RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

#cnleramprunya

És la nostra etiqueta per a Twitter o Google+. Així estareu al cas de les novetats de l'Àrea d'Ensenyament del CNL Eramprunyà

  • Sessió 28 de novembre

    Vam recordar la sessió anterior i els acords que havíem pres. Tot seguit, vam apuntar com “gestionem el somriure” en la nostra labor. El fet d’incorporar el somriure i l’humor en la nostra tasca —com recomana Robert HOLDEN— pot servir per cohesionar el grup, desdramatitzar continguts,  motivar les professores, frenar la gelor amb un grup, genera classes actives i amenes i a més és encomanadís.

    Per al proper punt, vam reflexionar sobre el document de Carme Bové (Eidicó i publicació material) .  Vam acordar que estudiaríem com haurà de ser el peu de pàgina per publicar les activitats elaborades per nosaltres mateixos.

    Finalment,  vam mirar els diferents documents sobre l’aprenentatge basat en projectes (ABP). Vam acordar d’elaborar un prototip de projecte que vulguem experimentar el tercer trimestre.

    Article complet

  • Sessió 10 d’octubre

    Vam iniciar la sessió presentant el producte final del projecte que vam iniciar en la darrera reunió del curs passat. Aquest vídeo és una mostra del calendari.

    Es van repartir els exemplars encarregats. Vam comentar què ens havia aportat aquesta experiència: cohesió, diversió, superació i solidaritat.

    Quant a sites, vam acordar que en la propera reunió revisaríem els suggeriments de la Griselda i miraríem de penjar-hi documents. També vam informar de la creació del grup virtual a Google+. Aquí en teniu un tutuorial.

    http://www.slideshare.net/susanapuigmarti/gua-y-manual-para-el-uso-de-google-plus

    Finalment, el repte de formular els cinc desitjos es va acordar que cadascú el difondria a Google+ i també que comencaríem a treballar els projectes.

    La propera reunió serà el 14 de novembre. 

    Article complet

  • Sessió 17 de juliol de 2014

    Vam celebrar la reunió a la Sala Multimèdia de la Biblioteca Central de Castelldefels. El motiu va ser perquè havíem de valorar l’estructura de la web que muntem per practicar la cultura compartida. Vam recollir totes les aportacions, però vam recomanar de mantenir algunes categories per estudiar-ne l’ús abans d’eliminar-les. Lourdes Subirà es va comprometre a  proposar uns criteris de publicació de materials.  També va aprofitar per recordar l’edició del premis Sirga i per animar a presentar-nos-hi.

    Quant al calendari,  es va acordar estudiar ofertes per a la impressió després que Neus Andreu va comentar les provatures que havia fet amb la seva foto. En tot cas, es crearà un document compartit per anar-hi deixant les dates significatives que s’hi volen incorporar. D’altra banda, Núria Vidal va informar de la posada en marxa de Parla.cat i va demanar voluntaris per practicar-ne la tutoria.

    Després vam començar el taller TIC:

    • ens vam donar d’alta a Google+ per constituir-nos en un grup virtual
    • vam experimentar la creació de mapes per confeccionar un itinerari i vam veure diferents usos didàctics d’aquesta aplicació.

    Finalment, vam comentar les recomanacions de la Comissió d’Avaluació i vam comprovar com es pot elaborar una rúbrica.

     

    Article complet

  • Les escoles del s. XXI

     

    Alfredo Hernando va cloure la trobada Aulablog14 resumint les conclusions a què va arribar visitant centres escolars de tot el món. Exposa les claus per despertar l’interès de l’alumne.

    Article complet

  • Sessió 1 de juliol de 2014

    Ens vam reunir per anar bastint el nostre entorn d’aprenentatge. Vam iniciar la sessió amb un repte per comprovar que ens faltava cultura per compartir o bé per desar tot el que fem.

    Vam acordar utilitzar el google-sites. Ara és el torn per provar-la penjant-hi alguna fitxa d’activitat o bé el relat d’alguna experiència o d’algun curs. Familiaritzant-nos, ja vam detectar que ens faltava un recurs per anar confeccionant el nostre portafoli.

    Finalment, vam valorar els tallers de la III Jornades Aprendre Llengua en el s. XXI. Per a la propera sessió, vam acordar repassar les presentacions de Toni de la Torre i d’Alícia Martí. També teniu aquesta pàgina de Raúl Diego. És un recopilatori. Si voleu saber sobre cada aplicació, només les heu de clicar.

    Fonts:

    CRIADO, David:  Sociedades de aprendizaje mutuo

    TRUJILLO, Fernando: El centro como ecosistema

    Article complet

  • Sessió 16 de juny de 2014

     

    Ahir vam començar la sessió escrivint un desig per al curs vinent.  Els vam tancar en un pot i en la darrera reunió del curs 2014-15 els rellegirem per explicar com ens ha anat.

    Vam prosseguir amb el projecte de calendari. Heu d’escriure un comentari opinant si considereu que és una bona experiència d’aprenentatge i expliqueu com us vau sentir abans i després de la sessió fotogràfica. Aquest és el muntatge musical que ens va ajudar en la tasca. Cliqueu aquí.

     

    Article complet

  • Sessió 9 de maig de 2014

    Vam acordar:

    • el calendari del curs 2014-15. Calendari curs 2014-2015_acordat
    • fer arribar les fitxes d’activitats el juliol i el desembre per a la Memòria
    • que una de les parelles concursants serà del grup S1 del SLC de Gavà

     

    Què aportem al taller de les TIC de les 3a Jornades?

    A partir de l’autoavaluació de la competència digital (Autoevaluación competencia digital CONECTA 13, rúbrica elaborada per l’equip de Conecta 13) , vam apuntar possbles continguts per treballar:

    • els marcadors socials
    • els continguts i editors digitals
    • els aspectes legals
    • l’ús de les TIC per a la creativitat
    • l’interès de les tecnologies digitals

    Quines conclusions traiem de l’anàlisi de les activitats?

    No ens va donar prou temps per elaborar una pauta d’observació per valorar les activitats. Ens va costar entendre la finalitat d’aquest objectiu.  Vam acordar d’aprofundir el tema de la diversitat a l’estiu.  Per això, cal recollir conflictes a l’aula que es vulguin debatre amb tot l’equip. És interessant llegir aquesta entrada d’Ana Basterra i rellegir aquesta entrada nostra.

     

    Article complet

  • Sessió 28 de febrer de 2014

     

    Els objectius de la sessió van ser:

    • comunicar qui s’havia ofert per al curs d’estiu
    • presentar les conclusions dels dos grups de treball
      • tasques més reals
      • atenció a la diversitat

    El primer grup va exposar la seva experiència, duta a terme en els cursos del SLC de Sant Boi. En comptes de preparar un itinerari literari, van aprofitar la visita de Maria Barbal per aglutinar les diferents tasques finals de cada grau.

    Com que el resultat és satisfactori tant per part de l’alumnat com del professorat, els agradaria repetir l’experiència; ara, però,  amb l’autora Sílvia Alcàntara.

    Pel que fa al segon grup, va fer una petita activitat de rol per ser observada.  Pretenia evidenciar les diferències d’actituds, de comportaments, de maneres de fer i de pensar que hi pot haver en un grup. També  qüestionava com podíem abordar la diversitat a l’aula. Volia generar un debat amb l’altre grup per  presentar les conclusions a què havia arribat: diagnosticar la diversitat, treballar per projectes, treballar cooperativament, saber gestionar la motivació i les emocions, reflexionar la nostra tasca docent… Al final, es  va acordar començar pel darrer objectiu: el d’ examinar la nostra pràctica i veure si en el nostre dia a dia a l’aula teníem en compte la diversitat. Per fer-ho, cadascú portarà una activitat de mostra en la propera reunió, 9 de maig.

    Us agrairíem si esciriviu un comentari pel que a l’acticivitat del segon grup:  Què vau sentir mentre presenciàveu?  o Què vau sentir mentre interpretàveu el rol?

    Article complet

  • Activitat per a cursos de suficiència: El Gran Dictat adaptat

    Benvolgudes i benvolgut,

    Convençut que compartir activitats dels cursos ens ajuda en la tasca diària -i entomant la proposta Sansiana* de fer-ho amb una entrada al bloc- us descric una activitat d’aula que m’està anant molt bé: El Gran Dictat adaptat. És un joc per treballar (o recordar) temes d’ortografia, que es pot fer com a avaluació inicial o com a avaluació final, en cursos de suficiència (encara que també es pot fer en intermedis canviant-ne algunes paraules). No necessita cap preparatiu i es pot fer en qualsevol moment, també com a simple divertiment d’aula.

    La dinàmica del joc és la mateixa que la del programa El Gran Dictat de Tv3: la professora dicta paraules que tenen una assignació de punts.  Per cada paraula que l’alumne escriu correctament al seu quadern,  en suma els punts. Les paraules que es dicten estan pensades per treballar (recordar, estructurar) temes concrets d’ortografia com la vocal neutra, la dièresi, l’accentuació, b/v, etc. i estan categoritzades per nivells.  En els primers nivells es recorden les orientacions generals, i es va apujant la dificultat progressivament, en nivells superiors, per treballar casos particulars i excepcions.

    Nivell 1: 5 paraules, 20 punts cadascuna. Total: 100 punts

    Nivell 2: 4 paraules, 50 punts cadascuna. Total:  200 punts

    Nivell 3: 3 paraules, 100 punts cadascuna. Total: 300 punts

    Nivell 4: 2 paraules, 150 punts cadascuna. Total: 300 punts

    Nivell 5: 1 paraula, 300 punts. Total 300 punts

    Puntuació màxima (cap errada en les 15 paraules): 1200 punts

     

    Dinàmica a l’aula:

     La professora escull un tema i en dicta les paraules del nivell 1 per tal que tothom les escrigui al seu quadern. En acabat, la professora escriu cada paraula a la pissarra, tot recordant l’orientació (o regla) ortogràfica. Els alumnes sumen els punts obtinguts per cada paraula escrita correctament (suma parcial del nivell).

    Després, es repeteix el procediment per als nivells superiors: es dicten les paraules del nivell 2, es dóna la solució a la pissarra mentre es recorden les orientacions ortogràfiques. Se’n sumen els punts per encert i es passa al nivell 3, etc. En finalitzar el nivell 5, cada alumne obté una puntuació final. Per fi, només cal investigar qui ha obtingut més punts i repartir la medalla d’or, la de plata i la de bronze i reconèixer els guanyadors del dia. Si es vol, es pot jugar un Gran Dictat per sessió i generar una Copa Gran Dictat, en què se sumen totes les puntuacions de cada Gran Dictat temàtic (o s’assigna una puntuació per medalla).

    Us adjunto l’activitat en un document en pdf, perquè el bloc no em deixa fer-ho en doc –per tal que en pugueu canviar les paraules si us convé-, però demaneu-me’l si el necessiteu. Premeu damunt del títol en vermell per descarregar El Gran Dictat en pdf.

    Espero que us agradi l’activitat tant com als meus alumnes!

    Isaac

    *Sans– és un prefix amb so fricatiu sonor, tal com fons- i trans- (n. del t.).

    Article complet

  • Sessió 29 de novembre de 2013

    En aquesta sessió ens vam fixar dos objectius:

    • Què ens amoïna de les directrius de Gerència?

    • Com treballem els objectius enguany?

    Després de l’explicació d’Oriol Rocosa, vam acordar el calendari per al proper curs.

    Quant al segon objectiu, vam constituir els grups per dur a terme un projecte.

    Acord:

    El 28 de febrer cada grup exposarà la pregunta de la recerca i la possible solució per aplicar-la en el tercer trimestre

    Article complet

Categories

Històric

Enllaços

Núvol d'etiquetes

ABP Any Fabra aprenentage cooperatiu aprenentatge cooperatiu aprenentatge experiencial aprenentatge per projectes artefactes digitals atenció a la diversitat autonomia avaluació avaluació inicial avaluació reguladora avaluarxaprendre Carme Bové cohesió competència digital comunitat d'aprenentatge criteris avaluatius cultura compartida curs 2012/13 decàleg per incorporar l'avaluació reguladora Edcamp equip de treball Escape room Fernando Trujillo gamificació ludificació mapa d'aprenentatges mapa de la sessió María Acaso motivació negociació Neus Sanmartí objectius Olga Esteve pedagogia inclusiva portafoli pràctica reflexiva pràctiques lingüístiques reptes rol del professorat seqüència didàctica tallers tasca treball en equip