritat és que no hi he pogut dedicar gaire temps. Així doncs, només puc compartir amb vosaltres aquest document on trobareu l’objectiu del taller, els destinataris i la descripció.

    parlem de cinema

    Veureu, doncs, que falta el material per treballar les 6 primeres sessions (1 introductòria + 5 dedicades a 5 títols cinematogràfics triats durant la 1a sessió). Bé, en aquest punt em trobo com la Neus. Es poden preparar propostes per terballar algunes pel·lícules però si oferim la possibilitat que els participants triïn les pel·lícules de què volen parlar segurament haurem de preparar el material sobre la marxa. En tot cas, oferir la possibilitat als participants de triar les pel·lícules depèn del conductor del taller. per tant, seria interessant preparar algunes propostes.

    Exemples d’activitats que podrien utilitzar-se per elaborar el material:

    • endevinar títols de pel·lícules a partir de frases cèlebres (escalfament per a la sessió introductòria que serviria per veure quins títols coneixen)
    • lèxic construït a partir de referències cinematogràfiques/literàries: rebeca, lolita, fer llum de gas… (aquí pot ser útil la Neolosfera)
    • repercussions de la censura en les trames: Mogambo, Casablanca
    • traduccions dels títols originals al català: Ningú no és perfecte (votació popular)…

     

    Bé, això és tot. Em sap greu no haver pogut preparar tot el material, però ja us dic ara que aquest taller cada vegada m’agrada més i més. :))))

    Print Friendly, PDF & Email

Cap comentari

  1. Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.

Categories

Històric

Enllaços

Núvol d'etiquetes

ABP Any Fabra aprenentage cooperatiu aprenentatge cooperatiu aprenentatge experiencial aprenentatge per projectes artefactes digitals atenció a la diversitat autonomia avaluació avaluació inicial avaluació reguladora avaluarxaprendre Carme Bové cohesió competència digital comunitat d'aprenentatge criteris avaluatius cultura compartida curs 2012/13 decàleg per incorporar l'avaluació reguladora Edcamp equip de treball Escape room Fernando Trujillo gamificació ludificació mapa d'aprenentatges mapa de la sessió María Acaso motivació negociació Neus Sanmartí objectius Olga Esteve pedagogia inclusiva portafoli pràctica reflexiva pràctiques lingüístiques reptes rol del professorat seqüència didàctica tallers tasca treball en equip